Ga naar inhoud


Vragen over updaten van het schotel systeem


Glubbers

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Graag vraag ik jullie om jullie hulp/ervaring.

 

Binnenkort ga ik verhuizen en op dit moment wil ik ook mijn schotel en lnb gaan vervangen.
Ze zijn nog wel goed maar het is overname van dus mag wel een keer vervangen worden.

 

Er zijn een paar eissen waar het aan moet voldoen.

 

Ik wil op minimaal 2 ontvangers signaal ontvangen zodat zowel in de woonkamer als op een slaapkamer ik tv kan kijken.

Wel in de gedachten houdend dat dit mogelijk in de toekomst naar meerdere ontvangers gaat.

 

Daarnaast heb ik nu een DUO LNB en wil dit graag uitbreiden naar o.a. astra 1,2 en 3 en mogelijk hotbird

 

Ik zie als ik bij de verschillende bestel site kijk een wavefield en Maximum E-85 of een triax met multirail.
Daarnaast weet ik helemaal niet welke lnb het beste is voor welke satelliet.

 

Ik hoor graag waar ik het beste naar kan gaan kijken wat ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Mocht ik nog meer informatie moeten geven hoor ik het graag

 

Al vast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Gerwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de wensen die je hebt, zou ik dan voor lnb's gaan met vier aansluitingen want je moet er ook rekening mee houden dat als je met een satellietontvanger behalve kijken ook op wilt nemen van een andere zender, je ook al twee aansluitingen nodig hebt.

Een Maximum E85 is best een prima schotel maar je moet je wel bedenken dat de lnb-klemmen niet dicht genoeg tegen elkaar aan kunnen om de Astra 19,2 - 23,5 - 28,2 te kunnen ontvangen. Je moet dan stukken van de lnb-klemmen afzagen.
Een Visiosat BigBisat heeft wel smallere klemmen en daarmee kun je de lnb's wel dicht genoeg tegen elkaar zetten.
Een schotel waarbij je de lnb's wel dicht genoeg tegen elkaar kunt plaatsen is de Wavefrontier (Wavefield) T90 maar ja dan moet je wel voldoende ruimte hebben vanwege de grote afmetingen.
Een andere mogelijkheid is een Triax 88 met rail. Daarmee kun je vier normale lnb's plaatsen maar met vier lnb's met vier aansluitingen moet je de lnb-arm wel schoren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat degelijkheid betreft natuurlijk de t90

 

zie foto ,hier staat er ook eentje en hij heeft een topontvangst van 12 satellieten

die staat er al 3 jaar maar nog geen spoortje roest ergens te bekennen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom toch altijd weer dat Triax advies? Ik snap wel dat het een betaalbaar en goed systeem is maar doorgaans is het altijd Triax wat velen propageren. Kijk eens verder en kies voor kwaliteit als Fuba, Kathrein, Gibertini, Visiosat, Technisat.

Er zijn inderdaad goede systemen zoals Maximum,Toroidal en Visiosat die speciaal ontworpen schotels verkopen voor meerder satellieten. 

 

Op moeilijk te bereiken plekken zou ik zeker zoiets kiezen, eenmaal perfect afgesteld en goed aangesloten (goede kabels, waterdicht en vooral bestand tegen windvlagen en andere weersinvloeden) jaren plezier zonder af te wachten of brakke goedkope systemen duurkoop wordt..

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Ik noem ook de Visiosat. De Triax 88 is een goedkoop alternatief en noem ik ook als laatste.
Bij een Fuba schotel kun je de rail niet schuin zetten.
De Technisat Skytenne wordt standaard met vier smalle quattro-lnb's geleverd, niet iets waar je op zit te wachten en ook kun je officieel de rail niet in schuinte instellen.
Een goede keuze is ook de Gibertini schotel met rail
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar, er is inderdaad veel te kiezen... :crazy: maar ook te laten...

 

Hoop dat topic starter de bomen door het bos kan zien. Het is ook wel zo dat veel sat handelaren veelal Triax voeren in assortiment.

 

Misschien off topic en apart: Sprietje,(en anderen) als jij de vrije hand zou hebben voor de bekende satellieten, hoe zou jouw ideale schotel eruit zien dan? Rond, vierkant, materialkeuze, kleur, montagemogelijkheden, vaste lnb opstelling zoals in Multytenne enz. enz. Ben ik wel eens benieuwd naar met al jouw kennis. Dan rekening houden met enkel de Nederlandse markt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Dat is van zoveel factoren afhankelijk:
- hoeveel satellieten wil je ontvangen?
- hoe ver staan de satellieten uit elkaar?
- Hoe zwak zijn de signalen?
- Hoeveel aansluitingen heb je nodig?
- Woon je dicht aan zee?
- Heb je ruimte om een grote schotel te plaatsen?
- Wat wil je er aan uitgeven?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bekende vier satellieten dus astra 1 2 3 hotbird

 

aansluitingen naar keus 

 

landelijk inzetbaar

 

kosten maakt niet uit.

 

Ik vraag dit niet voor mezelf, ik vraag dit aan jouw als zijnde ontwerper als zou jij in dienst zijn van een fabrikant die jouw de vrije hand geeft om een systeem te bedenken dat eenvoudig en makkelijk inzetbaar is (iets zoals een Multytenne destijds, plug and play). Jij hebt zoveel kennis aan boord en ideetjes dus vroeg me dat af.

 

Ondertussen on topic: heeft topic starter al een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar en andere,

 

Bedankt voor reactie tot op heden.

Helaas wordt het er niet echt duidelijke op wat een verstandige keuze is.

 

Even wat meer informatie zodat het makkelijk misschien wordt om een goed advies te geven.

 

Het gaat om een tussenwoning met de tuin op het westen gelegen dus het wordt of achter in de tuin de schotel of tegen de achtergevel en dan zo plaatsen dat het signaal opgepakt wordt.

 

Qua schotel en LNB's wat het gaat worden moet het eigenlijk vrij simpel zijn met aansluiten en dergelijke dus het moeten afzagen van de lnb klemmen zoals sprietje aangeeeft bij de Maximum E-85 zie ik niet zitten.

 

Hoop dat het voor jullie wat makkelijker maakt om mij een goed advies te geven.

Graag hoor ik ook welke lnb's jullie zouden aanraden.

 

In ieder geval al super bedankt voor de hoeveelheid reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor vier satellieten of wie weet wel meer: BigBisat van Cahors/Visiosat zeker als je lnb's met meerdere uitgangen neemt, een Triax moet je al snel gaan schoren ivm doorzakken arm....(kwaliteitsprobleempje......)

 

Lnb van het merk Inverto met 4 uitgangen zodat je vier tuners kan bedienen of tuner dubbel kan uitrusten zodat je kan opnemen en tegelijk iets anders kan kijken. 

 

Advies zou ik aan sprietje overlaten vwb welke uitvoering lnb (moet passend zijn ivm afstanden tussen lnb plus grote van de voorkant kop lnb)

 

Door middel van rekenmodule (online) eenvoudig in te stellen is die BigBisat, duurzaam materiaal gebruikt deze schotel. Mits zeer goed uitgericht en fatsoenlijke lnb's ook prima regenreserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat degelijkheid betreft natuurlijk de t90

 

zie foto ,hier staat er ook eentje en hij heeft een topontvangst van 12 satellieten

die staat er al 3 jaar maar nog geen spoortje roest ergens te bekennen

 

 

Topontvangst wel, maar o zo lelijk, persoonlijk vind ik dat veruit de lelijkste schotel die er bestaat  ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...