Ga naar inhoud


FBC, LNB, 1 of 2 kabels. Bos en bomen


G. de Keijzer

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Tijdje weggeweest uit sat-land. Maar ga toch weer de stoute schoenen aantrekken.

In ander topic start ik een advies voor receiver, maar hier even vragen over de nieuwe(re) technieken.

 

Ik wil een VU+ 4K (Solo of Ultimo) met een schotel met Astra 1 en 3 (wellicht later meer).

Nu lees ik FBC, en dat klinkt interessant. Vooral het kabelaspect en meerdere tuners.

 

Nu ben ik echter abuis, want ik krijg het op google ff niet voor elkaar.

- Als ik 1 receiver heb met 1 twin FBC S2 tuner erin en op mijn schotel 2 LNB's, kan ik dan toch volstaan met 1 kabel (gezien lengte naar achtertuin, de WAF)

- Heb ik een speciale LNB nodig (Unicable) en zijn die ook in DUO (Astra 1 en 3) uitvoering verkrijgbaar, zo nee, welke opties?

 

Ik ben benieuwd of iemand me even een zetje in de juiste richting kan geven.

 

Alvast bedankt.

 

Gerwin

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de desbetreffende Unicable matrix kun je met 1 COAX kabel naar binnen en per unicable protocol 2 stel je alle 8 tuners (bij Dual FBC tuner is het 16 tuners) alle frequencies ter beschikking die je widebeam LNB's ontvangen

 

http://inverto.tv/multiswitch/306/unicable-ii-programmablecascadable-multiswitch-with-32-user-bands-4-universalwideband-satellite-inputs-1-terrestrial-inputacdc-power-adapter-and-power-inserter

het mooie is dat de VUplus Ultimo ook de Inverto hardware herkent en dus automatisch configureert hij de 16 tuners

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat ziet er goed uit.

En is daarmee de afhankelijkheid van een LNB dit die procotol praat van de baan?

 

En idd met die Ultimo is dat wel erg mooi. Mocht er een 2e tuner bijkomen, dan kan je die ook weer (intern) doorlussen En nog steeds 1 kabel.

Dat mag ik wel.

 

Dank voor de info!

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de Keijzer

 

Hou er rekening mee dat als je meerdere satellieten wilt ontvangen zoals bijv. de Astra 19,2 en 23,5 en later misschien nog een paar, dat de kopdiameter van unicable-lnb's 60mm is en dat je daar een grote schotel voor nodig hebt om die te kunnen plaatsen. Een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog of soortgelijke schotel is de minimale afmeting om een lnb voor de 19,2 en 23,5 te kunnen plaatsen.

Een Inverto unicable lnb kun je zowiezo al niet nemen want die zijn 99mm breed. Het zal dus een ander merk moeten worden.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Sprietje:

Beste de Keijzer

Zeg maar Gerwin hoor :)

 

Maar wat ik begrijp, of wellicht niet. Als ik de Inverto Switcher neem, ben ik dan nog gebonden aan LNB's die Unicable "praten"?

 

Laat ik Jip&Janneke zeggen: Als ik een DUO-LNB voor Astra 1 & 3 aan die Switcher (inverto) koppel en dan 1 kabel naar een VU+ Ultimo, werkt dit en;

2) als ik later nog hotbird erbij prik.

 

Of ben ik nu helemaal de weg kwijt vwb switchers en Unicable?

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo-lnb is zonder meer niet te gebruiken omdat daar een diseqc-switch in zit. Het zullen dus altijd losse lnb's moeten zijn.
Voor de ontvangst van slechts 1 satelliet zou je een Quattro-lnb kunnen nemen maar door de ontvangst van 2 satellieten heb je 2 Wideband-lnb's nodig en die hebben ook een kopdiameter van 60mm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dat een Unicable oplossing voor vier satellieten voor een gering aantal aansluitingen best prijzig is. Je bent dan minimaal €100,- aan lnb's kwijt en minimaal €200,- aan Unicable multiswitches. Daarnaast ook een flinke schotel van minimaal 85-90cm breed.

 

Naamloos.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...