Ga naar inhoud


Samsung 49KU6450 Samsung 49KS8000 Verschil


chez

Aanbevolen berichten

Ik zit te kijken naar twee tv´s van Samsung.

De Samsung 49KS8000 en de Samsung 49KU6450

De KS8000 is twee x zo duur en ik vraag me af of ik dat er echt aan afzie aan de beeldkwaliteit.

 

de KS8000 heeft

1) nano cristalen

2) hdr 1000 en

3) 60 watt aan boxen

4) 10 bit

5) 2300 HZ

 

De 49KU6450 heeft

1) geen nano cristalen, 

2) normaal hdr,

3) 20 watt aan boxen

4) 8 bit.

5) 1500 HZ

 

Ik ben echt aan het twijfelen wat de betere keuze zal zijn.

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?

Alvast bedankt

 

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

10 bit i.p.v. 8 bit zou voor mij een argument zijn!

Nano cristal scherm geeft een betere kleurweergave.

 

Maar of dat aan jou besteed is?

Sommigen zijn geroerd door een mooier beeld, sommigen "zien" het niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt Ceesv & Ventura, ik kan geen 55 inch kwijt, nou ja wat niet kan maar aangezien de tv in een hoek staat dan vind ik dat te groot.

Ik heb me nog niet zo erg verdiept in Oled had wel begrepen dat dat het dichtste bij plasma kwam.

Hebben deze tv´s niet een beperkte levensduur? had begrepen dat een led tv veel langer meegaat maar goed zoals ik al zei ik heb me er niet zo in verdiept :-)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m even bekeken bij ik ben niet gek hier in spanje en daar komt die op 3200 eurootjes die oled tv dat is ruim buiten mijn budget.

Ik denk toch dat ik dan naar Ceesv luister en de 10 bit koop.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m even bekeken bij ik ben niet gek hier in spanje en daar komt die op 3200 eurootjes die oled tv dat is ruim buiten mijn budget.

Hier in Nederland wordt de LG OLED 55B6V zo rond de €2000,- verkocht. Men dient wel te onderhandelen met de verkoper uiteraard. Ik weet helaas niet wat de mogelijkheden zijn in Spanje. Het is wel de moeite waard om even te vergelijken LED vs OLED bij een zeer grote bekende warenhuis bijvoorbeeld. Nadeel van deze warenhuis is, dat alles TV's verkeerd zijn ingesteld puur voor de verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me zorgen over maak is de levensduur van oled daar hoor ik nogal wat klachten over.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m even bekeken bij ik ben niet gek hier in spanje en daar komt die op 3200 eurootjes die oled tv dat is ruim buiten mijn budget.

Ik denk toch dat ik dan naar Ceesv luister en de 10 bit koop.

Als je een Samsung in Spanje koopt en je wil de Canaldigitaal lijst laden dat je de Localset om moet zetten.

 

Mazlzl

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me zorgen over maak is de levensduur van oled daar hoor ik nogal wat klachten over.

De huidige LG OLED hebben een levensduur van ongeveer 100000 uur. De OLED TV zal in theorie ongeveer 10 jaar mee gaan. Als men 24 uur per dag de OLED tv continue aan laat staan.

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws nu nog wachten tot ze behoorlijk in prijs zakken aangezien ik de huidige bedragen niet ga betalen voor een tv.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had idd ook gezien dat volgens LG de levensduur geen probleem meer is, ik heb de LG idd ook voor 1999,- gevonden, ik vind het een prachtige tv maar hij is te groot en valt toch nog net buiten mijn budget, ik moet er thuis ook een beetje de vrede in houden en dat wordt wat minder als ik 2000 euries uitgeef voor een tv.

@ Avalon, bedankt voor de tip

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga eens naar een winkel en kijk eens naar een OLED scherm en een LED scherm.

 

Er is echt verschil in beeldbeleving.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil is zeker aanwezig ceesv maar het verschil in prijs is dan ook heftig!

Dit is appels met peren vergelijken.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie al een 55 CM oled staan voor € 1.666,--

 

Bedenk dat je weer 5 jaar of langer naar het scherm kijkt, soms loont het dan even door te sparen en iets moois te kopen.

Je geeft kennelijk zelf aan dat led schermen appels zijn en oled schermen te vergelijken zijn met peren.

 

Ik heb te vaak iets aangeschaft, en ben daarna eerst tot de ontdekking gekomen dat het niet aan mijn verwachtingen voldeed, dan ben je al je geld kwijt voor iets wat je niet bevalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga liever voor een top led scherm en die koop je voor bijna 1700 euro dan dat ik ga voor het goedkoopste oled scherm van bijna 1700 euro.

Beeldverwerking is ook belangrijk niet alleen led t.o.v oled.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...