Ga naar inhoud


Inverto Unicable LNB icm VU+ uno


Beeper

Aanbevolen berichten

Beste Sat4all collegae,

 

Onlangs bijna de totale satelliet hardware maar eens vervangen door een nieuwe set:

VU+ uno 4K en een Inverto Unicable LNB met een unicable uitgang en een standaard uitgang, gericht op Astra3

Twee andere standaard LNB's zijn uitgericht op Astra1 en de Hotbird.

 

De ontvanger draait op de laatste versie van OpenPli 6.1

Op tunerA heb ik een 1/4 Disecq naar de 3 LNB's, geen problemen met de ontvangst van alle kanalen en satellieten, met een SNR van 84.

 

Op tuner B heb ik de unicable LNB aangesloten, een Inverto IDLP-40unitwl-SR1 ( twee kanalen unicable en een aansluiting conventioneel ).

De keuze voor de LNB had nader gezien wel anders kunnen zijn, maar dat zou voor de werking niet uit moeten maken.

Het probleem is dat ik in OpenPli de betreffende LNB niet kan selecteren, staat niet in de lijst helaas.

Ik kies dus voor het handmatig instellen van de LNB, de gegevens gebruikende van de Inverto site.

Ik krijg uiteindelijk wel beeld via de LNB, maar de SNR is slecht 42 dus veel last van blokken in beeld. Ook heb ik niet alle zenders , RTL4 wel , NPO1-3 niet.

Niet alle transponders komen dus door en als ze door komen, dan met veel te weinig signaal. Aangezien de standaard uitgang een prima SNR waarde heeft over een Disecq switch lijkt me de uitrichting geen probleem te kunnen zijn.

 

Ik heb het forum doorgespit en daar een thread gevonden waarin word aangegeven dat ik in het menu ook zou kunnen kiezen voor de Inverto IDLB-QUDL42-UNI1L-OPP, maar ook dan geen goed resultaat. Daarnaast al veel op internet gezocht, maar daar alleen theoretische informatie over de mogelijkheden van unicable en zo, maar niet specifiek hoe een en ander in te stellen.

 

Ik kan bij de LNB settings nog dingen instellen zoals het LNB nummer, het SRC nummer enz, maar daar kom ik niet uit.

 

Heeft iemand gegevens hoe ik de instellingen moet zetten zodat het wel goed gaat werken ? Of is de LNB niet in orde ?

Bij voorbaat dank

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden zei Beeper:

Ik kan bij de LNB settings nog dingen instellen zoals het LNB nummer, het SRC nummer enz, maar daar kom ik niet uit.

 

Heb je die gegevens al uit de manual van de LNB gehaald, en toen ingesteld in je ontvanger?

Dat zou ik eerst doen.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de gegevens overgenomen van de manual, 

·       Output IF kanaal 1 (SCR0): 1210 MHz

·       Output IF kanaal 2 (SCR1): 1420 MHz

·       Lage Band Input Frequentiebereik: 10.7 ~ 11.7 GHz

·       LO Frequentie: 9.75 GHz

·       Hoge Band Input Frequentiebereik: 11.7 ~ 12.75 GHz

·       LO frequentie 10.6 Hz C +

 

alleen is er bij de manuele instelling geen SCR0 te kiezen. Is er een harde koppeling tussen het SCRnummer en de frequentie?

Er is ook nog een keuze beschikbaar voor het LNB nummer, maar wat daar de invloed van is, ik merk geen verschil als ik daarmee varieer.

 

Configuratie modus:       geavanceerd

Satelliet:                            23,5 Astra3

LNB:                                   1

prioriteit:                            auto

LOF:                                    SCR(Unicable/Jess)

SCR (Unicable/JESS):     Door u ingesteld

Formaat:                            Unicable

Positie:                               1

Kanaal:                               SCR1

Frequentie:                         1210

LOF/L:                                 9750

LOF/H:                                10600

Drempelwaarde:                11700

Verbonden:                         nee

aangepast door Beeper
aanvullende informatie toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, wordt er soms begonnen met nummer nul, en soms met nummer 1.

De frequenties zijn een hard gegeven, als het niet lukt met scr0 en scr1 probeer het dan eens met scr1 en scr2.

 

Dit naar aanleiding van wat ik zelf ooit gelezen heb over SCR/Unicable; ik heb er zelf geen ervaring mee.

 

groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps,

 

Strijdige informatie. Net ge-google-d:

OutputIFChannel1(SCR0) 1680 MHZ

OutputIFChannel2(SCR1) 1420 MHZ

 

Maar dat is dan van 

IDLP-40UNITWL+S en niet de IDLP-40unitwl-SR1

 

Dan had ik op 1210MHZ geen beeld moeten krijgen 

aangepast door Beeper
aanvullende informatie toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet helaas niet zo, wat de oplossing voor jouw situatie is.

 

Deze gegevens kwamen uit de bij je LNB geleverde manual, maar levert niks op? (ook niet met verschoven SCR naar SCR1 en SCR2?)

       Output IF kanaal 1 (SCR0): 1210 MHz

·       Output IF kanaal 2 (SCR1): 1420 MHz

 

Kan je "positie" ook op UIT zetten? (Ik neem aan dat dat bedoeld is voor multifeed-unicable, maar weet dat niet zeker.)

 

Verder geeft deze link aardige Unicable-frequentie-overzichten: https://forum.digitalfernsehen.de/threads/unicablefrequenzen-und-passende-steueradressen.376876/

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

a33, 

 

Dank je voor het meedenken, ik heb de boel aan de praat.

