Ga naar inhoud


interne share kaartlezer van dm7020 gebruiken in oscam


Aanbevolen berichten

hallo,

is het mogelijk om de interne kaartlezer van een dreambox te gebruiken op een debian server zonder f-line en c-line?

het volgende, ik heb een dreambox met daarin een kpn kaartje(conax) deze werkt perfect in de dreambox. Nu wil ik een laptop met een dvb-t stick gaan gebruiken voor de kids middels een debian server met oscam, nu wil ik het kaartje wat in de dreambox zit daarvoor gebruiken om te sharen maar helaas gaat dit niet middels een f en c-line omdat ik een connectbox van ziggo heb en het portforwarden niet lukt. Is het mogelijk om dit via oscam.server te doen door bij device mijn interne ip-adres in te voeren? dus bv.

[reader]
label                         = digitenne
description                   = digitenne dreambox
protocol                      = internal
device                        = 192.168.178.87 /dev/sci1
user                          = xxxxxxx
password                      = xxxxxxxx
inactivitytimeout             = 30
caid                          = 0B00
group                         = 1
cccversion                    = 2.0.11

 

alleen dit werkt niet :( geeft een configuration error.

iemand een idee of dit uberhaupt gaat werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Portforwarden is enkel nodig als je illegaal gaat sharen. Aangezien je dit thuis doet, moet je niet portforwarden en in de router gaan.

In windows heb ik ooit een usb dvb-s2 tuner mt een c-line gekoppeld met mijn vu, en kon alle kanalen zien.

Ik gebruikte wel niet de originele software, maar ene die ik voor 15€ had aangekocht. Helaas is het zolang geleden, dat ik de naam vergeten ben. Ik heb wel nog extra's moeten installeren om die c-line te kunnen invoeren en alles te laten connecteren.

Aangezien de kaartlezers van een dreambox ook kan worden aangesproken, en dat dvb-t ook dvb is, zou het moeten lukken.

Maar mijn linux daarvoor is ontoereikend, om het kant en klaar te vertellen, maar als je voor die stick alles vindt voor linux, zou het moeten gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de share puur intern en ik zal mijn router toch moeten aangeven naar welk intern ip-adres de aanvraag naartoe moet door middel van portforwarden lijkt mij ook al is het intern. Maar goed....hoe dan ook, dit werkt niet op een connectbox van ziggo. Vandaar ook mijn vraag of het op een andere manier kan zoals ik heb beschreven in bovenstaande post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die router niet, maar werk al met routers voor wifi. Dus al heel lang.

Nog nooit heb ik meegemaakt, dat je voor intern verkeer portforwarding moet doen.

Evenmin heb ik nog nooit meegemaakt dat je aan de router moet vertellen welk ip,als portforwarding niet nodig is.

Portforwarding is enkel nodig om bepaald buiten verkeer en die poort het wan ip naar een bepaald intern adres moet.

Volgens mij, moet je aan de client aangeven naar welk ip hij moet van de server inclusief de poort. In jouw geval de dreambox. Ik heb nog 2 clients aan 1 server gehangen, en kon de router ongemoeid laten.

Let wel dat de dreambox een vast ip adres heeft, en dat die ook is ingegeven in de oscam configuratie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die router niet, maar werk al met routers voor wifi. Dus al heel lang.

Nog nooit heb ik meegemaakt, dat je voor intern verkeer portforwarding moet doen.

Evenmin heb ik nog nooit meegemaakt dat je aan de router moet vertellen welk ip,als portforwarding niet nodig is.

Portforwarding is enkel nodig om bepaald buiten verkeer en die poort het wan ip naar een bepaald intern adres moet.

Volgens mij, moet je aan de client aangeven naar welk ip hij moet van de server inclusief de poort. In jouw geval de dreambox. Ik heb nog 2 clients aan 1 server gehangen, en kon de router ongemoeid laten.

Let wel dat de dreambox een vast ip adres heeft, en dat die ook is ingegeven in de oscam configuratie.

Dat klopt helemaal.

Poort forwarding is enkel nodig om internetverkeer die van buiten afkomt, naar het juiste interne IP nummer te sturen op de correcte poort.

