Ga naar inhoud


Zenderlijst inladen


fritsspits4

Aanbevolen berichten

@ceesv en @minplus: De probleemsituatie gaat over een TV Techvision 22 HD met ingebouwde sat ontvanger.

Heeft die ook geen CI-module nodig?

 

@fritsspits4:

Heb je nu wel of niet beeld op TV Drenthe en Ocko TV? Dat was de eerste vraag.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoek hier https://www.technisat.com/de_DE/Service/352-8/ bij product naam op   technivision 22 hd  en dan zie je dat er een software update is geweest.

Hier staat ook de uitgebreide handleiding van de TV ontvanger als download.

Staan er wel de goede frequentie gegevens in de transponder lijst van de 23,5 oost in de TV.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33, Ik heb op internet de Nederlandse handleiding opgezocht, Als u daar even zou willen kijken op bladzijde 18, kunt u mij misschien gelijk vertellen wat er aan de hand is, ikzelf zie dat er geen 2 achter de s staat, is dat het probleem misschien??

 

Indien je Technisat Tv DVB S is heb je een SD decoder en kan je Tv geen HD weergeven.

Voor de HD zenders moet je Tv beschikken over een DVB S2 tuner.

 

Geef anders even het exacte type nummer van je Tv door dan kunnen we even voor je meekijken of je de juiste Tv bezit voor de HD zenders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alleen DVB-S ondersteund wordt kan je eens afstemmen op één van de Viacom zenders (MTV, VH1, Nickelodeon, Comedy Central) om te testen of je CAM nog werkt.

De smartcard zelf kan je testen in je VU+.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

A 33.  Ik heb een can dig duo qatro Lnb. Met twee kabels voor mijn Vu+Solo2, en een kabel apart voor mijn Technisat. Ik weet dat hier geen fastscan zoekfunctie in zit. Maar in de voorkeur lijst kom ik wel de Ned zenders tegen, maar allemaal met een slotje er achter.Terwijl ik wel mijn cd kaart +module in de ontvanger heb zitten. Mijn caravan met tv . staat nu ter reparatie bij de daeler,anders kon ik nu kijken naar de instelmogelijkheden. Maar ik heb hem al meermale keren laten zoeken. Wat zie ik over het hoofd?? Met andere woorden, wat doe ik fout ??  Ps   Hoe kan ik hier een foto plaatsen? Ik zie niets  staan over toevoegen ??

Ik baseer mij op deze posting.

 

De caravan staat bij de dealer en hij kijkt met een Vu+-Solo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels van Technisat Duitsland bericht gekregen dat mijn tv welhd ontvangst heeft, maar niet van het S2 signaal. En wel omdat dit signaal alleen gebruikt door can dig. Ikmaak daar op uit dat alleen cd goedgekeurde tv met ingebouwde ontvanger geschikt zijn voor ontvangst can dig. Ik geef mijn pogingen om opheldering op,maar dank de reactanten voor de aangeboden hulp !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels van Technisat Duitsland bericht gekregen dat mijn tv welhd ontvangst heeft, maar niet van het S2 signaal. En wel omdat dit signaal alleen gebruikt door can dig. Ikmaak daar op uit dat alleen cd goedgekeurde tv met ingebouwde ontvanger geschikt zijn voor ontvangst can dig. Ik geef mijn pogingen om opheldering op,maar dank de reactanten voor de aangeboden hulp !!

 

Nou, als je met deze TV wel de duitse HD kanalen zou kunnen ontvangen, die uitzenden in DVB-S2 volgens bijv. Kingofsat.net, maar niet de HD-kanalen van Nederland die ook uitzenden in DVB-S2, en/of gewone SD-uitzendingen in DVB-S2; dan heb je óf iets niet helemaal goed begrepen van hun uitleg, óf ze hebben je een *piep*verhaal op de mouw gespeld.

 

Maar goed, als je liever de 'professionals' van Technisat vertrouwt, en verder ook de hier gestelde vragen van ons 'recreanten' niet beantwoordt, dan wens ik je verder het beste.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ik zie nu dat @fritsspits4 schreef 'reactanten'. Op mijn kleine Eee-PC las ik dat dus verkeerd. :(

 

Evengoed blijft de Technisatreactie een kluitje in het riet, als je het mij vraagt.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels van Technisat Duitsland bericht gekregen dat mijn tv welhd ontvangst heeft, maar niet van het S2 signaal. En wel omdat dit signaal alleen gebruikt door can dig. Ikmaak daar op uit dat alleen cd goedgekeurde tv met ingebouwde ontvanger geschikt zijn voor ontvangst can dig. Ik geef mijn pogingen om opheldering op,maar dank de reactanten voor de aangeboden hulp !!

 

De enige reden die ik kan bedenken is dat de TV de hoge symbolrate van 29900 niet kan inscannen, want verder is er niks bijzonders aan de DVB-S2 signalen van Canal Digitaal t.o.v. de Duitse HD-zenders.

 

Maar Canal Digitaal is niet de enige die dat gebruikt.

Op Astra 1 Canal France, bijv. BFM op 11895 V met een symbolrate van 29700.

 

En Canal Digitaal heeft ook nog enkele transponders met een lagere symbolrate, bijv. op Astra 3B 12110 H met o.a. Animal Planet, Discovery, Discovery Showcase HD, History, Jim Jam en op Astra 1 11973 V Nickelodeon/Spike, MTV, Comedy Central

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...