Ga naar inhoud


Schotel maat Sicilie


Betta
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Misschien heeft Betta op het verkeerde knopje gedrukt.

Iedereen verdient een 2e kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Betta schrijft:

"deze zomer had ik de duo geprobeerd op een schotel van 90 dat lukte niet."

Dat wil ik graag geloven want er spelen flink wat factoren mee welke schotel en duo-lnb je moet gebruiken.

Heb je al een schotel van 90cm? Welke is dat precies, merk en typenummer?
Welke duo-lnb had je, graag merk en typenummer?

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
Heb je wel vrij zicht op de Astra 19,2 en 23,5?
 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doe je zo boos Sprietje, inderdaad had ik beste antwoord aangeklikt, zoals boven vermeld kan het altijd nog beter... De schotel is met de auto mee te nemen dus dat probleem heb ik niet om daar te kopen. Wil je mij een nog beter antwoord geven dan houd ik mij aanbevolen, Groetjes Betta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gewone doorsnee schotel merk? Hij is 90 doorsnee, vroeger kreeg ik Astra 19 voor ze begonnen met de kanalen over te hevelen naar 23, dus zie die nu niet meer. Maar vrij uitzicht wel en mij boeit het alleen Astra 19 en 23 de duo lnb is van Canal Digitaal.Fijn dat je mij nog een antwoord wilt geven.... Groet Betta

aangepast door Betta
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder specifieke gegevens van de schotel die je daar hebt kan ik niets berekenen.

De kans is groot dat het een Italiaanse Gibertini schotel is. Die heeft een afwijkende f/D-verhouding.

Ook is het belangrijk te weten of de gegeven maat in de breedte of in de hoogte gemeten is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

schotel heb ik uit Ned meegenomen, en de doorsnee is in de breedte 90 cm en eerst deed de astra 19 het goed, het is begonnen dit probleem met Astra 23 erbij te krijgen. Dus dacht ik dat ik iets anders moest hebben, andere maat schotel, en waarom de duo het niet doet? Snap je ? Met deze schotel deed de astra 19 het goed en nog...maar ik wil de astra 23 ook hebben (vooral) dus goede raad is duur....

aangepast door Betta
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb het volgende voor je uitgerekend:

Op een Triax 88 in Giarre Italië past een duo-lnb voor een schotel van 80-85cm.
Een goede met twee aansluitingen is deze Inverto: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36

Wil je meer aansluitingen hebben, dan is dit een goede duo-lnb:  http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36

Zet de hals van de Astra 23,5 in de klem en zet de duo-lnb 8 graden schuin, zie bijgevoegde hoek die je kunt uitprinten en uitknippen en achter op de duo-lnb kunt plakken.

Richt de schotel uit op de Astra 23,5.
Stel hiervoor de elevatie van de schotel in op 45 graden om de satelliet te vinden.

De Inverto met twee aansluitingen koop je in Nederland al voor €37,50.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...