Ga naar inhoud


Zenders lopen weg


Paul1950

Aanbevolen berichten

Ik heb een Travelvision automatische schotelantenne met een insteekkaart voor de TV. Ik stel de Astra 1 en 3 in en heb alle zenders perfect binnen. Maar dan komt het. Als ik dit bijvoorbeeld begin van de avond heb ingesteld heb ik de volgende ochtend geen zenders meer. Ik heb de kabels al een keer volledig vervangen op advies van iemand, maar het probleem blijft.

 

Heeft iemand voor mij een advies wat ik nu nog zou kunnen doen? Zou de mogelijkheid kunnen bestaan, dat de koppen van de schotel stuk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


is het deze schotel dat je hebt 

en gaan de horizontale zenders nog en de verticale zenders 

en jou instellingen zijn die ook nog goed enz 

en heb je de zenderlijst al eens ge update

post-41606-0-80273300-1472926215.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je zou de lnb eens kunnen vervangen 

is ook maar ongeveer 10€

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje zit daar een batterij in voor het geheugen of zo ...

anders die misschien eens vervangen indien nodig

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Paul1950

Welkom op dit forum

De automatische schotelantenne op driepoot, heeft een afneembare besturingskast. Die richt de schotel dus precies uit en daarna verwijder je de besturingskast zodat het stelen van de schotel minder aantrekkelijk is.
Het probleem kan dus niet van de besturingskast komen want de schotel staat uitgericht en de besturingskast is er af.
Je hebt een duo-lnb zodat als je de schotel op de Astra 23,5 hebt uitgericht, je de Astra 19,2 ook kunt ontvangen zodat je niet telkens naar buiten hoeft als je tussen deze twee satellieten wilt switchen met je satellietontvanger.

Ik begrijp dat je geen losse satellietontvanger hebt maar een TV met ingebouwde satellietontvanger met CI-module met smartcard.

Tja, als de volgende ochtend je zenders kwijt bent, dan moet het probleem wel in de TV zitten.
Gebruik je de installatie op 12V of op 230V?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat vogels de boosdoeners zijn door 's morgensvroeg op je schotel te gaan zitten en bij het opvliegen de schotel lichtjes uit zijn positie brengen.

Hoe herstel je trouwens dit heuvel, de schotel weer laten zoeken?

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabels heb je vervangen, toch betwijfel ik dat daar het probleem zat. Een coax geeft signaal door of niet. Vermits je 's avonds beeld hebt moet de kabel OK zijn. 1 maar waterinsijpeling in de connector. Dit gebeurd zelden elke nacht.

 

Als je TV 's avonds een zenderlijst heeft en ook de volgende morgen nog moeten er altijd zenders zijn die beeld geven. Een zenderlijst wordt nooit 100% gewijzigd in 1 nacht. Zenders zoals ARD op de Astra1 zouden altijd moeten zichtbaar zijn.

 

Ik heb 3 weken in Oostenrijk gestaan met een 60cm op Astra 1 en een 78cm op Astra 3. Beide tripod goed verankerd met vrij lange piketten. 1 keer goed afgesteld en geen enkel probleem tijdens het ganse verlof. Ik denk dat daar vooral je probleem zich situeert. Goed verankeren zodat je een stevig systeem hebt. Van de duo LNB ben ik afgestapt omdat je deze nooit perfect krijgt op beide sat. Dit jaar 2 keer beelduitval gekend bij een stevig onweer. Bij het eerste sterke wind (zelfs bomen ontworteld) en zoveel regen dat binnen het half uur de camping onder water stond. Na de hevigste regen terug gewoon beeld.

 

Als het mogelijk is, laat de schotel zich uitrichten op de Astra 3.

 

Niet om je ongelukkig te maken, ik vind de schotel zijn vele geld (>1100€) niet waard. 65cm is voor een duo op Astra 3 heel mager wat regenreserve betreft en al helemaal in het (zuid)westen van Spanje en Portugal.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...