Ga naar inhoud


triple lnb defekt na drie jaar.


henk@antwerpen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

En wat is er defect, H/V omschakeling?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie installatie zou ik zeggen ! snap het wel dat niet leuk is als het dan al na 3 jaar niet meer naar behoren werkt.

Ik zou het volgende doen.

Vermits je twee dezelfde opstellingen hebt zou ik starten met een visuele controle de twee installaties met elkaar vergelijken, grondig alles vergelijken of je geen anomalie zit

bv op eventuele condensatie of waterinsijpeling op je lnb.

Ik zie dat je een beschermkap/plastiek) boven je koppen geplaats hebt ter bescherming van de regen maar loopt er net daar niet water af op je triple gesloten lnb , door condensatie kan er oxidatie ontstaan van de elementen wat tot gevolg heeft dat er geen goed contact meer is of zelfs defect ..; weet niet

In elk geval een grondige visuele controle kan mss je veel last besparen want zo maar alles afbreken en of de verwarming leggen dan weet je nog niet of het zal gaan.

Mijn inziens een visuele controle is de eerste stap

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of vocht in de lnb de oorzaak is, is nog maar de vraag en als dat al zo zou zijn, dan krijg je dat vocht er echt niet uit door hem op de verwarming te leggen.
Vocht krijg je wel uit een lnb waarvan je de deksels er af kunt schroeven maar deze deksels zijn geschroefd en afgekit  en die heb je niet een, twee, drie open. Daar ben je echt een flinke tijd mee bezig en je zult ze ook weer opnieuw moeten afkitten als je hem weer gaat gebruiken.

Een visuele inspectie is natuurlijk zeker het eerste wat je moet doen.
Verder zou ik de coaxkabels een controleren of er geen vocht in is gelopen. Als de middenader niet helemaal glanzend blank is als je 2 cm van de coaxkabel af knipt, dan en net zolang er vanaf knippen totdat de middenader wel glanzend blank is.
Tja en anders zul je toch aan een nieuwe triple-lnb moeten want er kunnen nog veel meer redenen zijn waaron hij het niet goed meer doet.
De oude in ieder geval niet weggooien. Daar kun je mij blij mee maken.


Zo te zien heb je die triple-lnb op een Triax 78 gemonteerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult de gehele kitrand van het deksel weg moeten krabben met een mes en ik hoop dat je een Torx 10 bitje hebt anders krijg je hem nog niet open.

De triple-lnb is ook gemaakt voor een schotel van 60cm. Ik begrijp daarom niet waarom een duo-lnb voor een 60cm schotel slechter presteert. Volgens mij een kwestie van afstellen, niet alleen de schuinte (skew) maar zeker ook de afstand tot aan de schotel even proberen want dat kan een flink verschil uit maken.

Als je een nieuwe moet kopen, in Brussel koop je de triple-lnb voor €75,-
En omdat de triple-lnb geen regenkapje heeft dat je over de F-connectors kunt trekken is het zeer aan te bevelen na montage en afstelling de vier aansluitingen met vulcaniserende tape te omwikkelen zodat er geen water in de coax kan lopen als dat al niet gebeurt is want waarom geeft de duo-lnb anders ook niet zo'n best signaal.

Als de oude triple-lnb niet meer aan de gang te krijgen is, dan zou ik hem graag willen hebben voor onderzoek. In dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/348164-test-canaldigitaal-duo-lnb-vergeleken-met-andere-duo-lnbs/
zijn al de nodige duo-lnb's aan bod gekomen voor onderzoek echter nog geen triple-lnb.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...