Ga naar inhoud


Apps voor augmented reality Clarke-Belt


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het experimenteren met Android apps om in mijn tuin de meest geschikte plaats en hoogte te vinden voor het plaatsen van een antenne. Vnl. een boom (die ik er nota bene ooit zelf plantte) speelt me parten, maar daar gaat het nu eigenlijk niet om.

Er zijn heel wat satelliet apps te vinden en ik heb er al enkele van geïnstalleerd, maar i.p.v. ze allemaal zelf te installeren vraag ik hier wat info over dergelijke apps die jullie misschien al hebben uitgetest.

 

De bedoeling is om apps te gebruiken die de volledige Clarke-Belt projecteren op de omgeving zodat ik zie op welke hoogte ik de schotel moet zetten (of hoeveel er van de boom af moet).

 

SatFinder PRO

Dit is dus niet wat ik zoek, omdat er maar één satellietpositie te zien is. Het is overigens wel een goede app, zeer accuraat.

Werkt goed op mijn Samsung Galaxy Tab S2, maar niet op mijn Samsung Galaxy S7.

1CqffNRj_o.png

 

Satbeams Finder

Ziet er wel een beetje druk uit, maar werkt goed op zowel mijn tablet als mijn smartphone. Een tablet werkt wel prettiger omdat je die m.b.v. een cover wel stabiel op een tafeltje kunt positioneren.

Geeft ook het gevoel dat het nauwkeurig is (bij bewegen van de tablet of smartphone wordt het beeld meteen gecorrigeerd).

cJuSe9GT_o.jpg

 

SatFinder Lite

Is totaal verschillend van het eerder getoonde Satfinder PRO (vermoedelijk hebben ze ook niets met elkaar te maken).

Zowel op tablet als smartphone zag het beeld er vervormd uit, maar de screenshot wordt op PC wel in de goede verhouding getoond.

Op smartphone merkte ik wel op dat de Clarke-Belt plots boven de boom kwam te liggen en ik had ook de indruk dat het allemaal wat trager ging en de satellieten iets meer oostelijk werden geplaatst dan verwacht.

Deze zou ik nog wat meer moeten testen vooraleer er een definitief oordeel over te vellen.

WOu3FO9b_o.jpg

 

Zo, indien er nog iemand ervaring heeft met dergelijke apps, dan hoor ik het graag. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...