Ga naar inhoud


Johansson converter met Philips M7


Fendtkampeerder

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een vraag. Ik gebruik mijn satellietontvanger in mijn caravan. Daar is maar één coaxkabel aanwezig. Daarom heb ik de Johansson multiband convertor 9645 aangeschaft, een toestel dat twee satellietkoppen kan samenbrengen naar één kabel en terug naar twee ingangen van de Philips M7 ontvanger kan brengen: stacker en destacker. De convertor werkt niet want mijn beeld blijft zwart. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik misschien een 24-volt voeding op de Johanssons destacker aanbrengen? Mijn coax kabelverbindingen zouden goed moeten zijn: redelijk kort tussen de LNB's naar de stacker en ook kort tussen de destacker en de M7 ontvanger.
​Van de handelaar krijg ik geen antwoord, wanneer ik mails naar hem stuur. Dank voor het meedenken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.

Over dit onderwerp is al herhaaldelijk geschreven dus daar kun je sowieso al wat input vinden.

 

Ik heb deze converter ook al eens tijdens 3 maanden op een camping gebruikt maar i.v.m. regelmatig optredende storingen uiteindelijk maar weer verkocht en toen toch maar een tweede coaxkabel getrokken.

 

Feitelijk moet deze converter mits goed aangesloten prima functioneren, soms wil de ene satelliet iets zwakker doorkomen dan de andere maar dat kan doordat er verschil zit in de transmissie tussen de 2 verschillende kanalen.

De bijgeleverde voeding is prima dus niet met andere voedingen experimenteren.

 

Ik veronderstel dat de instellingen van de DiSEqC in de M7 correct zijn geconfigureerd, zoals b.v. Astra 1 (19.2) op A en Astra 3 (23.5) op B?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Fendtkampeerder

Er klopt iets niet wat je schrijft. Je schrijft:

"Daarom heb ik de Johansson multiband convertor 9645 aangeschaft, een toestel dat twee satellietkoppen kan samenbrengen naar één kabel en terug naar twee ingangen van de Philips M7 ontvanger kan brengen: stacker en destacker."

Om het signaal van twee satellietkoppen over één kabel te sturen heb je geen Stacker / DeStacker nodig maar een diseqc-switch.

Of bedoel je misschien dat je een enkele lnb hebt met twee aansluitingen en dat je daarvoor de Johansson multiband convertor 9645 gebruikt om twee ontvangers op aan te kunnen sluiten?
 

post-60869-0-21153900-1502356214_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het volgens tekening aan gesloten , je moet wel de 24-volt voeding gebruiken

lees dit ook even door https://www.sat4all.com/forums/topic/290363-multiband-convertor-stack-destacker-een-kabel-voor-meerdere-tuners/?do=findComment&comment=1863969

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...