Ga naar inhoud


CanalDigitaal triplesat 65 cm schotel vervangen


Gelders

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Het verschil is 30 seconden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, jij gaat er van uit dat er een hele zware regenbui over trekt waarbij je zelfs met een schotel van 2 meter geen ontvangst meer hebt. Gaat het om een wat minder zware regenwolk, dan kun je met een schotelvergroting van 60 naar 70cm best wat uitvallend beeld voorkomen. Je hebt gewoon 1,5dB meer signaal.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 30 sconden is anders natuurlijk wel heel veel verschil! maar kan het amper voorstellen met een verbetering van 1.5 dB bij goed weer, ben, zoals al eerder gezegd ergens in een ander draadje, sinds enige weken al ruim ca. 5 dB op de Astra3 kwijtgeraakt na de transponder wijziging, of is er misschien wat anders aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er wat anders aan de hand.
Tot nu toe was de moeilijkste transponder DVB-S2, 8PSK, fec 5/6. Die is nu omgezet naar DVB-S2, 8PSK, fec 3/4. Daarvoor is de ontvangstdrempel 7,9dB. De nu nog enkele SD-uitzendingen op de Astra 19,2 zijn in DVB-S, QPSK, fec5/6. Daarvoor is de ontvangstdrempel 6,5dB, een verschil dus van 1,4dB.
Als jij 5dB bent kwijtgeraakt, is of je schotel vergaan of er is iets met de coax aan de hand.
 

post-60869-0-45934700-1468591035_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de F-connectors op de triple-lnb afgetaped met vulcaniserende tape?
Ik weet niet hoeveel van de vier aansluitingen je in gebruik hebt maar zijn alle aansluitingen zoveel slechter geworden?
Welke coax gebruik je precies?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmmm, de coax, ja kan natuurlijk ook, is niet de eerste keer trouwens! Ik zat met deze 65 cm triplesat gem. genomen  op npo1 op 98 dB en nu op 92-93 dB, dit verschil werkt dus behoorlijk door bij regenval...

Bedoel je dB of %?

 

En waar meet je die 93 dB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou ik mij geen zorgen maken.

 

Wanneer het 60% of minder wordt, zou ik eens gaan kijken wat er aan de hand is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...