De juiste frequenties blijken 1680 en 1420 te zijn.

Meteen beeld en weliswaar iets minder signaal als op de legacy uitgang, maar ruim voldoende, SNR van 66-76 verschillend per zender, maar genoeg voor stabiel beeld.

 

Geen idee waarom ik ook met 1210 beeld kreeg, maar dat laat ik gewoon gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Beste Beeper

 

Ik heb dezelfde LNB En ook problemen met de instellingen

Ik heb ook problemen met de 1210 frquentie

Jij schrijft dat je 1680 en 1420 hebt gebruikt, dat heb ik ook, en ik heb wel beeld maar niet op 4 kanalen tegelijk

Wat heb je dan als 3e en 4e frequentie ingevuld ?

Zou je misschien wat screenshots van je instellingen kunnen maken

Als iemand anders een oplossing heeft is dat natuurlijk ook prima. ( het is al een wat oudere post )

 

bij voorbaat dank

aangepast door revoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat zou het probleem verklaren

Wel vreemd dat in de beschrijving staat dat je er 4 ontvangers op aan kan sluiten

Ik geloof dat onderstaande voor mijn lnb geld
Ik had deze juist gekocht omdat deze ook een normale uitgang heeft welke ik op mijn vorige normale lnb ook had
En prijstechnisch is hij voor nog geen 40,00 euro aantrekkelijk al zie ik ook dat mijn oude normale lnb meer signaal had

 

Met de Universal Pro Unicable Twin 40mm LNB kunt u door 2 kabels te trekken van de schotel naar de ontvanger, toch gescheiden kijken indien u 4 (Unicable) satelliet ontvangers met Single tuner heeft (of maximaal 4 tuners (bv. 2x Dual tuner) met 1 kabel). Deze LNB is bijvoorbeeld zeer geschikt met de satelliet ontvangers van het merk VU+ Ultimo 4k, VU+ Solo 4k en VU+ Uno 4k.

Bij een twin-tuner PVR zonder Unicable ondersteuning dienen normaliter 2 coaxkabels worden gelegd richting de schotelantenne. Met Unicable is er slechts één coaxkabel nodig. Ook is een met Unicable aangelegd systeem gemakkelijker uit te breiden naar maximaal 3 extra satelliet ontvangers. Ontwikkelt met de technologie van ST Microelectronics is Unicable het ideale systeem om satellietsignalen van uw schotelantenne naar uw ontvanger(s) te transporteren.

Eigenschappen Inverto Pro UniCable Twin LNB

  • Lage Band Input Frequentiebereik: 10.7 ~ 11.7 GHz
  • LO Frequentie: 9.75 GHz
  • Hoge Band Input Frequentiebereik: 11.7 ~ 12.75 GHz
  • LO frequentie 10.6 Hz C +
  • LO Initiële Nauwkeurigheid: ±1.0 MHz
  • LO Temperatuur Drift: ±2.5 MHz
  • LO Ruisfase: @ 10K Hz -90 dBc / Hz max.
  • SCR Conversie Gain: 57 dB min.
  • Legacy Conversie Gain: 55 dB min
  • Gain variatie: ± 0,75 dB / 27 MHz
  • Image Rejection: 40 dB min.
  • 1 dB compressie punt (O / P) 0.0 dBm min.
  • Cross-polige isolatie van 20 dB min
  • O / P VSWR 2.5: 1
  • Output impedantie: 75Ω (F-type)
  • IF kanaal bandbreedte: 60 MHz
  • Output IF kanaal 1 (SCR0): 1210 MHz
  • Output IF kanaal 2 (SCR1): 1420 MHz
  • Output IF kanaal 3 (SCR2): 1680 MHz
  • Output IF kanaal 4 (SCR3): 2040 MHz
  • Channel Isolatie: 20 dB min
  • Legacy-poorten: 2
  • SCR's stuursignaal DiSEqC commando uitbreiding op basis van EN 50494
  • Legacy Switch Voltage Control: <14,2 (V),> 15 (H) Volt
  • Legacy 22k gevoeligheid: 220 mV [min.]
  • Stroomverbruik: 250mA@13.5V
  • Omgevingstemperatuur: - 30 ° C ~ + 60 ° C
  • Gewicht: 350g
  • 5 jaar garantie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dezelfde hebt als de topic starter (en ook die ik had), dan heb je 1 unicable aansluiting en 1 gewone ouderwetse aansluiting.

Dan heb je inderdaad maar 2 banden. 

 

Een inverto 40 bands of dur 24 bands is ook zo ongeveer rond de 40 euro, dan heb je meer vrijheid.  1 aansluiting, en van daaruit kan je dmv een splitter aftakkingen maken naar de ontvangers.

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, ik gebruik hem maar voor 1 ontvanger Gigablue quad 4K met 3 extra ontvangers via remotechannelstreamconverter

Met de gewone LNB uitgang erbij via mijn Wavefrontier schotel heb ik dus de beschikking over 3 aangesloten tuners.

Dat is 90 % van de tijd voldoende, alleen tijdens opnames en meerdere gebruikers kan het een probleem zijn.

Achteraf dus beter een andere LNB kunnen kopen maar ik dacht dat iedere unicable LNB er minimaal 4 had :) 

Zit er wel aan te denken om in de toekomst onderstaande LNB aan te schaffen
Hebben jullie daar nog positieve of negatieve ervaringen mee, of zijn andere LNB's een betere keus, zo ja welke dan

 

****Link naar webwinkel verwijderd*****

aangepast door ceesv
Linken naar webwinkels of veilingsites is niet toegestaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...