Ga naar inhoud


Verkoopsites: verschillende producenten voor 1 merk/model. Hoe zit dat?


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Eventjes de aanleiding van mijn vraag in de titel toelichten.

Ik ben op zoek naar een bepaald type satmeter van Satlink, de WS-6966, maar kom hier in Europese winkels het bewuste model bijna niet tegen.

De paar Europese webwinkels die het toch aanbieden (maar zelf niet in stock hebben) vragen een sterk overdreven prijs en vragen dan nog om op voorhand te betalen voor iets wat ze ook nog moeten intrekken. Het is duidelijk dat ze het zelf ook halen in China. Wel, dat kan ik ook en ik betaal met de invoerrechten, inklaring en BTW erbij nog steeds een pak minder.

 

Eventjes gezocht op een E-Commerce site waar het product gemakkelijk te vinden is, maar ook links naar een B2B site duiken in Google op.

De B2B site is het platform waar producenten hun waren aanbieden aan tussen verkopers, verdelers, enz...

 

Het bewuste model wordt op de B2B site door verschillende producenten aangeboden. Afgaande op de foto's, specificaties en andere details gaat het om hetzelfde product.

Hoe zit dat nu precies? Bieden al die producenten kwalitatief hetzelfde product aan? Staan zij ook in voor de productie van de componenten of zijn dit enkel assemblagelijnen? Maar waarom precies verschillende producenten voor hetzelfde product onder dezelfde merknaam?

 

Ik zat zo eerst eventjes te denken dat dit gelijkaardig is aan bijv. Apple die ook hun iPhones in China laat assembleren.

Bij Apple zou je nog kunnen aangeven dat ze vanwege de grote vraag enorm veel capaciteit nodig hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat een bepaald model satmeter aan dezelfde volumes de deur uitvliegt als een iPhone wat de gelijktijdige productie door verscheidene bedrijven zou kunnen verklaren.

 

Bovendien komt bij Apple uiteindelijk alles weer bij Apple terecht die zelf voor de verdeling en marketing zorgt. De producenten die op ****** adverteren doen dit allen onder eigen bedrijfsnaam, maar wel met de gemeenschappelijk merknaam.

 

Iemand die hier meer over weet?

 

PS: het is niet mijn bedoeling om tot een discussie over te gaan over de bewuste satmeter en het al dan niet kopen in China, garantie, etc...

 

 

aangepast door ceesv
Namen van verkoopsites verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die producten, die bvb warenhuisketen verkopen, hebben soms een specifiek type nummer. Komt bvb bij computer hardware, en is niet altijd evident die te installeren als ze hun cdrom kwijt zijn.

Een identiek product in België en Nederland scheelt soms 10€ op de verkoopprijs van 29€.

Waar je helemaal van omkeert, is als je de Duitse grens binnengaat. Een vu ontvanger kan algauw ginder 70€ goedkoper zijn dan in België. En service na verkoop en garantie ok.

En Belgische webshops hanteren veel de Nederlandse prijzen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Zilverhippie:

 

Het bewuste model wordt op de B2B site door verschillende producenten aangeboden. Afgaande op de foto's, specificaties en andere details gaat het om hetzelfde product.

Hoe zit dat nu precies? Bieden al die producenten kwalitatief hetzelfde product aan? Staan zij ook in voor de productie van de componenten of zijn dit enkel assemblagelijnen? Maar waarom precies verschillende producenten voor hetzelfde product onder dezelfde merknaam?

 

 

B2B is niet enkel producenten die aanbieden, maar ook heel vaak groothandels.

Dan weet je wel hoe het verder in elkaar zit ;-)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom je dat niet veel vaker tegen?

Als ik bijv. bij Amazon een product koop, te leveren door firma x, ben ik meestal een stuk goedkoper uit dan hetzelfde product op de Website van firma x.

Idem bij hotelboekingen en / of dinerarrangementen. Via een derde partij boeken is meestal voordeliger dan bij het origineel.

Over vliegtuigtickets ed zullen we het maar niet hebben.

Ook leuk: winkelen via een vpn levert soms ook interessantere prijzen op.

Het blijft handel.

 

(en teruggeleverde producten worden ook weer verkocht (als nieuw?))

aangepast door boudeman
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei De_Perre:

 

B2B is niet enkel producenten die aanbieden, maar ook heel vaak groothandels.

Dan weet je wel hoe het verder in elkaar zit 😉

 

Inderdaad, dan is het duidelijk, maar sommige groothandels profileren zich als producent terwijl ze inderdaad groothandel zijn, vandaar soms de verwarring.

Er zit soms toch wel een flink prijsverschil tussen de verschillende aanbieders. Ik vraag me af of groothandels kunnen opteren voor de aankoop van loten van mindere kwaliteit.

Ik zie er bijv. één die zijn grootste omzet in Afrika heeft, toevallig is dat ook de goedkoopste. Producten met een foutje, dan maar dumpen in Afrika?

 

7 uur geleden zei boudeman:

(en teruggeleverde producten worden ook weer verkocht (als nieuw?))

 

Doen ze nu bij Coolblue ook, maar ze geven het wel duidelijk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al mijn sat spullen van de laatste 4 of meer jaar, komen van webshop X van Duitsland.

Of ze minderwaardig zijn, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat het (veel) scheelt in mijn portefeuille t.o.v. Belgische winkels.

En ik er zeer tevreden over ben. En komt dit prijsverschil enkel van die 2% verschil in BTW??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...