Ga naar inhoud


vormgeving ondertiteling bepalen


FtoA
Ga naar oplossing Opgelost door -verwijderd-,

Aanbevolen berichten


dat kan met elke enigma2 ontvanger met PLi software, voor zover je de 888 ondertitels gebruikt.

je kan in PLi kiezen voor een bepaalde kleur, of de originele kleuren behouden, plus de plaats op het scherm en de grootte van de text. Achtergrondkleur is dacht ik niet aan te passen, maar dat zou ik eens moeten nagaan om zeker te zijn.

DVB ondertitels daarentegen zijn niet aan te passen (omdat het bitmaps zijn).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan met elke enigma2 ontvanger met PLi software, voor zover je de 888 ondertitels gebruikt.

je kan in PLi kiezen voor een bepaalde kleur, of de originele kleuren behouden, plus de plaats op het scherm en de grootte van de text. Achtergrondkleur is dacht ik niet aan te passen, maar dat zou ik eens moeten nagaan om zeker te zijn.

DVB ondertitels daarentegen zijn niet aan te passen (omdat het bitmaps zijn).

ik bedoel niet de teletekst ondertiteling maar de ondertiteling van BBC en Channel 4, daar staat vaak een irritante donkere balk achter de tekst die veel beeld weghaald.

Dat zou ik graag willen aanpassen.

bovendien is die ondertiteling regelmatig 3 regels hoog.

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

als het "ingebrande" ondertiteling is (dus meegestuurd met het beeld) dan kan je hier niets tegen beginnen. Het maakt nu eenmaal deel uit van de uitzending, net zomin als je de NL ondertiteling op anderstalige programma's kan beinvloeden/laten verdwijnen op de NL/VL zenders .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op de Britse zenders heel vaak 2 ondertitel sporen: de TT versie met zwarte achtergrond; en de DVB-S versie welke geen achtergrond heeft.

Mogelijk moet je dus gewoon even kijken hoe je de andere kan activeren, dit is verschillend per ontvanger.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op de Britse zenders heel vaak 2 ondertitel sporen: de TT versie met zwarte achtergrond; en de DVB-S versie welke geen achtergrond heeft.

Mogelijk moet je dus gewoon even kijken hoe je de andere kan activeren, dit is verschillend per ontvanger.

Op de afstandsbediening zit een knop die ondertitels weergeeft met een achtergrondbalk.

Er verschijnt geen TT als ik de TT toets indruk bij BBC 1,2,4, noch bij de andere Chanel 4's. Een leeg scherm met getal 100.

Hoe kan ik wel TT krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien omdat men op 24 october 2012 gestopt is met CEEFAX?

http://www.bbc.com/news/uk-20032882

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bij een E2 ontvanger kan je in het audio/ondertitel menu kiezen tussen de aanwezige ondertitels (DVB, TTX)
De DVB ondertitels kan je niet beïnvloeden. De TTX ondertitels kan je wel wel aanpassen  (kleur, lettertype, grootte,...)
En in sommige images kan je kiezen voor TTX ondertitels met achtergrond balk of zonder balk en de transparantie van de balk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dit is dus alleen geldig voor teletext afkomstig van 888.

BBC TWo en FOUR zenden soms ook programma's uit in de originele taal, bvb zweedse of italiaanse detectives. verleden jaar was er zelfs op FOUR een reeks van de VRT die dus in het nederlands werd uitgezonden.

deze programma's zijn voorzien van engelse ondertitels, en hebben dikwijls een grijze of zwarte achtergrond. Als de topic starter doelt op deze ondertitels : die zijn niet te beïnvloeden, met geen enkele ontvanger.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jean-Claude: Ik bedoel Engelse ondertiteling onder Engelstalige programmas. Dus voor slechthorenden. De ondertiteling van niet-Engelstalige fims wordt gelukkig normaal weergegeven: zonder balk.

 

Bij een E2 ontvanger kan je in het audio/ondertitel menu kiezen tussen de aanwezige ondertitels (DVB, TTX)
De DVB ondertitels kan je niet beïnvloeden. De TTX ondertitels kan je wel wel aanpassen  (kleur, lettertype, grootte,...)
En in sommige images kan je kiezen voor TTX ondertitels met achtergrond balk of zonder balk en de transparantie van de balk.

Dit is Geweldig! Precies wat ik bedoel.

 

Maar wat zijn images?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

En in sommige images kan je kiezen voor TTX ondertitels met achtergrond balk of zonder balk en de transparantie van de balk.

Ik vind het een opluchting als met mijn volgende installatie de rottige balk achter de ondertiteling van TT kan verwijderen.

Voor mijn keuze van een andere STB, is het dus belangrijk om te weten of dit alleen met PLI of ook met Open ATV kan.

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...