Ga naar inhoud


Triax 78 multifeed 4 sat's


Arthur47

Aanbevolen berichten

Beste Arthur47

 

Fijn dat alles werkt en dat je zo'n goed signaal hebt. Het zoveelste bewijs dat mijn rekenmethode om de afstanden en schuinte instelling van de rail perfect werkt voor welke schotel dan ook. Tja het scheelt je heel veel werk als je weet hoe  je de zaak af moet stellen i.p.v. alles uitproberen. In dat geval heb je ook echt een goede meter nodig anders wordt het nooit iets.
Het verbaast me trouwens dat je nog ontvangst hebt met al die hoge bomen.
Om daar een goed zicht op te verkrijgen zou ik op 12 oktober maar eens met de zon bepalen of je nog vrij zicht hebt. Dan draait de zon precies achter de Clarkebelt door waar de satellieten zich bevinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had inderdaad last van een boom toen ik met een campingsetje keek, Triax 64 duoblock A1- A3  zo'n 3 mtr naar links i.v.m. de steigers, 50cm verder opgeschoven verhielp dit.

ff ge-googled op sunoutage "Sprietje" en werd me duidelijk om 12 oktober  ff in de gaten te houden, heb ook de calculator gevonden en in de favorieten gezet.

Bijgaand een foto van achter de schotel, de linkse staat vooraan, de rechtse staat ong 20 mtr van mij vandaan.

Kan de schotel tzt 6 mtr naar links opschuiven, voorlopig houden zo.
Gr. Arthur

20180527_164148.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rechtse grote boom komt bij lange na niet boven de nok van de huizen uit waar je tegen aan kijkt. Die kan dus nooit een belemmering zijn want het signaal komt van boven de nok, anders had je nooit signaal.
Die open boom links staat een stuk dichter bij en die komt waarschijnlijk wel boven de nok uit van de huizen waar je tegen aan lijkt. Je moet dit trouwens bekijken vanaf de onderzijde van de schotel en niet vanaf de bovenzijde want ook de onderzijde moet nog signaal opvangen.
Wil je het eerder zien of die boom hinder geeft voor de ontvangst van de diverse satellieten, dan kun je dat natuurlijk ook met een app op je mobile telefoon bekijken.
Daar is hier al het nodige over geschreven: https://www.sat4all.com/forums/topic/334343-iphone-app-voor-hulp-bij-uitrichten/
Bedenk echter wel dat deze apps zeker ook in combinatie met je telefoon minder nauwkeurig zijn dan de zon. Met de zon is het heel simpel, er mag geen enkele schaduw van de boom op je schotel vallen tijdens de sun outage voor de 4 satellieten die je ontvangt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...