Ga naar inhoud


Printer print per definitie landscape.


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Ik denk sinds en maand geldt dat alles wat ik naar mijn Brother stuur liggend wordt afgedrukt.

Dit geldt voor Wordt, Excel en Autocad, dus alles.

In mijn beleving staat overal staand ingesteld. Ik heb de printer zelf kun je dat niet hard instellen

op de printer zelf, wel met de printerdriver.

 

Iemand een tip?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die staat en stond op staand.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje geleden waren er printerproblemen na een Windows update. Die zouden met de nieuwste Windows updates verholpen moeten zijn.

Op internet wordt het probleem vaak genoemd. Meestal is een nieuwe driver installatie nodig.

Ikzelf merkte een communicatie probleem na de recentste Windows update (printer starrtte niet bij printopdracht).

Ik heb toen mijn netwerk printer opnieuw geinstalleerd, nu niet via de gebruikelijke WSD poort maar via de TCP/IP poort. Dat verhielp het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het brother webinterface oproepen en de standaard instellingen even bekijken als je meerdere lades hebt zijn er ook meerdere bladformaten eventueel ingesteld. Dat probleem had ik toen ik mijn brother met een a3 lade uitbreide namelijk ook (maar dan vanuit linux).

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman, daar ga ik naar kijken, goeie tip.

@Tonskidutch, daar staat (stond) ook alles goed.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, boudeman zei:

Ik heb toen mijn netwerk printer opnieuw geinstalleerd, nu niet via de gebruikelijke WSD poort maar via de TCP/IP poort.

 

Om de één of andere reden is op de laptop van mijn vriendin mijn Brother ook ingesteld op een TCP/IP poort. Werkt op zich prima maar dan moet je de printer niet op DHCP zetten. Zo af en toe krijgt de printer een ander IP adres en dan werkt het niet meer.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Om de één of andere reden is op de laptop van mijn vriendin mijn Brother ook ingesteld op een TCP/IP poort. Werkt op zich prima maar dan moet je de printer niet op DHCP zetten. Zo af en toe krijgt de printer een ander IP adres en dan werkt het niet meer.

 

 

Bij de Fritz en ook wel bij andere routers hoef je de DHCP niet uit te schakelen, maar kan je het IP adres permanent voor het device reserveren. Op die manier hebben mijn ca 20 devices alle een vast IP adres. Bij communicatie gebruik ik altijd IP en nooit een naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde problemen met Canon MP610 sinds laatste Windowsupdate

Kan nog hetzelfde, maar een hoop gedoe met andere manier van instellen. En het is  o m s l a  c h t i g.

En het staat nu in het engels, vroeger netjes NL's.

Heb een beetje moeten experimenteren met wat zij bedoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb dezelfde problemen met Canon MP610 sinds laatste Windowsupdate

Kan nog hetzelfde, maar een hoop gedoe met andere manier van instellen. En het is  o m s l a  c h t i g.

En het staat nu in het engels, vroeger netjes NL's.

Heb een beetje moeten experimenteren met wat zij bedoelen.

Je kunt kijken of bij de laatste Windows update ook de driver is geupdated. Zo ja, dan kun je terugrollen naar de oude driver. Misschien werkt dan alles weer als vanouds. Tenslotte kun je ook bij de fabrikant zoeken naar de nieuwste drivers. Meestal wordt ook aanbevolen om driver updates niet zonder meer aan Windows over te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, boudeman zei:

Je kunt kijken of bij de laatste Windows update ook de driver is geupdated. Zo ja, dan kun je terugrollen naar de oude driver. Misschien werkt dan alles weer als vanouds. Tenslotte kun je ook bij de fabrikant zoeken naar de nieuwste drivers. Meestal wordt ook aanbevolen om driver updates niet zonder meer aan Windows over te laten.

 

Heb dus Canon MP610. Er staat niets van Canon bij stuurprogramma updates.

Dat ongedaan maken lijkt me dus makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou niet weten hoe.

Mijn Canon is ~10 jaar oud.

Wat wel kan is opnieuw de laatste driver ophalen.

https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mp_series/pixma_mp610.html?type=drivers&language=&os=windows 10 (64-bit)

Daar blijkt dat alleen nog voor Windows 8 of lager een driver is.

Die heb ik eerder naar tevredenheid onder Windows10 gebruikt. maar om dat bij elke update opnieuw te doen... beter is het te leren omgaan met de nieuwe driver/printomgeving van Windows.

 

Zoals ik eerder zei: het kan werken maar ik ervaar het vooralsnog als o m s l a c h t i g (en vooral instelfoutgevoelig bij dubbelzijdig, meerdere pagina's op 1 vel, , waar te nieten, slaat portrait/landscape op je papier of op de te printen pagina als je er 2 op een zijde doet).

Er lijken kleine definitieverschillen... en dan moet je lang zoeken naar wat men bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren Fineprint. Niet gratis, wel heel fine 🙂

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2021 om 08:37, Con zei:

@boudeman, daar ga ik naar kijken, goeie tip.

en is er al naar gekeken?

 

ik print overigens alleen nog maar naar microsoft print to pdf (van windows 10 zelf) en die pdf gaat dan naar de Printer of Plotter

geen problemen meer mee gehad

a - je hebt een digitale kopie

b - je kan die pdf zonder papier en inkt te verspillen ook doorsturen aan derden { spaar onze bomen }

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via de webinterface van Brother de laatste drivers

gedownload en geïnstalleerd. Helaas geen resultaat.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...