Ga naar inhoud


vragen m.b.t. VTI


chez

Aanbevolen berichten

Ik heb wat vragen over VTI ( CeesV zal blij zijn )

Ik heb nog steeds problemen met open pli dat ik bepaalde zenders niet zie en daarom heb ik besloten om eens een tijdje VTI te proberen.

Ik heb gezocht voor een manual en heb wel wat gevonden maar al erg veroudert dus ik heb nog wat simpele vragen waar ik bepaalde items kan vinden m.b.t. de software update

 

Waar vandaan installeer ik zenderlijsten? ( heb m nu opgeladen met dreambox edit)
Welke oscam installeer ik?
waar vandaan installeer ik rytec epg import?

 

Alvast bedankt weer en vriendelijke groet

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

waar vandaan installeer ik rytec epg import?

Ik ken VTI niet,maar bij OpenHDF doe je dat via applicaties en de groene knop (download plugins) en extensions.

Het staat daar als 'epg importeur'

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satneef, dankje wel ik zat eigenlijk te kijken als plugin inderdaad dat ik  m gewoon rechtstreeks kan importeren zonder dat ik m eerst op een usb stickje moet zetten.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat vragen over VTI ( CeesV zal blij zijn )

Ik heb nog steeds problemen met open pli dat ik bepaalde zenders niet zie en daarom heb ik besloten om eens een tijdje VTI te proberen.

Ik heb gezocht voor een manual en heb wel wat gevonden maar al erg veroudert dus ik heb nog wat simpele vragen waar ik bepaalde items kan vinden m.b.t. de software update

 

Waar vandaan installeer ik zenderlijsten? ( heb m nu opgeladen met dreambox edit)

Welke oscam installeer ik?

waar vandaan installeer ik rytec epg import?

 

Alvast bedankt weer en vriendelijke groet

Misschien was het wel handiger geweest om deze topic in het VU+ forum te zetten want dan is de kans op respons hoger.

 

Als jezelf opnieuw een actuele goede zenderlijst wilt opbouwen zou ik adviseren om een FastScan uit te voeten en die dan eventueel met DreamboxEdit aan te passen.

 

Oscam hoef jijzelf direct niet te installeren want je kunt OscamButler uit de Feed installeren en draaien maar.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat vragen over VTI ( CeesV zal blij zijn )

Ik heb nog steeds problemen met open pli dat ik bepaalde zenders niet zie en daarom heb ik besloten om eens een tijdje VTI te proberen.

Ik heb gezocht voor een manual en heb wel wat gevonden maar al erg veroudert dus ik heb nog wat simpele vragen waar ik bepaalde items kan vinden m.b.t. de software update

 

Waar vandaan installeer ik zenderlijsten? ( heb m nu opgeladen met dreambox edit)

Welke oscam installeer ik?

waar vandaan installeer ik rytec epg import?

 

Alvast bedankt weer en vriendelijke groet

 

 

Heb je VTi al?, alle plug ins zitten onder de blauwe knop > Software.

Voor OScam ga naar SoftCams, daar neem je de laatste versie, daarna oscambutler installeren onder Applicaties en hier figuren.

Laatste: Blauwe toets > OscamButler en dan zie screenshot.

 

screenshot_2017-01-04_12-17-15.bmp

 

Zenderlijsten, ik maak die liever zelf, vindt je hier op het forum.

 

rytec epg import vindt je als volgt:

 

Blauwe toets > rode toets > applicaties > epgimport.

 

Let bij alles op de 4 kleuren onderaan in beeld, die heb je in het menu nodig.

 

Succes.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

chez,,

je stelt wel weer diezelfde vragen die elke newbie stelt

als je Pedro4 al zijn vragen de laatste drie maanden volgt staat er precies in aan antwoorden wat jij nu vraagt.

 

VTI 11.06  is met uitzondering van de softcams helemaal compleet voor gebruik

met de door Jürgen en emikli beschreven oscam uit de feed en oscam butler als configuratie hulp is dat ook snel geregeld

 

stel het image na flashen per USB via setup wizard in op Nederlands en maak met je netwerk juiste verbinding en kies de diseqc zoals je had (heb je ook al gezien bij Openpli)

dan gelijk je updates ophalen

 

toets > GROEN GROEN BLAUW en laat het updaten beginnen alsook laat de box daarna herstarten.

nu kun je extra's uit de feed halen

zoals oscam en oscam Butler en nadien meer.

 

omdat je nog niet verslaafd bent aan OpenPli zal de overstap snel gemaakt zijn qua gebruik

 

het verschil - VTI is een dedicated image voor de VU+ only <> OpenPli heeft de softcam reeds klaar voor gebruik

ciao

 

p.s. ceesv zal blij zijn om weer een topic te kunnen verplaatsen :grin:

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Emelki,

 

Ik wilde er vanmiddag weer mee aan de gang. ik ga de boxen weer even omwisselen dan kan ik er  boven even rustig vti opzetten.

Ik krijg alles draaiende behalve oscam.

Als ik nou de laatste oscam download en ik heb nog een map config met de configuratie die bij open pli wel werkt als ik die nou eens met DCC overzet naar etc tuxbox zou die dan werken ?

 

Nu toch stiekem nog even open pli draaien maar nog steeds het probleem met de zenders dat er zenders zijn waar die aangeeft dat er geen signaal is. Is iets in de software en denk ook dat ze ernaar kijken bij open pli maar goed ik vind het ook wel eens leuk om van image te veranderen. heb het idee dat er veel meer mogelijk is met vti.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...