Ga naar inhoud


Hoe richt ik mijn schotel uit in Spanje.


Sanyu

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je de site Dishpointer gebruikt, dan zie je dat je de schotel af moet stellen op een elevatie van 17,8°, afgerond 18 graden.
De lnb moet een skew hebben van +4,2 graden, d.w.z. als je voor de lnb staat en je kijkt in de schotel, dan moet de lnb ongeveer 4° tegen de wijzers van de klok ingedraaid te worden.
Als je op deze site ver genoeg inzoomd totdat je je huis ziet, de groene ballon verslepen naar de plaats waar de schotel staat. Dan kun je aan de groene lijn precies zien in welke richting de Astra 23,5 staat. Let hierbij op huizen, schoorstenen dakkapellen enz.
 

post-60869-0-83103000-1492195925.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat er een satellietontvanger gebruikt wordt waar de CanalDigitaal zenderlijst in staat.
Gebruik dan de zender Ocko op positie 237 van de zenderlijst. Die is heel makkelijk te ontvangen en die vindt je erg makkelijk als je de schotel aan het uitrichten bent.

 

Ik neem ook aan dat je met een enkele lnb werkt en niet met een duo-lnb.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb een sateliet ontvanger van cd en het wiebelen komt door de harde wind uit het n Ik was van plan de schotel wat lager en meer in de luwte te zetten vandaar deze vraag Morgen ga ik aan de slag bij mn kennis Als het niet lukt zou ik graag weer advies van jou ontvangen met vr grt hendrik [bamse]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schotel te veel wiebelt, dan heb je een mindere ontvangst.
Zorg dat je een flinke dikke pijp gebruikt en niet te dunwandig en goede muurbeugels.

Een beetje afhankelijk van de situatie moet je voor een schotel van 100cm toch zeker een pijp nemen van 48-50mm diameter.
En ja, je kunt de schotel het makkelijkste uitrichten m.b.v. de stand van de zon alleen zie ik dat er voor de komende week niet veel zon is daar.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...