Ga naar inhoud


Signaalsterkte Astra 23.5


ronbar

Aanbevolen berichten

Op de site van CanalDigitaal staat het volgende:

Met deze software aanpassing lopen de ontvangers minder vaak vast. De instelling met betrekking tot de weergegeven resolutie (beeldformaat) op het tv-scherm wordt automatisch aangepast van de instelling ‘automatisch’ naar ‘1080i’. Wij vragen van gebruikers om deze instelling achteraf niet handmatig aan te passen.
De software-aanpassing zal worden ingeladen nadat u het apparaat uit stand-by haalt. Op het moment dat de software-aanpassing wordt ingeladen zult u merken dat er geen zenderinformatie wordt weergegeven op de display van uw ontvanger. U ziet twee streepjes die in de rondte draaien op de display. Kort daarop krijgt u een melding op uw tv-scherm dat de ontvanger de software-aanpassing inlaadt. Dit zal zo’n 10 minuten duren. Wij willen u vragen het inladen van de software-aanpassing niet te onderbreken door het apparaat van de stroom af te halen of het standby te zetten.


Dit geldt in ieder geval voor de DSR 7141, mogelijk ook voor de DSR 8141.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat 23,5 Oost betreft:

Het werkt wel maar je moet soms een minuut of langer wachten voordat je beeld krijgt via mijn goed afgerichte T90 antenne.

 

 

 

Dat duidt echt op een defect component in je ontvangstketen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, een correctie op informatie van een lid over de signaalsterkte op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van CanalDigitaal staat het volgende:

 

Met deze software aanpassing lopen de ontvangers minder vaak vast. De instelling met betrekking tot de weergegeven resolutie (beeldformaat) op het tv-scherm wordt automatisch aangepast van de instelling ‘automatisch’ naar ‘1080i’. Wij vragen van gebruikers om deze instelling achteraf niet handmatig aan te passen.

De software-aanpassing zal worden ingeladen nadat u het apparaat uit stand-by haalt. Op het moment dat de software-aanpassing wordt ingeladen zult u merken dat er geen zenderinformatie wordt weergegeven op de display van uw ontvanger. U ziet twee streepjes die in de rondte draaien op de display. Kort daarop krijgt u een melding op uw tv-scherm dat de ontvanger de software-aanpassing inlaadt. Dit zal zo’n 10 minuten duren. Wij willen u vragen het inladen van de software-aanpassing niet te onderbreken door het apparaat van de stroom af te halen of het standby te zetten.

 

Dit geldt in ieder geval voor de DSR 7141, mogelijk ook voor de DSR 8141.

 

Tja, die update heeft 'ie toentertijd gewoon uitgevoerd.

Maar na de eerste de beste keer dat 'ie weer vastliep ging 'ie weer trug naar fabrieksinstelling en was de update verdwenen.

Maar ik heb 'm nu op 1080 gezet, kijken of dat wat uitmaakt.

Voor even dan want ik ga echt een andere ontvanger aanschaffen.

 

Ik ben trouwens op zoek naar een schotelspecialist die mijn schotel een keer wil nalopen op de juiste afstemming.

Weet iemand een vertrouwd adres hier in het hoge noorden? (Musselkanaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In verband met onze reclame regels mogen namen van winkels niet genoemd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

Het probleem met de signaalsterkte is opgelost.

De door de CD-monteur geïnstalleerde LNB was verkeerd om geplaatst.

Daardoor zat de kop niet correct aan de schotelarm.

Nadat de lokale schotelboer de kop opnieuw afgesteld heeft, blijkt er op de decoder nog steeds geen vol signaal van Astra 23 te komen.

Astra 19 staat nu wel op 80%.

Toen hij uiteindelijk op de kabel binnen ging meten bleek dat er op allebei de satellieten ruim 85% signaalsterkte was.

Het blijkt dus dat de ontvanger van CD (een DSR8141) de signaalsterktes niet correct weergeeft.

Verbazend hè...

Maar nu ik weet dat de schotel nu optimaal afgesteld staat en er voldoende signaal van beide satellieten binnenkomt, kan ik met een gerust hart een andere ontvanger gaan aanschaffen.

Dan ben ik van die ondeugdelijke CD spullen af.

Tot zo ver allemaal bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen enkele ontvanger geeft signaalsterkes correct weer, het zijn geen meetinstrumenten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat moet je daar nu van denken dat een schotelmonteur een vergissing maakt of de kop van de Astra 19,2 of de kop van de Astra 23,5 in de klem moet en dan de schotel op de verkeerde satelliet uit richt? Heeft die dan nog nooit eerder een schotel geplaatst?

Er is geen enkele ontvanger die de signaalkwaliteit correct aan geeft want een satellietontvanger is geen meetinstrument.
Welke kop heeft hij nu in de klem staan?
Maak eventueel eens een foto.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...