Ga naar inhoud


iPhone app voor hulp bij uitrichten


Gast vinceger

Aanbevolen berichten

Gast vinceger

Hallo,

 

Weet iemand een handige iPhone app voor hulp bij het uitrichten van een schotel. Hoewel ik er over denk om misschien toch een satelliet finder/meter aan te schaffen wil ik wel eens een iPhone app uitproberen.

 

Ik vond in de appstore o.a. SatFinder, SatFinder Pus, SatFinder Pro HD, Satfinder GPS EU, Satfinder World, Satfinder GPS, Dish Align, Dishpointer, Dishpointer AR, Dishpointer AR Pro etc. etc.

 

Zie door de bomen het bos niet meer, misschien hebben jullie ervaring in een dergelijke app ?

aangepast door vinceger
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Ach, voor degenen die nog even kunnen wachten, tegen het einde van deze maand kun je weer gebruik maken van de sun-outage. Dan weet je het echt 100% zeker.

Voor degenen die niet weten wat de sun-outage is:

Dan staat de zon precies achter de Clarkebelt en passeert hij dus alle satellieten op bepaalde tijdstippen.

In ieder geval handig voor iedereen die benieuwd is of de bomen in je tuin of de tuin van je buren niet te groot worden en de ontvangst van bepaalde satellieten in gevaar brengt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Sjaak, die elevatie en azimuth gegevens hebben weinig toegevoegde waarde want die vindt je gewoon op Dishpointer.com.

Een of de zon schijnt? Je kunt de sun outage zeker 4 dagen achter elkaar gebruiken. Het moet nogal gek gaan als de zon in die vier dagen niet schijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik enigma signal meter , maar ik weet niet of je een enigma ontvanger hebt ?

en het is ook een android app , maar wss ook voor ios

 

Ik gebruik dreaMote Lite voor ios die dus via wifi verbinding met je ontvanger maakt en waar je de sterkte van het signaal ziet en hoort van de transponder en satelliet waar je ontvanger is op afgesteld. Erg makkelijk om die erbij te hebben als je de schotel of de lnb uitricht.

 

Met deze app kun je ook je ontvanger bedienen en dus de zender en satelliet wisselen terwijl je bij je schotel staat. 

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gsm is bijna versleten,of ultrasoon reinigen nog helpt weet ik niet.Omdat hij in mijn broekzak zit kruipt hij vol fijn stof(huid).

Welke niet dure gsm(wegwerpartikel) kan men gebruiken om de satelieten zien hangen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...