Ga naar inhoud


RAM geheugen uitbreiden of een SSD schijf


JeWeetWelWie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox 8000HD met Openpli.

Ik wil deze box meenemen naar mijn Bulgaarse appartement om deze daar als 'tv-tuner' te gaan gebruiken.

Nu is het daar niet toegestaan om een schotel tegen het gebouw aan te plaatsen, maar er is wel een zeer goede internetverbinding. Ik wil de Dreambox daarom als IPTV ontvanger gaan gebruiken. Volgens de verschillende fora is hij daar vrij goed geschikt voor.
Er is ook digitale TV, maar dat zijn voornamelijk Bulgaarse en een paar verdwaalde Europese zenders als RTL+

Nu zit er 128MB flash en 256MB RAM in het apparaat en dat lijkt me voor IPTV om de een of andere reden nogal weinig. Een beetje HD verbinding vergt 2.5MB/s en 10 seonden bufferen is al 25MB. Dat kan volgens mij niet lang goed gaan.

Nu zit er een gewone harddisk in en die zou het met IPTV nog wel eens erg druk kunnen gaan krijgen met een Swap-file.

Is het mogelijk om het RAM geheugen uit te breiden tot 1GB of is het beter om een SSD schijf te installeren? Of beide? Ik heb geen plannen om tv-programma's op te gaan nemen. 

Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi

heb ook een 8000 gehad prima box jaren plezier van gehad

maar weinig geheugen

mij is toen gezegd dat  je de RAM geheugen niet kunt  uit breiden

heb nu een 7080 prima box met in het totaal 6 gig aan boord

weet niet of je er wat mee opschiet met een HD dat maakt in mijn beleving de box niet sneller

en meer RAM geheugen krijg je daar ook niet mee

 

suc 6

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...