Ga naar inhoud


Hoe 42-46-52 graden met 120cm schotel ontvangen.


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Dag leden,

 

Ik ben van plan om een schotel van 120 cm te kopen en ik wil graag 42-46 en 52 graden (Türksat,Azarsat en Türkmensat) kunnen ontvangen. Hoe kan ik dit het beste doen? Welke soort lnb houder past het beste bij mij, zoals jullie weten zijn er verschillende lnb houders. Of kan ik ook een Inverto triple feed single lnb gebruiken? 

 

Mijn plan is als het mij lukt om zoveel mogelijk zenders van Türksat en Azarspace ontvangen. Ik wil graag de East Beam van Türksat4A ontvangen, tot zover het mij lukt. 

 

Mijn locatie is Münster.

 

Mijn voorkeur gaat opdit moment naar een Sab schotel van 120cm en naar Inverto Black Ultra Twin Lnb's. imageproxy.php?img=&key=6a0a06f972cc2a93

Groetjes Rick.

389_hg.jpg

SATELLITE-DISH-ANTENNA-Multifeed-LNB-holdeR.jpg_350x350.jpg

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb deze met mijn diseqce motor 

en werkt ook prima...

en wat jij zelf voorstelt kan natuurlijk ook 

maar neem dan de onderste beugel 

PS ik heb maar gewoon willekeurige zenders genomen 

Turkmen2 52°E.jpg

46°E.jpg

42°E.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rick

 

Een SAB 120 is eigenlijk maar een schotel van goed 100cm breed. Wat betreft versterking mag je hem niet met een echte schotel van 120cm vergelijken die 120cm breed is.


Wat betreft de rail. Ik heb uitgerekend dat die 25 graden schuin gezet moet worden in Münster en ik ben bang dat de SAB-rail dat niet haalt. Ik denk 20 graden. Misschien kan er van de kunststof houder wat afgevijld worden zodat hij wel 25 graden schuin kan. Een verschil van 5 graden schuinte geeft verlies op de twee buitenste lnb's dus ook op de Türksat.
Als dat niet gaat, dan zou ik de Wentronic-sat-feedhalter-67306 nemen. Dat kan zonder problemen als je de Inverto Black Ultra Twin neemt die een lange hals heeft. De SAB-rail met die metalen strip is niet erg stabiel en zou ik niet nemen. Leuk voor als er geen andere mogelijkheid meer is.

 

Ik kan ook de afstanden van de lnb's nog voor je uitrekenen maar dan moet ik wel "maat X" even weten van midden lnb-klem tot op 40% van de hoogte van de schotel.
Blijkbaar heeft Smetje ook een SAB 120 dus als hij dat even op zou willen meten, kan ik het uitrekenen.

 

wentronic-sat-feedhalter-67306.jpg

maat X die ik wil weten.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Beste leden,

 

Er is iets wat ik me afvraag over Wentronic multifeed is dit. Zwaartekracht die trekt toch voorwerpen dat in de lucht is naar beneden.. Maar hoe kan deze dan voor stabiele goede ontvangst zorgen.. Laat ik het zo zeggen, hoe gaat 1 lnb dan de gewicht van 3 lnb's dragen?? Dit multifeedhouder vindt ik ook interessant en ben al even dit forum wezen doorneuzen. Dit wil ik opdit momment het eerste even vragen

 

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar moet jij je niet teveel zorgen over maken 

er hangt ook geen 2kg of meer aan

en je kan desnoods steunen eraan maken 

zie afbeelding 

post-60869-0-00525500-1417128481.png

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje limb.BE is dit jouw schotel of??

 

Dus (Vraag aan iedereen) als ik die Wentronic neem dan heb ik en uitstekende ontvangst ten minste de maximale wat ik kan halen????  Dus ik hoef mij veder totaal geen zorgen te maken?? Als ik eerlijk mag zijn juist omdat ik me zorgen maak, was ik vaker geneigd om een houder te nemen die je op de balk opschuift waarop 3 lnb's kunnen worden geplaatst..

PS Met de Wentronic: Dit zal dan mijn instelling zijn, 42-46-52. Dus k werk van links naar rechts en dus Links wordt opdit moment Midden. Ja toch??

