Ga naar inhoud


Nieuwe TV/Oude DiSEqC....?


Shmuel

Aanbevolen berichten

ik heb nog eens gezocht bij tanta Google en ome Bing,

maar dat wordt niets met die 10 LNB's en jou switch, met enkel een TV voorzien van twin hd triple tuner voor DVB- S2 / C / T2 en of sat to IP

het merendeel van de toestellen kent enkel 4 LNB posities

 

het zal toch een losse satelliet receiver moeten worden die je naast de TV kunt plaatsen indien je die 10 satelliet posities wilt blijven kunnen kijken.

dan ben je natuurlijk vrij om minstens 4 LNB posities die je erg vaak kijkt direct in de TV af te stemmen en met een extra switch voor de rest via een receiver

 

in ieder geval kun je natuurlijk ook nog eens bellen met je Grundig boys in Duitsland of die een model kennen dat meer dan 4 LNB's mogelijk maakt

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gek, mijn LG (ander type) ondersteund gewoon alle diseqc protocollen, inclusief 1.2 en usals en I.h.a. wordt gewoon dezelfde software gebruikt. Om Diseqc 1.2 te kunnen gebruiken moet je natuurlijk wel instellen dat je een rotor gebruikt, want dat is het protocol om een motor aan te sturen.  

 

Geen rotor configureren=geen diseqc 1.2 , ook als je er eigenlijk een switch mee wilt besturen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leverancier (van de verzekeraar) heeft bevestigd dat de LG alleen DiSEqC 1.0 ondersteunt. Ze hebben nu een offerte gemaakt voor een Grundig 49GFB6622. Met, volgens de specs, DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2. Als het goed is wordt de TV deze week door een bode gebracht, die dan de LG weer meeneemt.
En dan kunnen we weer zonder bril satelliet kijken :-)

aangepast door Shmuel
typo

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het heeft even geduurd, maar vandaag heeft de Post dan toch de Grundig 49 GFB 6622 gebracht. Mèt DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2 :-)
Astra 1, 2, 3, Hotbird, Eutelsat 9 en Thor geladen. Allemaal probleemloos. Alleen moet ik voor Eutelsat 9 nog eens de ladder op, want die moet beter kunnen.

Kennelijk is de tuner weer iets gevoeliger dan z'n voorganger, want met de regenbui van vanavond bleef BBC 1 London helemaal zonder blokjes te bekijken. En in het verleden moest ik dan naar Schotland....

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...