Ga naar inhoud


Hoe 46 of 52 graden zonder Multi LNB Houder ontvangen?


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

@trustVreemd dat je 10721 H niet kunt ontvangen. Beide transponders zijn ongeveer even sterk op een Big Bisat.

 Indien mogelijk toch die kale takken proberen te verwijderen.

0303155429Satfeeds-DX.jpg

0303155529Satfeeds-DX.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zijn hoge bomen op ± 60 mtr afstand op gemeente grond , ik hoop dat ze ooit het loodje leggen .

Waarschijnlijk komt het verticale signaal nog net tussen de nu nog kale takken door en het horizontale signaal niet 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei trust:

Tja , ik kan alleen vertellen dat ik met de 120 cm Fibo Gregorian schotel TP 10.887 V met 11.4 dB binnen krijg met uiteraard prima beeld .

Met de 1.8m Channelmaster 16.0 dB  , beide schotels kijken gedeeltelijk door kale takken .

TP 10.721 H lukt me niet .

Hoi Trust, 

Ik zal jou mijn situatie uitleggen. Eigenlijk had ik mijn schotel uitgericht en afgesteld op Türksat. Om Azarspace en TürkmenAlem te ontvangen heb ik een multi lnb houder bij geplaast en met 3 lnb's heb ik perfect beeld. Op Azarspace behaal ik tot 80% signaal. Ik ontvang op TürkmenAlem alle zenders die in Europa te ontvangen zijn. Op tp

10721 H 27500 3/4 behaal ik tot 70% signaal en met de overige transporters zit ik op 75% signaal met mijn Triax 88.

 

 

Maar ik was nieuwschierig als ik mijn schotel zal uitrichten op 52 graden oost (TürkmenAlem) wat dan mijn ontvangst zal zijn. Maar de resultaat was nogal slecht. Ik had op alle Tp's maar 30% signaal. Waarschijnlijk heb ik schotel niet goed gekanteld volgens het website Dishpointer die jij mij advieseerde. Of het ligt aan mijn locatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Rick , toch een kwestie van beter afstellen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...