 

Informatie van Sprietje neem ik zeker ook mee!!! Alleen jammer genoeg @Sprietjeop mijn huidige schotel die nogal krom is geworden door dat een boom er boven op viel kom ik er niet bij en kan dus de afstand tussen de lnb en de houder niet meten. Kortom mijn schotel is aan vervanging toe en als ik toch bezig ben ga ik naar betaalbare en grotere schotel. Een schotel van 150 cm of groter is voor mij te duur.. dus een SAB 120 cm schotel is een uitstekende keuze.

 

Groetjes.

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze wel  triax 110 tds

triax 110.2jpg.jpg

triax 110.3jpg.jpg

triax 110.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rick

 

Ik weet dat de SAB-rail 20 graden schuin gezet kan worden, misschien zelfs nog wel 1 of 2 graden meer. Hier zie je een afbeelding van de SAB-rail en dan moet het zeker mogelijk zijn om de rail nog 5 graden schuiner te zetten als je een beetje van de kunststof houder weg vijlt waar ik aangegeven heb.
Met deze rail heb je wat meer vrijheid om de lnb's in te stellen dan met de aluminium Wentronic rail.

Maar is er nu niemand die een SAB 120 schotel heeft om maat X even op te meten zodat ik de lnb-afstanden uit kan rekenen?

 

SAB rail.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rick

 

Ik heb het volgende voor je uitgerekend om met een SAB 120 vanuit Münster de 42 - 46 - 52 graden oost te ontvangen.
De afstanden tussen de lnb's moet als volgt zijn:
- tussen de 42e en 46e is 63mm
- tussen de 46e en 52e is 95mm
gemeten aan de voorzijde van de lnb's van kuiltje tot kuiltje in de kap.
- de rail moet 26 graden schuin gezet worden, zie hoek bijlage
- nu moet de skew van de lnb's als volgt ingesteld worden:
42e op 24°
46e op 26°
52e op 29°
d.w.z. gemeten t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail
- de elevatie moet op 20,8 graden ingesteld worden om de 46e te vinden
Je ziet dat er voldoende ruimte is voor normale lnb's en ik adviseer je dan ook de Inverto Black Ultra.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden erg bedankt voor alle informatie!!! Na lezen van alle informatie heb ik wat vragen aan iedereen.

 

Wat ik wil vragen is raden jullie mij eerder een 3-lnb houder aan of toch een Wentronic 3-lnb houder aan? 

 

En wat ik ook wil vragen welke schotel advieseren jullie mij? İs er een verschil tussen merken of merkloze low budget merken qwa Kwaliteit??

Een Sab 120 cm schotel lijkt mij wel intresant door zijn makkelijke kliksysteem. Alles klik je éénvoudig in me kaar, en is volgens bepaalde websites en paar forumleden groter dan de triax 110. 

 

Ondertussen ben ik ook naar andere schotels aan het kijken, en eventueel grotere en kwam 

Gibertini schotels tegen alleen deze schotels zijn vrij duur... De Gibertini 125 CM kost nieuw 210 euro zowel in NL als in Duitsland. 2e hands heb ik ook gevonden rond 130 euro maar is dat wel te vertrouwen?? De afmeting van dit schotel is hoogte: 133 cm en breedte is 124 cm. 

 

Maar is het waard om z'n duure schotel te nemen??? 

 

Maar welke schotel ik neem ik ga zeker İnverto Black Ultra Twin lnb's nemen. Ook zal ik dan alle 6 kabels direct op mijn Vu+ decoder aansluiten. Ik heb zogeheten dvb-s Fec tuners in me box zitten. Of ik sluit alles aan op de switch en sluit 1 kabel op mijn box.. Dat zie ik dan wel. 

 

Met vriendelijke groeten Rick!

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt 2x switch nodig en 3x twin lnb 

de switch hang je achter jou schotel 

zo bespaar je zeker enkele meters coax en moet je maar er 2 naar binnen trekken 

en zet je schotel +- 10° schuin naar het oosten ook wel handig 

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rick! Gibertini antenne is niet 124cm breed, het is slechts 120cm (werkgebied). Het is de verkoper truc om het verkopen van kleinere antenne voor grotere geld. Als ik jou was zou ik kijken voor tweedehands Channel Master 1,2 m antenne. Bent u patiënt genoeg kunt u het voor 50 EUR. Deze antenne, zelfs gebruikt, zal dienen u beter dan elke andere dure spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...