Ga naar inhoud


Ontvangst TVV op Tenerife met een grote schotel mogelijk?


Eugenio

Aanbevolen berichten

Ik heb een woning op Tenerife en wil tv-vlaanderen ontvangen, ik heb een tweede decoder van Tv vlaanderen van België naar Tenerife meegenomen, het complex beschikt over een heel grote schotel, enkele meters diameter, kan ik daarmee tv-vlaanderen ontvangen?

Een tweede kaart zou ik nog moeten aanschaffen zeker? Kopen in Tenerife?

Voor hulp ter plaatse bij wie kan ik terecht?

 

Mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of die hele grote schotel op de Astra 23,5 gericht is betwijfel ik. Ik denk eerder voor de Engelse zenders.
TV Vlaanderen en CanalDigitaal ontvang je daar met een schotel van 90cm.
Bovendien denk ik dat de tv-zenders per kanaal worden doorgegeven en niet dat je alle zenders van de satellieten die ze ontvangen worden doorgegeven.
Je zult dus eerst eens moeten informeren hoe de signalen worden doorgegeven. Ze zullen wel een kanalenlijst hebben.
Misschien zul je toch een eigen schotel weg moeten zetten en dan is het te hopen dat je vrij zicht hebt op je balkon op Zuid Zuid Oost.
 

post-60869-0-74091100-1494416406_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar eens een paar zaken uitzoeken voodat je een schotelinstallateur gaat inroepen.
Mag je wel een schotel op je balkon plaatsen. Meestal staat er in het koop- of huurcontract in dat dat niet mag.

Verder moet je eens kijken of je vanaf je balkon de Astra 23,5 wel kunt ontvangen. Gebruik hiervoor de site: www.dishpointer.com

Toets het adres in waar je woont met plaats, straat en huisnummer en kies de Astra 23,5. Zoom nu zo ver mogelijk in en verplaats de groene ballon naar je balkon. Nu kun je aan de groene lijn zien waar de signalen van de Astra 23,5 vandaan komen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor uw reactie,ik heb toelating om een schotel te plaatsen.

Op www dishpointer zie ik dat de richting van de sateliet ook goed is.

In reclame van tijdschrift TNT van tenerife zie ik een advertentie van een installateur die tv ontvangen via internet aanbeveelt, wat zijn de mogelijkheden met zo'n systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het is een iptv provider, wanneer je snel ongelimiteerd internet hebt, en de door de provider geleverde "ontvanger" kan je gewoon tv kijken.

 

Of het is een illegale manier van tv kijken via internet, waarbij kwaliteit, stabiliteit en beschikbaarheid onzeker zijn.

Nog niet zo lang geleden is er in Spanje nog zo een provider door justitie opgerold en gesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een iptv provider werkt alleen wanneer je snel onbeperkt internet ter beschikking hebt, iets wat in veel gevallen niet voorhanden is.

 

Bij Satelliet tv heb je de vrijheid je eigen zenders naar keuze te ontvangen, bij een itv provider is er een vast aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het via een privé mail eens aan forumlid "oble" kunnen vragen. Die woont ook op Tenerife. Die heeft misschien wel een adres want ja je weet niet  wie je binnen haalt. Ze vragen soms enorme bedragen voor prutswerk.

Via het forum mogen geen namen en adressen gegeven worden.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...