Ga naar inhoud


Mijn ip adres openvpn


bartshit

Aanbevolen berichten


  • Moderator

jazeker. Net even getest, 4g aangezet, connectie gemaakt, whatsmyip geeft netjes mijn wan ip adres weer. Openvpn gedisconnect, whatsmyip geeft het ip adres van mijn mobiele provider weer.

Ik gebruik de tap interface met die openvpn client van colluci zoals ik eerder had aangegeven. De standaard openvpn client daar had ik op een gegeven moment problemen met connecten omdat Android iets had gewijzigd vanaf een bepaalde android versie. Toen die van Colluci getest en die deed het wel, toen gekocht en eigenlijk nooit meer een andere client gebruikt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei bartshit:

Colluci op mijn mobiel gezet, vanavond weer proberen :D

Ik snap er niets van, als ik redirect-gateway aan zet dan heb ik alleen verbinding verder kan ik niets. Als ik redirect-gateway uit zet krijg ik mijn (mobiele) ipadres. Misschien een domme vraag, maar moet ik bij netwerk instellingen ook wat instellen? Bij de  netwerk adapter die openvpn gebruikt staat geen internet verbinding. Hier kan ik niets van vinden bij https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/veilig-surfen-via-een-eigen-vpn-server-63413/?article-page=3 deze tut heb ik gevolgd. 

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je de de tap interface gebruikt moet je je tunnel interface bridgen met je ethernet interface op de machine waar openvpn draait.

Ik heb het hier alleen op linux draaien, daar heb ik een bridge gemaakt tussen de ethernet interface van de server en de tap interface.

Als je de tun interface gebruikt heb je op je tunnel een ander private ip adresspace dan je lan, als je de tap interface gebruikt heb je op je tunnel hetzelfde private adres space.

Dus met tun heb je bijvoorbeeld op je tunnel 10.0.0.x en op je lan 192.168.1.x, en met de tap interface heb je op je tunnel 192.168.1.x.

Wil je tap gebruiken, dan moet je dus je tap interface bridgen met je ethernet interface.

hier vind je informatie hoe je die interfaces kunt bridgen in windows.


Let wel op dat als je beide interfaces gebridged heb je de netwerk instellingen in de bridged interface moet doen en niet meer op een van die interfaces die deel uitmaakt van de bridge.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...