Ga naar inhoud


LG 55EF950V of LG OLED 55B6


Ventura

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Als plasma scherm kijker zou ik nooit een LED scherm kopen maar een OLED scherm.

LED is in de afgelopen jaren behoorlijk verbeterd, maar ik koop ze niet.

 

Ik vergelijk af en toe wel eens de schermen in winkels, maar OLED blijft met kop en schouders boven de LEDs uitsteken, local dimming op leds of niet, het is het net niet.

 

Een scherm gaat toch minstens weer 5 jaar of langer mee, bedenk dat het prijsverschil over die tijd verwaarloosbaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf sinds een jaar een LG OLED (65EF950V), als upgrade van mijn voorgaande Plasma (Pioneer PDP-LX608D), en hoewel de TV in de meeste opzichten beter is zijn er in mijn ogen wel twee zwakke plekken waar je rekening mee moet houden.

 

Ten eerste is dat de slechte beelduniformiteit als gebruik van een 3D filter. Op een volledig wit beeld vertaald zich dit in een of meerdere vertikale kleurbanden van een heel licht roze kleur. Dit verschilt enorm van TV tot TV, en valt normaal gesproken niet op, maar heel soms zie je het (bijv. een witte sneeuwvlakte of wolkenhemel) en dan stoort het mij enorm.

Ten tweede is de beeld helderheid helemaal aan de linker en rechter randen van het beeld flink minder dan in de rest van het scherm. Dit valt regelmatig op, al stoort het mij wel veel minder omdat de aktie op het scherm zich daar doorgaans niet afspeelt, en het zich sowieso meer in het perifere deel van je gezichtsveld afspeelt. Je ziet het echter goed op een lichtgrijs scherm bij een lage lichtintensiteit (zogenaamde 5 of 10 % grayscale).

 

Ik weet niet in hoeverre de B6 deze problemen ook heeft, maar adviseer je dit wel even uit te zoeken. Zoals al gezegd is een greyscale een prima hulpmiddel, (zoek op Youtube maar op iets als "greayscale sweep" of "plasma greyscale" dan zie je vanzelf wat ik bedoel. Tenslotte zou ik je adviseren een deal met de verkoper te maken dat indien de beelduniformiteit je tegenvalt je het scherm kunt omruilen. Er schijnen namelijk goede en slechte exemplaren te zijn, in elk geval van de 950V. Een demoscherm in de winkel kan dus beter zijn dan een exemplaar welke nieuwe uit de doos komt. Bedenkt ook dat het verschijnsel met de donkere randen na verloop van tijd wel iets beter wordt (mede ook door een ISF calibratie), maar dat het nooit helemaal verdwijnt. LG zelf zal verder niets doen met dit soort klachten, men noemt het inherrent aan de OLED technologie.

 

Misschien klinkt dit allemaal erg negatief maar bedenk dat geen enkele TV perfect beeld geeft, ook OLED niet. Het is alleen wel het beste wat er momenteel te krijgen is. Ik zou dezelfde TV dan ook meteen weer kopen, aleen zou ik met de kennis van nu het koopproces anders ingaan.

 

Ik hoop dat dit je wat verder helpt!

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

ik heb sins gisteren de LG oled 55c6v alle beeldverbeteraars uitgezet en nu perfect beeld. toen ze aanstonden vond ik de beelt wat tegenvallen

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...