Ga naar inhoud


Hoe 46 of 52 graden zonder Multi LNB Houder ontvangen?


RickBrouwer

Aanbevolen berichten


Ik vermoed dat zijn vraag is of je Azerspace en TurkmenAlem juist wel tezamen met twee LNB's op één schotel kunt ontvangen.

Gezien het feit dat het om slechts 6 graden verschil gaat en het bovendien om buitengewoon krachtige satellieten gaat (waarbij ik het uiteraard over de op ons gerichte beams heb) zal dat volgens mij geen enkel probleem opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

42 minuten geleden zei Sprietje:

Ik snap niets van de vraag.

Zo moeilijke vraag stel ik niet Sprietje ;-)

 

Hoe ontvang jij 52 graden? Door jou schotel te laten draaien met het moter toch? Ik ontvang het met een multi lnb houder. Zoals je weet heb ik mijn schotel uitgericht op Türksat (42 graden) . Ik heb een multi lnb houder er bij gehangen en zo ontvang ik op de 2e lnb 52 graden.

Nou, mijn vraag is dus, kan ik 52 of 46 graden ook zonder een multi lnb houder ontvangen.

 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei T90user:

Ik vermoed dat zijn vraag is of je Azerspace en TurkmenAlem juist wel tezamen met twee LNB's op één schotel kunt ontvangen.

Gezien het feit dat het om slechts 6 graden verschil gaat en het bovendien om buitengewoon krachtige satellieten gaat (waarbij ik het uiteraard over de op ons gerichte beams heb) zal dat volgens mij geen enkel probleem opleveren.

 

Wat jij bedoeld is de schotel uitrichten op Turksat en een multi lnb houder eraan hangen, 2e lnb plaatsen en die lnb instellen voor ontvangst van TurkmenAlem. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil alleen TurkmenAlem ( 52 graden ) kunnen ontvangen en ik vraag mij af of dat wel mogelijk is, en het is inderdaad waar dat Turksat en TurkmenAlem in Europa bijzonder sterke ontvangst heeft. Mischien is TurkmenAlem wel sterker want volgens het website Sat Star kun je 52 graden al met een schotel van 50 cm al ontvangen. ;-) 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

een mogelijkheid is om een schotel te nemen met de lnb in de originele houder en deze op 46 of 52º oost te richten , zo simpel kan het zijn !

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij Dishpointer kijkt zie  voor 42º oost voor jouw locatie staan : AZ 139.1 EL 22.5

voor 46 oost 134.9 /  20.8  dus de schotel  t.o.v. 42 oost ,  4.2º verder naar oost en 1.7º lager stellen 

voor 52 oost geeft Dishpointer 128.9 / 17.9 aan 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik toch een beetje verward door je vraagstelling. Ik krijg de indruk dat je één vaste schotel met één enkele LNB twee satellieten wilt kunnen ontvangen die 6 graden van elkaar verwijderd staan. 

 

Als ik je nu wel goed begrepen heb dan vrees ik dat dat een veel te grote onderlinge afstand is. Dat zou bijna hetzelfde zijn als je Hotbird en Astra 1 met een enkele vaste schotel en een enkele LNB binnen zoudt willen halen. 

 

Ik weet niet of je dat bedoelde maar indien zo is het antwoord negatief. Als ik je vraag nog steeds niet goed begrijp, mijn excuses!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RickBrouwer

 

Ik zie dat ik niet de enige ben die je vraag niet snapt.


Ten eerste, 46 en 52 graden wat? Elevatie, skew? Oh..., je bedoeld 46 oost en 52 oost. Schrijf dat dan.

Ten tweede, "Zoals je weet heb ik mijn schotel uitgericht op Türksat (42 graden)". Hoe moet ik dat weten bij je eerste vraag?

Ten derde, je geeft zojuist aan dat je een Triax 88 hebt. Hoe moet ik dat weten bij de eerste vraag?

46e en 52e is een verschil van 6 graden. Hoezo zou je die twee met één lnb kunnen ontvangen als je voor een verschil van 6 graden speciale monoblocken hebt om bijv. de Hotbird 13 en Astra 19 te kunnen ontvangen?

Leg eerst maar eens uit wat je precies bedoeld, dan kan ik pas een antwoord geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei RickBrouwer:

Beste leden,

 

Is het mogelijk om 46 of 52 graden 

Hij schrijft niet 46 en 52 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei RickBrouwer:

ondertussen is het mij gelukt om alleen TurkmenAlem te ontvangen. De ontvangt is niet echt geweldig, ik denk dat ik wat verkeerds heb gedaan of het ligt aan mijn locatie.

Tja , ik kan alleen vertellen dat ik met de 120 cm Fibo Gregorian schotel TP 10.887 V met 11.4 dB binnen krijg met uiteraard prima beeld .

Met de 1.8m Channelmaster 16.0 dB  , beide schotels kijken gedeeltelijk door kale takken .

TP 10.721 H lukt me niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...