Ga naar inhoud


CaiWay Interactieve TV met eigen ontvanger


Aanbevolen berichten

Ik ben op CaiWay (Midden Delfland) geabonneerd en wil nu de optie Interactieve TV toevoegen, dit i.v.m. het kunnen gebruiken van hun Buitenland App.

Om ook thuis daadwerkelijk Interactieve TV te kunnen gebruiken moet je een door hen geleverde ontvanger gebruiken, ik dacht Cisco.

Zij gebruiken geen module en / of Smartkaart in de ontvanger dus zal in de ontvanger iets zitten wat de verbinding afhandelt.

 

Nu heeft het mijn voorkeur om zelf een ontvanger te gebruiken zoals b.v. de VU+ UNO 4K maar ik vraag mij af of dit überhaupt wel mogelijk is.

Heeft hier iemand met een CaiWay abonnement en Linux box ervaring mee?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen Caiway hier, maar kan je dat interactieve dan niet via een app doen en dan casten naar een Chromecast?

 

Ik snap je voorkeur, zou ik ook graag willen maar die interactieve diensten of andere zaken als Netflix e.d. via een Linux box o.i.d. heb ik nog nooit gezien van geen enkele provider.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, CaiWay gebruikt een prima app die ik nu thuis kan gebruiken, echter functioneerd de standaard app alleen binnen het caywai WiFi net.

Als ik deze app tijdens mijn overwintering in Spanje wil gebruiken moet ik de standaard app vervangen door de Buitenland app.

Deze is echter allen beschikbaar binnen de optie Interactieve TV.

Nu kan ik natuurlijk alleen de optie Interactieve TV aanzetten en betalen maar feitelijk wil ik deze optie dan ook thuis gebruiken.

 

Het kijken naar Netflix is hierbij geen issue omdat ik die sowieso al via mijn TV’s en / of Apple TV 4 kan gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een VPN opzetten naar huis, is dat misschien een optie? Overigens dacht ik dat een geoblock niet meer toegestaan was.

Er even over nadenkend realiseer ik me dat het niet ging om een blokkade buiten Nederland, maar buiten het Caiway netwerk. Wellicht is dat wat anders.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik het toch nog niet helemaal goed heb uitgelegd.

Het gaat hier niet om Geoblocking, de app functioneert wel prima in het buitenland maar de Buitenland app kun je alleen gebruiken i.c.m. een aanvullend abonnement Interactieve TV.

Hierbij ontvang dan ook een ontvanger die ik normaliter niet nodig heb om thuis TV te kunnen kijken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan denk ik wel vergeten dat je de interactieve TV van Caiway op je VU+ kan gebruiken.
Maar om je het duurdere abbo te besparen, probeer eens een VPN server in te richten op VU+ en dan met je smartphone eerst VPN verbinding maken en dan met de standaard app buitenshuis te kijken.
Ik vond deze tutorial: https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/109239-tutorial-vu-mit-vti-als-openvpn-server/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...