Ga naar inhoud


Astra 1 / 3 Instellingen


thierry112

Aanbevolen berichten

De schotel moet zeker op astra 3 afgesteld worden. Tevens kan je een monoblok van 6 graden (hotbird-astra1) van een 80 cm schotel op een 100-110 cm schotel prima gebruiken. Anders 2 LNB's met beugel en switch aansluiten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja beste thierry112

Je bent natuurlijk niet tevreden over het werk wat de schotel installateur heeft afgeleverd. De vraag is echter wie zijn schuld het is dat het niet goed werkt.
Het is 100% duidelijk dat het monoblock ongeschikt is voor deze schotel.

In Spanje hebben schotelinstallateurs geen kennis met betrekking tot duo-lnb's of monoblocken. Ze kennen dat niet omdat ze in Spanje geen twee satellieten die voor hun belangrijk zijn en vlak bij elkaar staan. Indien mensen 2 satellieten willen ontvangen, worden meestal 2 schotels geplaatst.
Als je een schotelinstallateur had gekozen die uit Nederland of België komt, dan had je dit probleem nooit gehad.

De vraag is eigenlijk wie heeft er voor gekozen om speciaal deze schotel te nemen en wie het monoblock.
Als beide door de installateur is geadviseerd, dan moet hij het ook in orde brengen en mag hij daar geen extra kosten voor in rekening brengen.

Het wordt al een stuk moeilijker als anderen tegen je gezegd hebben dat je het beste een schotel van 110x120cm kunt nemen en de installateur met het monoblock aan komt. Ze weten vaak niet dat het monoblock alleen bedoeld is voor een schotel van 80-85cm. Dat staat ook niet op het monoblock maar waarschijnlijk wel op het doosje en toch zeker in de specificatie.

Je bent natuurlijk helemaal het haasje als je zelf hebt aangedragen deze schotel en dit monoblock te willen hebben. Het is dan je eigen schuld dat het niet goed werkt.

Ik wil graag voor je uitrekenen hoe het wel kan werken maar dan moet je me wel eerst even maat X geven die ik je gevraagd heb.
De andere kop van het monoblock in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten i.p.v. zoals nu op de Astra 19,2, zal al wel een stuk verbetering brengen maar het blijft geen goede oplossing.

Hoewel ik oneindig veel schotels ken, weet ik toch niet wat dit voor een schotelmerk is. De lnb-arm loopt namelijk niet onder de schotel door zoals bij de meeste schotels die je in Spanje koopt maar er doorheen met deze schotelmaat.

Welk monoblock je ook gebruikt en hoe je het ook monteert, het moet voor Los Alcázaris in ieder geval 26 graden schuin staan. Het staat in ieder geval flink schuin zoals ik op de foto's zie. Of de hoek klopt, kun je zelf controleren.

Hoewel een schotel natuurlijk niet snel te groot is want dat geeft voor de zwakke Astra 23,5 alleen maar een beter signaal, is de schotel toch wel groter dan normaal gebruikt wordt. Een schotel van 90x100cm voldoet daar ook goed.

Verder vraag ik me af of de beugel waar de schotel op is gemonteerd wel geschikt is voor een schotel van 110x120cm. Zo'n schotel vangt erg veel wind en staat dan makkelijk te schudden. Dat is slecht voor de ontvangst. Misschien toch beter om een iets kleinere schotel te nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...