Ga naar inhoud


Slecht beeld via HDMI


qompaqniet

Aanbevolen berichten

Dit probleem heb ik al eerder ervaren, echter er was een oplossing,...............maar die weet ik niet meer!

 

Heb al jaren op mijn PC een Samsung SyncMaster B2330HD aangesloten.

Hiervoor gebruik ik de HDMI aansluiting op mijn Foxcon bord.

Het beeld was initieel slecht, korrelig (windows 7).

Beeld was slechter dan VGA.

Na een veranderde instelling, wat en waar weet ik niet meer was het probleem opgelost.

 

Na jaren en overgang naar windows 10 tijdens het kijken naar ITV werd mijn beeld automatisch aangepast.

Echter daar na is het werken met de PC niet meer zo prettig als de HDMI aansluiting gebruikt wordt(ivm audio).

 

Ik weet niet wat de instellingen waren etc, wie kan mij helpen.

keuze staat nu op 1920*1080 aanbevolen.

 

Thanks 

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pak eerst maar eens een andere HDMI kabel als je die ergens hebt liggen.  Bij slecht beeld is er vaak een probleem met 1 van de connectoren. Als het gewoon goed werkt is de kabel kwaliteit niet zo belangrijk en zie je geen zichtbaar kwaliteit verschil tussen een dure en goedkope kabel. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat antwoord had ik verwacht..... Die paarse spikkels staan te dansen op lichte vlakken. In donkere vlakken zie je groene stippen.  In UHD is het beeld perfect (hoewel niet zo'n scherpe foto). Een slechte kabel kan wel degelijk van invloed zijn in 1080P

 

1080p met een slechte kabel:

1080-cr.jpg

 

 

en UHD met een goede kabel:

4k-cr.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...