Ga naar inhoud


Geen signaal meer


Pretender1

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met mijn ontvangst probleem? Na 2 jaar tv kijken (in Spanje) geeft mijn Amiko Alien SHD 8900  ontvanger aan dat er geen signaal meer is. 

Ik heb de schotel nagekeken en is niet verschoven of iets dergelijks. Ook de analoge satellite finder geeft 100% aan. (Astra 19)

Wat mij opvalt is de groene balk L geeft 70% aan maar de gele Q balk geeft niets meer aan, 0%

Nadat ik de ontvanger gereset had naar fabrieksinstelling, zag ik de gele balk Q nog steeds niet,  echter bij het TV kanaal bvn deed het wel. Nadat ik de TV weer uitschakelde en weer aan wilde zetten was ik weer alles kwijt en wederom de melding geen signaal. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt er op dat de tv niet over niet over schakelt naar hdmi ,maak de  SHD 8900 even open

kijk dat er ook bolle elco's op de voeding print zitten

  • Bedankt 1

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je satencom. Ik laat de ontvanger nu 24 uur per dag gewoon aan. Zodra ik heb weer uitzet ben ik het signaal weer kwijt en doe ik weer een fabrieksinstelling reset. Daarna weer het kanaal op zoeken. Ik zal de reciever ook nog even open schroeven en kijken of er iets met de elco's iets mis is. Ik laat het nog weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle elco's zien er op zich goed uit. Geen bolling of verbranding e.d.

 

Misschien kunnen jullie me een advies geven wat ik voor mijn TV / internet ontvangst het beste kan doen. Doordat we in het binnenland van Spanje wonen, kunnen we alleen maar via de satelliet verbinding maken.

Voor mijn TV heb ik een Triax 80cm schotel met dus de "defecte" Amiko Alien ontvanger.  Voor internet heb ik een andere satellietschotel via Tooway (abonnement van 25Gb per maand) Onbeperkt internet kan ook via Tooway maar dan betaal ik meer dan €100,- per maand en dat vind ik toch wel erg duur.

Het liefst wil ik naar één schotel, TV kijken via internet (streamen via eventueel een VPN). Er is een andere provider genaamd Sky DSL maar daar hoor ik weer over dat de snelheid niet betrouwbaar is. Mochten jullie tips hebben dan hoor ik dat heel graag. Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...