Ga naar inhoud


Slingbox 500 werkt traag


Aanbevolen berichten

Ik heb enige tijd geleden een Slingbox 500 in gebruik genomen naast mijn Slingbox PRO-HD. Deze laatste werkt perfect ondanks de beelden via component gestreamd krijg. Bij de 500 is het meer het tegenovergestelde. Ik krijg maar geen goed beeld erop. Zowel streamen onder HD als component. Ook heb ik geprobeerd om een beetje met het kwaliteit te spelen, maar zelfs onder het minste kwaliteit krijg ik vaak gehaper en steelstaande beelden. Ik heb de poorten in mijn router niet geforward, omdat dit ook niet noodzakelijk is. Mijn router staat namelijk ingesteld op UPnP. Hoe kan dat toch en wat kan ik nog meer doen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou default poorten altijd aanpassen indien ik ze al open zou zetten want er wordt natuurlijk ook door broeder Hackwoodbee op gescanned

dat is precies hetzelfde als bij de routers met "bekend" SSID en paswoord van je provider

toch...

maar dat heeft nog niets met de haperingen van Michelangelo van doen denk ik in eerste instantie

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik de poorten niet heb openstaan is puur vanwege het feit dat de tv streams gewoon doorkomen. Die van de PRO-HD komt perfect door, zelfs op andere locaties. Maar die van de 500 erg gebrekkig, zelfs thuis via wifi. En dat laatste moet echt geen problemen geven. 

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-8-2017 om 23:36 zei michaelangelo:

Ik heb enige tijd geleden een Slingbox 500 in gebruik genomen naast mijn Slingbox PRO-HD. Deze laatste werkt perfect ondanks de beelden via component gestreamd krijg. Bij de 500 is het meer het tegenovergestelde. Ik krijg maar geen goed beeld erop. Zowel streamen onder HD als component. Ook heb ik geprobeerd om een beetje met het kwaliteit te spelen, maar zelfs onder het minste kwaliteit krijg ik vaak gehaper en steelstaande beelden. Ik heb de poorten in mijn router niet geforward, omdat dit ook niet noodzakelijk is. Mijn router staat namelijk ingesteld op UPnP. Hoe kan dat toch en wat kan ik nog meer doen?

Dit nu terzijde, maar men zei mij altijd: nieuwe router in gebruik, zet UPnP uit.

Vroeger, stelde je de slingbox in via de slingbox site. Is dit niet meer zo?

Maar als die binnenhuis al problemen geeft, zou ik dan toch het toestel laten nazien op fouten, zeker als die nog in garantie is, en ts alle opties heeft geprobeerd.

Aangezien hij nog een andere slingbox heeft, zal ts wel weten hoe alles in te stellen. Gevolg toestel laten nazien me dunk.

@sjaak: je meld, dat je poort 5201 moet openzetten. Je kan 2 slingboxen of meer gebruiken op hetzelfde account.

Als jarenlange gebruiker van routers, zou ik graag weten hoe je èèn en dezelfde poort forward naar 2 verschillende ip adressen? Misschien zijn mijn fritz!boxen verouderd, of mijn kennis ontoereikend, maar ik ben er nog nooit in geslaagd dezelfde poort te forwarden naar 2 ip adressen. Krijg een foutmelding.

Maar bij mijn oude slingbox, kreeg ik een poort vermeld, die ik moest openzetten tijdens dat ik de configuratie van de slingbox deed op de slingbox site via mijn account. Daarna kon je testen.

Maar ja, misschien is dit nu heel anders en kan je een poort naar 2 ip adressen verwijzen cq openzetten. Dan zal ik mijn kennis betreffende routers dringend moeten bijschaven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Slingboxen geven zelf de poorten weer die gebruikt dienen te worden. Voor de 500 is het de 5201 en voor de Pro-hd de 5001 en nu ik de poorten geforward heb zijn de haperingen weg. Wellicht heeft het toch aan de poorten gelegen. 

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen michaelangelo schrijft, lijkt me de perfecte oplossing.

Wat sjaak schrijft complex.

Want als beide slingboxen dezelfde ip zouden moeten gebruiken, hoe ga je die verschillende op afstand aan en afmelden. Ze hebben beide een ip adres nodig om ze te benaderen.

Tenzij, wat ik al zelden heb tegengekomen ben op bepaalden toestellen, dat ze 2 ip adressen krijgen. En dat hetzelfde vast ip dat beide gebruikt, wordt vrijgegeven door het ander ip.

Maar is toch een berekend risico. Ik had eens per vergissing 2 toestellen hetzelfde vast ip toegewezen, en toen de 2de met hetzelfde ip zich aanmelde op mijn router, lag gans mijn netwerk er uit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hier dan toch uit, dat ieder slingbox op hetzelfde netwerk een ander poort is toegewezen.

Je hebt wel iets van kennis nodig om hetzelfde ip op hetzelfde toestel toe te wijzen, als je dit niet op het toestel zelf kan doen. Ik heb al voorbeelden gezien dat je in de router een vast ip kan toewijzen aan een bepaald mac adres.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...