Ga naar inhoud


Vraag over BigBisat calculator


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over de BigBisat calculator, zie: http://pointage.visiosat.com/Default.aspx

 

Als je de locatie ergens in Europa in voert, dat zit in de satelliet lijst de Badr 26e er niet bij. Ga je als locatie in Marokko staan, dan zit die er wel bij. Hij heet dan: Arabsat Badr 456 / 26°E

Nu is er een schermpje zodat je een satelliet kunt toevoegen. Dat heet "Add Sat Manuallu"
Telkens als ik daar de precieze gegevens invoer  "Arabsat Badr 456 / 26°E" die je ook te zien krijgt alsof je in Marokko zit, geeft hij aan "Please enter positive values only". Waar dat op slaat begrijp ik niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe je een extra satelliet kunt toevoegen, bijv. de Arabsat Badr 456. Of zit er misschien een fout in de calculator?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net eens geprobeerd; maar dan in de Franse taal; en daar lijkt het te lukken.

Ook in de Engelse versie loopt het correct.

 

Bij naam => Arabsat Badr 456

Bij Positie => 26

BigBisat_Tool.png

BigBisat_Tool_ENG_1.png

BigBisat_Tool_ENG_2.png

  • Bedankt 1

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wie verwacht nu dat deze zender helemaal achteraan in de lijst komt te staan achter de 37,5 W. Daar heb ik niet gekeken, en je moet dus ook niet E of W er achter zetten maar dat aanklikken.

 

In ieder geval bedankt  De_Perre

Nu kan ik de calculator voor alle satellieten gebruiken.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe geef je dan satellieten op met een getal achter de komma?

Bijv de 28,35 als gemiddelde van 28.2 en 28.5?

 

Bij mij accepteert de calculator geen punt of komma in dat veld....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, waarom zouden ze het makkelijker maken?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...