Ga naar inhoud


monitor in UNIX inkomende connections en mail deze


Philips

Aanbevolen berichten

Wacht het werkt denk ik toch

 

root@dm8000:~# cat netstat.log
Script output van 20170108-1227
tcp        0      0 dm8000.local:telnet     Aces-PC.local:56917     ESTABLISHED
tcp        0      0 dm8000.local:microsoft-ds Medion-PC.local:49268   ESTABLISHED
tcp        0      0 dm8000.local:telnet     Aces-PC.local:58658     ESTABLISHED
tcp        0      0 dm8000.local:microsoft-ds Aces-PC.local:55007     ESTABLISHED
tcp        0      0 dm8000.local:54887      145.130.153.25:12000    ESTABLISHED
root@dm8000:~#

 

ik ga eerst proberen te begrijpen hoe dit allemaal in UNIX gaat en dan kunnen me mogelijk verder : )

Ik kan dit proces toch ook stoppen met kill PIDxxxx?

 

en even terug naar het script en wordt uitvoer gegenereerd in de logfile totdat er afwijkende connecties zijn toch?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


oorzaak dat het eerst niet leek te werken heeft te maken denk ik dat ik de file opende met kladblok met wordpad omdat dan alle tekst netjes onder elkaar staat.

De laatste keer heb ik dit niet gedaan maar geopend met kladblok op het IP adres aan te passen hierna werkte het wel, dus niet geen problemen met "###" :)

 

Alleen nadeel is dat je met kladblok de tekst in een regel hebt staan zonder terugloop

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik Notepad++; die is een pak handiger en zorgt er ook voor dat de regel-einde markeringen correct blijven. Ook zal je zien dat formatering zoals comments mooier weergegeven worden, en dat het geheel wat leesbaarder is.

 

Je kan het normaal gezien afsluiten met kill en dan de processID die het script heeft.

Reden waarom het op je terminal niets meer doet is omdat het gewoon blijft lopen. Normaal wortd een script steeds afgesloten met een 'exit 0' maar die is er in dit geval niet.

 

Maar ik ben blij dat het werkt, dan kan je beginnen nadenken over de verdere doorontwikkelingen.

 

- Logging op andere lokactie (bv /media/HDD/YYYY/MM/DD of op een USB stick)

- Elke keer het script een check doet, in een andere logfile opslaan. Of één logfile voor een volledige dag. Zo kan je de historiek wat volgen. Nu wordt het bestand immers steeds overschreven.

 

Je ziet, het kan nog alle kanten op.

 

**edit**

Na het bewerken met Notepad++ dien je nog wel even steeds de laatste versie bij te werken op je ontvanger.

Tenzij je via Filezilla het bestand ineens bewerkt. Dan moet je opslaan, en nog even de upload bevestigen.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Notepad++ werkt beter inderdaad!

 

mijn Dreambox heeft normaal geen bezoekers behalve als ik de poorten opzet omdat ik de dreambox van buiten wil benaderen. Dan wil ik weten welke

niet standaard connections op de dreambox komen. Hert mooiste is dat er een mail wordt gestuurd naar een standaard mail adres.

Ander punt is, waarom niet gewoon alle niet gewenste connections gelijk stoppen, maar dat is misschien te eenvoudig gedacht. Dan ontvang je nog wel een mail dat er iemand op je dreambox heeft gezeten maar dat deze inmiddels is verwijderd.

 

leuk z'n project : ) en ik leer meer unix, bedankt

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even toelichten, voor een programma als openwebif zetbik wat poorten open om van de app Blackbox gebruik te kunnen maken. Ik ken de risico's en daarom wil ik weten wat er gebeurd op Dreambox. En het open zetten duurt voor mijn gebruik ongeveer 2 a 3 dagen en ben dan even van huis weg. Hierna gaat alles weer op slot. Zie ook het topic verder in de dreambox lijst.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...