Ga naar inhoud


Schotelset / TV-media Server / Raspberry tbv Oscam server


Bohemi

Aanbevolen berichten

Gezien ik verhuis naar een woning waar satelliet geen optie is, ga ik stoppen met het gebruik van de schotel en over op tv via glasvezel.

Vandaar all mij gerelateerde spullen te koop en beschikbaar vanaf 26 oktober 2017.

 

-TV-Mediaserver: Met de jaren stapsgewijs een stabiele goed draaiende server gebouwd waarop alle clients in huis of buitenhuis moeiteloos connecteren voor live TV streams, opnames, opgeslagen muziek, films etc. Met de 4 satelliet tuners kan je 4 streams gelijktijdig benaderen om op verschillende clients te bekijken of opnemen. Er is in de Fractal design behuizing voldoende ruimte voor grote HDD's, ik had er 4x 3 TB in zitten met allerhande media, deze heb ik natuurlijk met de inhoud voor mezelf gehouden verder heb ik nog een doos met alle spare onderdelen van de behuizing zodat je alles kan modificeren naar je eigen wens, dit is echt een super behuizing :) . Alle gebruikte componenten zijn van een goede kwaliteit en de combinatie aan bijgeleverde software geeft je alle mogelijkheden om op een gebruiksvriendelijke manier de server te beheren en media te gebruiken en bewerken. Je kan de server vanaf elke PC of laptop simpel benaderen met een remote desktop van teamviewer, dus geen behoefte voor een scherm in de basis. In het bijgevoegde componentenoverzicht kan je zien uit welke componenten de server is opgebouwd en wanneer welk component is aangeschaft met kostprijs. Ik bied dit systeem aan voor 350 euro inclusief hulp en uitleg over het instellen van bepaalde software en componenten.

Voor foto's, kan je de volgende link volgen: Foto's media-TV server

 

-Wavefrontier schotelset T90 met black ultra LNB's en 4/1 switches, deze schotel verkeert in perfecte staat. Deze is opgehangen waar ze nu hangt vanuit de doos en nooit verplaatst. Bevestigingsmaterialen vertonen geen roest en switches zijn binnenhuis gemonteerd. Details componenten zie bijgevoegde componentenoverzicht. Verder doe ik er alle connectoren, een 100 meters aan kabel alles bij elkaar ook bij. Ik bied de set in z'n geheel aan voor 140 euro.

Voor foto's, kan je de volgende link volgen: Foto's Wavefrontier T90

 

-Raspberry PI 2 met 2 cardreaders waarop oscam feilloos draait. Ik heb verschillende alternatieven geprobeerd en dit was voor mij de meest stabiele oplossing, setje mag van mij weg voor 40 euro.

Voor foto's, kan je de volgende link volgen: Foto's raspberry server

 

 

-Daarnaast heb ik trouwens ook nog een Canaldigitaal kaart welke weg mag voor 30 euro.

 

image.png.b9a57d91734d09bdf5f596ffd3483cf5.png

     
aangepast door Bohemi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...