Ga naar inhoud


Van Astra naar Hotbird, Bedankt TVV Vlaanderen.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo groep,

 

Ik heb bij een bevriend satkijker een tijd geleden de volgende opstelling gemaakt.

Schotel A:

Schotel Triax 78 cm.

Tripple LNB voor Astra 1, Astra 3, en Astra 2, met 4 aansluitingen welke naar 4 afzonderlijke ontvangers (Sab Titan 3) gaan.

 

Door de verhuis van De Franstalige zenders (Rtbf enz) naar Hotbird vallen deze dus uit de boot.

Vraag, wat is de beste oplossing om de Franstalige zenders terug in het pakket te krijgen?

Er liggen 4 coax kabels van de genoemde LNB naar de genoemde ontvangers (dus 1 coax per ontvanger)

 

Schotel B:

 

Weet ik niet uit het hoofd meer maar daar kom ik ofwel later op terug ofwel haal ik waarschijnlijk de oplossing uit de reactie op de eerste.

 

Wat ik wel kan zeggen is dat ook daar 4 ontvangers van hetzelfde merk en type op zijn aangesloten, maar ik weet niet meer welke LNB op de daarvoor gebruikte schotel zit.

 

Alles samen, 8 ontvangers waarop aan elke ontvanger 1 coax toekomt van aan de schotels.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zal wel meer dan RTBF zijn dat hij bedoelde, waarschijnlijk wil hij ook RTL Franstalig ontvangen en die heb je niet met DVB-T.

Om terug ontvangst te hebben op Hotbird, zul je ofwel een schotel apart moeten bij plaatsen, ofwel de Triple LNB vervangen door 4 aparte LNB's . Voor zover ik weet bestaat er geen monoblock voor de vier genaamde satellieten.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Astro Iris,

Klopt, het gaat inderdaad om alles wat weg is van Astra naar hotbird, en toch in het TVV pakket zit.

Ikzelf had een opstelling voor ogen met multiswitch.

4 Lnb's, blijkt dat tegenwoordig de multiswitches geen onderscheid meer maken tussen quatro en quad lnb's, dus 4 Lnb's elk op de gewenste sat, en dan naar een 17/8 switch.

Daar kan dan op plaats 17 ingang de DVB-T op.

 

Het liefst zou ik dat doen op de manier van 1 schotel per sat.

Alleen, de bedoelde persoon is soms nogal moeilijk te overtuigen van iets.

Voorbeeldje was zelfs de overstap van een 64 cm naar een 78 cm schotel, omdat hij bij 64 makkelijke uitval had bij regen, was al een punt.

Ik ben ze meermaals met een 78 cm op een driepoot opstelling langs geweest om te laten zien dat daar wel meer signaal, en daardoor bij slecht weer minder snel uitval, en dan nog duurde het echt zijn tijd voor ik het 64 lor van TVV mocht weghalen, en er een Triaw 78 mocht vast monteren.

Dus bij het wegvallen van bvb het DVB-S signaal nog steeds een ontvangst van de DVB-T antenne.

 

PS:

 

Ik ben zelf ook een beetje zinnens mijn Big Bisat hetzij te vervangen door 4 aparte schotels en een opstelling zoals hoger beschreven te gaan maken, hetzij schotels bij te plaatsen voor een 1 sat per schotel opstelling te hebben.

Ik vind dat al bij al 1 sat per schotel toch de voorkeur blijft hebben tov al die multi opstellingen wat meerdere lnb's op 1 wok aangaat.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...