Ga naar inhoud


Gran Canaria (multirail Sab + 80 cm schotel offset)


Renzo

Aanbevolen berichten


Beste de mon

In het Inverto Twin Monoblock 4,3° voor 80cm schotel staat de antenne voor de Astra 19,2e 10,5 graden tegengesteld schuin en voor de Astra 23,5e 6,5 graden tegengesteld schuin.
Bij een schuinte-instelling van de duo-lnb van 48,5 graden, komen de antennes dus als volgt te staan:
Astra 23,5 = 48,5-6,5= 42 graden schuin
Astra 19,2 = 48,5-10,5= 38 graden schuin

Kijk eens op dishpointer. Dan zie je dat de antenne voor de Astra 23,5e -42,5 graden schuin moet staan (skew) en de antenne voor de 19,2e 39,6 graden.

Voor de Astra Astra 23,5 dus geen afwijking en voor de Astra 19,2 slechts 1,4 graden, dus ook te verwaarlozen.

Als ik berekeningen maak voor iemand welke lnb dat hij nodig heeft en hoe die afgesteld moet worden, dan hou ik daar allemaal rekening mee. Het lijkt allemaal zo eenvoudig maar ik reken alles na en het kost me dan ook veel meer tijd dan menigeen doet denken. Maar de antwoorden die ik geef kloppen daarom ook 100%. Niet voor niets dat ik regelmatig privéberichten krijg van mensen waarvoor ik iets heb uitgerekend die schrijven dat aan de afstelling niets meer te verbeteren viel hoewel ze dat wel geprobeerd hadden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...