Ga naar inhoud


Anet A8 vragen


Bronski

Aanbevolen berichten

Ik heb het  pakket gisteren thuis gekregen. Pakket was onbeschadigd vanuit Engeland bezorgd.

Het bouwen gaat voorspoedig Ik ben nu aan stap 13 toe.

Bij stap 12 kloppen de schroeven, opgegeven in de part list niet.

M3 x 18 Screw, zijn er 10 opgegeven en had er maar 8 nodig.

M3 x 25 Screw, 2x, moet M3 x 30 Screw zijn.

 

Voor de 2 M3 x 18 Screw ga toch zoeken waar je ze kwijt kan, ik kon niet vinden en ga er vanuit dat ik goed zit.

Als er iemand is die ze wel alle 10 kwijt kon, dan hoor ik het graag.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de printer klaar en als eerste het bakje geprint.

Ik dacht met behulp van een a4tje het bed hoogte nauwkeurig te hebben afgesteld, maar bij de start van het printen bleef er geen PLA aan het bed zitten.

Het printen een paar keer moeten stoppen en de gap steeds kleiner zetten, totdat het a4tje onder weerstand tussen de nozzel en bed getrokken moest worden.

Hierna ging, na het tijdens het printen nog hoger instellen van het bed, het printen van de eerste laag en vervolgens het bakje goed.

Het bakje ziet er vrij goed uit, alleen de opstaande randen zien er voor 90 % mooi vlak uit maar hier en daar is de print niet geheel gesloten en zie je het print structuur, waar je dan het licht doorheen kan zien.

 

Vervolgens geprobeerd de houder voor de SD kaart adapter te printen, maar deze is geheel mislukt ,zie foto.

De structuur is veel te grof, je kijkt met uitzondering van de onderkant, van alle kanten tegen maaswerk (print structuur) aan, ik moest het met geweld van het, BuildTak, bed los trekken.

Nou is het geprint met 20 % vullingsgraad, zou dat de oorzaak kunnen zijn ?

 

Als er mensen zijn die mij in deze met advies kunnen helpen dan hoor ik dat uiteraard heel graag.

 

De foto lukt niet, ik weet niet hoe ik die hierin kan plaatsen.

 

M.v.gr,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De foto lukt niet, ik weet niet hoe ik die hierin kan plaatsen.

 

M.v.gr,

Jan

Rechts onder dit vlak op "Gebruik volledige editor drukken.

Daarna de aanwijzingen volgen voor het toevoegen van een bestand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronaldsl,

 

Ik heb na de bouw het bed t.o.v. de nozzel volgens de instructie met behulp van een a4tje afgesteld, een paar keer het rondje langs alle 4 de stelschroeven gedaan.

Ik was op dat moment overtuigt van een goede afstelling, echter bleek tijdens het printen de gap toch nog veel te groot, het bed tijdens het printen zover omhoog geschroefd tot dat het PLA netjes in een lijn en in de hoeken bleef liggen.

De print begint nu met een nette onderlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zeker de eerste paar keer moet je het bed levelen meerder keren herhalen, door steeds weer een home te doen, steppers uit, afstellen en weer een home....enz.

 

Nadat je dat een keer of 4-5 gedaan heb het papiertje op de 4 hoeken én in het midden plaatsen en dan moet het er net onderdoor kunnen en wat stroever bewegen.

 

Als je steeds na een home opnieuw vaststelt dat de leveling niet helemaal hetzelfde is, dan heb je ergens wat los zitten, meest waarschijnlik de switches van de end-stops.

 

Je gebruikt ook daadwerkelijk Cura 2.6? Heb je echt alle intellingen goed nagelopen? Gebruik je een 'skirt' om je print?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ziet er bijna hetzelfde uit als mijn extruder button.

Te veel ruimte tussen de printlagen

Bij mij was het probleem dat het levelen toch niet goed was.

Extruder zat toch te hoog.

Nu gaat het a4 papiertje er met weerstand onderdoor en alle prints gaat perfect nu.

 

Bovenstaand bericht was bestemd voor het verkreukelde houdertje :)

aangepast door edje-ken

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...