Ga naar inhoud


OSCAM loopt vaak vast


jpk

Aanbevolen berichten

Ik heb 2x XSARIUS PureHD in mijn draadloos netwerk toegevoegd.

 

Dit werkt maar ....

 

Soms kan ik mijn kaart in mijn thuisnetwerk tussen de twee ontvangers perfect sharen maar sommige dagen wil dit helemaal niet goed gaan, dan loopt de 2de om de 30 seconden vast, gaat dan 20 seconden later weer voor 1 minuut, vast, .... enz.

 

Wat ik nu al allemaal geprobeerd heb maar zonder blijvend succes.

 

1. Beide ontvangers gewoon via DHCP gekoppeld

2. Beide ontvangers met een eigen "vast" IP gekoppeld (192.168.0.198 en 199), het einde van de IP reeks in de router

 

Maar wat ik ook probeer, het probleem blijft ...

 

Nu denk ik dat DHCP zo wie zo niet kan werken omdat het IP adres van de MAIN box veranderd en dat de tweede box een IP adres moet krijgen om de kaart te zoeken.

 

Heeft iemand hier ervaring mee ???

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je signaal genoeg op je draadloos netwerk op de ontvangers, of andere zaken die het wifi signaal verstoren?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal op de WIFI is goed tot zeer goed (55 op 70 en 90Mb/sec op de master, 70 op 70 en 90Mb/s op de slave).

De master staat boven en het verste weg van de Router. De slave staat bijna langs de Router.

 

Het is wel zo dat de router ook voor het internet gebruikt wordt. SmartPhones, PC's, Laptops etc ... hangen er allemaal aan. En SmartPhones kunnen wel eens veel bandbreedte gebruiken want die dingen zitten constant up te daten. Maar met een interne 90 Mb/s verbinding zou dit toch moeten kunnen want ik vermoed dat die kaart toch niet zoveel bandbreedte nodig heeft om gedeeld te worden binnen in huis ? Zoveel data wordt er toch niet uitgewisseld ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen over de bandbreedte van je smartphone of ander zaken Oscam heeft maar heeeeel weinig nodig daar heeft het niks mee te maken.

 

Waarom zet je beide ip's niet gewoon vast in de box en in je router, waarom dhcp gebruiken?

Misschien eens testen bedraad?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de PURE heeft geen interne WIFI.

 

De dongle is een Amiko WLN-880 Wi-Fi Stick (GWF-3S5T).

Speciaal aan ***geen-reclame*** gevraagd om te testen en daar zei men dat deze zou moeten werken.

 

Maar als het soms werkt moet de dongle toch werken ?

Als het beeld wegvalt en ik de netwerkinstellingen bekijk zie ik wel dat de dongles op alle twee de ontvangers verbonden zijn met het netwerk ... dus zou ik denken dat de verbinding niet het probleem is ?

 

Zijn er misschien specifieke instellingen die ik moet nakijken in de instellingen van OSCAM ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stevie-V: De beide ontvangers werken VAST IP.

 

Ongetwijfeld een domme vraag van mij:

 

Waar kan ik die config files vinden?

 

Ik kan wel in de boxen "kijken (ik zie dan \bin, \dev, \etc, \home, ...)" maar heb geen flauw idee in welke directory ik deze config files moet zoeken en welke naam ze hebben?

 

Heb al zitten zoeken in OpenPli forum maar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier    /etc/tuxbox/config/     staan ze bij mij maar ik draai VTI ik weet niet of het bij PLI anders is?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal kaarten zeker?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all ==> config gevonden, Thks  :)

 

Geen Canal Digitaal maar TVV maar is bijna hetzelfde natuurlijk 

 

Bij deze toegevoegd, is de global config

 

@ Muppet ==> Is het deze dat je bedoelde of een andere ?

 

Ik mag helaas de bestanden niet uploadenn hierbij de ASCII

 

198 - oscam.conf (met kaart)

 

# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11335
 
[global]
disablelog                    = 1
logfile                       = /dev/tty
preferlocalcards              = 1
 
[cache]
 
[cs378x]
port                          = 12005
 
[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 6
user                          = dvbapiau
boxtype                       = dreambox
 
[webif]
httpport                      = 8081
httpallowed                   = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1
 
199 - oscam.conf (soft kaart)
 
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11335
 
[global]
disablelog                    = 1
logfile                       = /dev/tty
preferlocalcards              = 1
 
[cache]
 
[cs378x]
port                          = 12005
 
[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 6
user                          = dvbapiau
boxtype                       = dreambox
 
[webif]
httpport                      = 8081
httphideidleclients           = 0
httpallowed                   = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder aangegeven waarom test je niet even hoe het werkt bekabeld dan weet je meteen meer.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet natuurlijk in staat zijn, zijn toestellen bedraad aan te sluiten. Hij toont oscam.conf, maar misschien zit er in de andere oscam bestanden een foutje, maar dat weten we enkel als hij die post. De config files staan bij pli op een andere plaats dan bij vti.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf TEST het even bekabeld dat is altijd mogelijk lijkt mij.

Bericht #10 is al aangegeven waar deze bestanden te vinden zijn.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...