Ga naar inhoud


Signaalsterkte Astra 23.5


ronbar

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb een algemeen vraagje over de signaalsterkte van een duo lnb van Canal Digitaal (CD).

Op Astra 19.2 krijg ik een signaalsterkte van zo'n 70% met als kwaliteit 'goed'.

Op Astra 23.5 krijg ik een signaalsterkte van 0% met als kwaliteit 'zwak'.

Is dit een probleem of moet de schotel beter afgesteld worden dan dat die is geïnstalleerd door de CD monteur.

Wat zijn trouwens de gemiddelde signaalsterkte's die je mag verwachten bij een helemaal feilloos afgestelde schotel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ronbar

Welkom op dit forum

Misschien heb je de diseqc-instelling van je ontvanger niet goed staan. Die moet in het menu op 1.0 staan met Astra 19,2 op #1 en Astra 23,5 op #2.
Welke ontvanger heb je?
Een zinnige richtwaarde voor de signaalkwalteit is niet te geven omdat een satellietontvanger geen meetinstrument is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, bedankt voor je snelle reactie.

 

De Ontvanger is een DSR8141 van M7.

Even de instellingen bekeken en die staan als volgt;

Dish parameters

DisEqc A - Astra 19 - Signaalkwaliteit 8/10 groene vakjes - goed

DisEqc B - Astra 23 - Signaalkwaliteit 0.5/10 rood vakje - zwak

DisEqc C - Astra 28 - Signaalkwaliteit 0.5/10 rood vakje - zwak

DisEqc D - Hotbird   - Signaalkwaliteit 0.5/10 rood vakje - zwak

 

Signaalkwaliteit Astra 19

Satelliet               Astra 19

Zenders zoeken  Snel

Hoofdfrequentie  12515

Polarisatie           Horizontaal

Symbol rate         22000

FEC                     5/6

 

Signaalkwaliteit Astra 23

Satelliet               Astra 23

Zenders zoeken  Snel

Hoofdfrequentie  11914

Polarisatie           Horizontaal

Symbol rate         27500

FEC                     3/4

 

Kun je hier wijs uit worden?

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet goed.
De signaalkwaliteit voor de Astra 23,5 wordt bepaald aan de hand van de transponder 11914H, 27.500, 3/4 en die parameters zijn een tijd geleden veranderd in: 11914H, 29.900, 2/3.
Vandaar dat hij voor de Astra 23,5 aan geeft dat hij geen signaal heeft.

Je moet via het menu de zenderlijst even opnieuw inladen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de waardes aangepast maar dat geeft geen betere uitkomst.

De signaalsterkte blijft een half rood vakje en zwak.

Het probleem is ook dat de ontvanger zichzelf steeds weer her-initialiseert en teruggaat naar de fabrieksinstellingen.

Dat schijnt een hardnekkige kwaal te zijn van de CD ontvanger.

Dat betekent dus ook iedere keer weer de verkeerde instellingen voor Astra 23,5.

Ik ben al druk bezig met de aanschaf van een VU+ ontvanger zodat ik van dat soort problemen af ben.

Echter, bij het nakijken van alles liep ik tegen de instellingen van Astra 23,5 aan en vandaar ook mijn vraag wat de normale waardes zouden kunnen zijn.

Tot zover in ieder geval bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat de ontvanger zijn software-update op 24 aug. 2016 of daarna gehad heeft, zie:
https://www.canaldigitaal.nl/nieuws/belangrijke-software-update-voor-m7-ontvanger-dsr8141/  datum 17-8-2016

Als voor de Astra 19,2e 8 blokjes groen zijn, dan moet dat voor de Astra 23,5 ongeveer 7 blokjes zijn.
Maak eens een foto van je schotel.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

De update is toen uitgevoerd maar sindsdien al talloze keren weer teruggegaan naar de fabrieksinstellingen.

Bij telefonische contacten (lees klachten) met CD vóór de update gevraagd dat wanneer de update uitgevoerd zou worden, de problemen van her-initialiseren opgelost zouden zijn.

Daarop werd positief geantwoord, de problemen zouden opgelost zijn.

Ten overvloede gevraagd of, wanneer de ontvanger toch weer uit zichzelf zou herstarten, de update nog zou werken.

Mij werd verzekerd dat de update automatisch weer uitgevoerd zou worden wanneer de ontvanger zou herstarten.

Nou..., niet dus.

Daarom ben ik dat ding ook zo spuugzat!!!

Maar goed, nou val ik jou lastig met mijn frustraties... Excuses daarvoor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat 23,5 Oost betreft: 12.188 (Ned 1 en 3) is daar bij mij de laatste weken ineens duidelijk slechter in kwaliteit en sterkte dan 11.739 MHz (Ned 2). Het werkt wel maar je moet soms een minuut of langer wachten voordat je beeld krijgt via mijn goed afgerichte T90 antenne.

 

Laten we eerlijk zijn, CanalDigitaal heeft ons afgescheept met een kwakkeltjes-satelliet maar wil uiteraard wel de volle mep waar het om abonnementsgeld gaat. Dit soort problemen hebben zich naar mijn beste weten nooit voorgedaan op 19,2 Oost.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat 23,5 Oost betreft: 12.188 (Ned 1 en 3) is daar bij mij de laatste weken ineens duidelijk slechter in kwaliteit en sterkte dan 11.739 MHz (Ned 2). Het werkt wel maar je moet soms een minuut of langer wachten voordat je beeld krijgt via mijn goed afgerichte T90 antenne.

 

 

IK zou eens naar mijn LNB kijken, de een is H de ander V gepolariseerd.

 

Ik kan geen verschil waarnemen op mijn T-90

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...