Ga naar inhoud


Ervaringen met "twin tuner" televisies.


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Uitgangssituatie

Op dit moment hebben wij een samsung HD tv uit 2010, een Vu+ duo2 ontvanger met 2 kabels verbonden aan de schotel en een aparte DVB-Tantenne. Ik ontvang alleen maar FTA zenders, en via DVB-T gratis de publieke Nederlandse zenders. Plenty mogelijkheden dus.

Vraagstelling
Ergens in 2018..2019 zal KPN overgaan naar DVB-T2 met HEVC compressie (denk ik). Of KPN over zal gaan met het uitzenden van HD kwaliteit op FTA basis zal afwachten worden. Mogelijk zal het dus aanleiding vormen tot het vervangen van mijn VU+ ontvanger door een exemplaar dat ook DVB-T2 kan ontvangen. 

Of......voor iets meer geld schaf ik een TV aan met een TWIN S2 tuner en een DVB-T2 tuner.  Nu zie ik dat philips en samsung (en wellicht ook andere merken) de modellen met de mogelijkheid bieden om tegelijkertijd twee sat kabels aan te sluiten, en op te nemen op een opslagmedium. De mogelijk aantrekkelijke keuzemogelijkheid is dus het vervangen van de huidige TV en decoder door een nieuwe Ultra HD TV met (zeg maar) een twin tuner mogelijkheid.

Wie heeft er ervaringen met dit soort TV's  en tegen welke beperkingen loop je - met name met opnemen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk ook naar twee CI+ slots als je toch al zoekt (voor mocht je abonnementen gaan gebruiken)

 

de beperking is bij opnemen dat je meestal enkel met die zelfde TV naar opnames kunt kijken en niet op een ander toestel zoals pC of tablet

maar verder is dat een prima oplossing een nieuwe UHD - TV met twee combotuners tripletuners (dvb-S2 dvb-c dvb-t2)

 

maar ga ook kijken want Philips heeft behoorlijk wat LED bleeding aan de randen

 

enkele suggesties vindt je ook hier >

 

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De grootste beperking is het beheren van de zenderlijst.

En verder wat Tonskizegt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm....als ik dus ga overwegen de VU+ te vervangen door zo'n TV, dan is het dus zaak om het bij een goede leverancier te bestellen die weet waar hij (of zij) het over heeft. Ik heb eens de stoute schoenen aangetrokken en een Philips gebruiksaanwijzing gedownload, en bepaalde typen hebben inderdaad twee connectors voor satellietkabels aan de achterzijde. 1-0 voor Philips.  Daarentegen zijn gebruikers slecht te spreken over de stabiliteit van het Android OS op die TV's  1-1 helaas

De Samsung gebruiksaanwijzing was onduidelijk. Meer research is vereist zo te zien, en wat meer formele mails naar de importeur als het zover is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoewel het tegen de gangbare forum-etiquette is om een (hele) oude koe uit de sloot te halen, kon ik het toch niet laten:

Op internet blijken veel klachten te zijn over de betrouwbaarheid van de opname timer functie bij de gangbare LED TV's van Samsung. Vanwege het feit dat ik Samsung niet verkeerd vind op het vlak van LED TV's (de 6100 serie is als een Chinees afhaaldiner:  Groot, goedkoop, en lekker) vind ik dit dus een showstopper. Niets is zo erg als een opname die vol verwachting is ingepland, en op willekeurige basis dan weer wel, dan weer niet wordt opgenomen. 

Dus bij de overgang naar DVB T2 over een jaartje dan wordt er geloerd naar een VU+ Solo met een FBC/DVB-T2 tuner.

De Samsung staat inmiddels dominant aanwezig te zijn in de huiskamer, en doet eveneens dienst als 4K laptop monitor bij tijd en wijlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...