Je moet de dreambox een vast IP nummer geven ( netwerkinstelling )en ook in CCcam ( een F line, let wel haal het standaard hekje voor SERVER LISTEN weg , deze poort wordt dan gebruikt, die moet je in oscam.server op je debian server benoemen) ) of oscam ( oscam.user ) een ongebruikte poort gebruiken ( bijv 12000 o.i.d. ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Dit moet je dan instellen op oscam.server, waarin je een reader aan maakt, waar het IP nummer van de dreambox wordt vermeld met de poort.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij in zijn dreambox oscam gebruikt moet hij daar ook een user aanmaken.

Daar in de gegevens die debian nodig heeft.

Oscam configureren ligt ver in mijn achterhoofd, maar ik denk zelf dat hij in de reader van de digitenne kaart die user moet toelaten.

Want je kan bepalen welk users welke readers mogen gebruiken.

Zo kan je in de ontvanger bvb een cd kaart en digitenne kaart zitten hebben, en dat de client enkel de digitenne reader mag aanspreken en niet die van cd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even voor alle duidelijkheid, op de debian draait oscam met een ziggo kaart en op de dreambox draait cccam met een kpn kaart, ik heb op beide een client en server aangemaakt, ik kan wel op de dreambox naar ziggo kijken, met een interne share maar kan met de debian geen connectie krijgen met de dreambox via het interne netwerk.

Nog even over het portforwarden wat volgens sommigen niet hoeft, als er intern een aanvraag binnenkomt op poort 12000 zal de router toch moeten weten naar welk intern ip-adres deze aanvraag moet? of mis ik hier iets? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op je debian server een reader aangemaakt met de c lijn? Dat is ip adres poort user en paswoord van de f lijn verwijzend in de dreambox? Gebruik niet voor beide servers dezelfde poort. Bvb listen serverpoort dreambox 12000, en je debian bvb 13000.

Debian kan ik niet zo goed, maar je moet aan je debian zeggen welk ip adres je dreambox heeft, welke poort en ook user en wachtwoord. Beiden moeten een vast ip adres hebben, dus geen dhcp!

Als je met servers werkt, moet je de cliënten aangeven waar ze de server vinden.

Ik heb nog een nas server had met 3 linux ontvangers. Ik moest op alle 3 aangeven waar ze de nas server vonden met login en paswoord.

De router heeft hier niks van doen, en zeker geen portforwarding. De router zorgt dat alle ip adressen met elkaar kunnen communiceren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 maar helaas gaat dit niet middels een f en c-line omdat ik een connectbox van ziggo heb en het portforwarden niet lukt.

allereerst zou ik achter de connectbox van ziggo een ethernet switchje hangen en daar de laptop en dreambox aan

ten tweede als ik me niet vergis moet er geen dev/sci1 achter het IP adres

 

ten derde is de laptop als client beter af met DVBviewer en acamd hoeft helemaal geen debian server ertussen

post-30989-0-46101100-1501062864_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me inmiddels gelukt, en heb een vermoeden dat het toch aan de dreambox ligt. Ik heb de dreambox een vast ip adres gegeven, eerst stond de dreambox met een gereserveerd adres in de connectbox (router van ziggo) en gereserveerd is toch anders als een vast ip-adres. het kan inderdaad zonder portforwarden in de router (intern sharen dus). de reden dat ik werk met de debian en de dreambox is in verband met de updates voor het kaartje (zie mijn eerdere topics op deze site).

Het vermoeden dat het aan de dreambox ligt komt door het volgende: ik heb gisteravond de instelling gemaakt naar een vast ip-adres op de dreambox, wilde daarna opnieuw opstarten en hij bleef hangen bij het opstarten met "second failed" het bootloader probleem. waarna ik de box uit heb laten staan om vanmorgen opnieuw te flashen. ik schakelde de box vanmorgen aan met alle flashsoftware in de aanslag en tot mijn volle verbazing startte de box normaal op. Daarna heb ik alles weer achter de tv geinstalleerd en voila alles loopt weer als vanouds. Nu maar afwachten hoelang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...