Ga naar inhoud


Ontvangst Hotbird, Astra 1, Astra 3 en Badr4


anelka

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een Gibertini op 100 (95 bij 100). Nu lukt het me om de hotbird en astras te ontvangen behalve de badr4 erbij. Ik gebruik hiervoor Inverto black ultra twin lbs's op een vaste opstelling. Maar ik krijg geen beeld op de badr4 26 wel op de 28 (astra 2) icm de astra 1,3 en hotbird. Hoe kan ik de schotel zodanig afstellen dat er ontvangst is op de Hotbird,Badr en Astra 1,3?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste anelka

 

Tja, de Badr 26 en de Astra 28,2 zitten wel erg dicht bij elkaar. Als we nu uit gaan dat de Astra 2 gemiddeld op 28,35 oost staat, dan is de afstand tussen die twee slechts 2,35 graden arc.
Ook de afstand tussen de Astra 23,5 en de Badr 26 is maar 2,5 graden arc.


Als het goed is staan de lnb's van de Astra 23,5 en 28,35 nu 68,5mm van elkaar hart op hart. Daar krijg je nooit nog een lnb tussen.
Zelfs al zou je voor de Astra 23,5, Badr 26 en Astra 28,35 smalle lnb's nemen, dan mogen ze maar 23mm breed zijn want 3x 23mm= 69mm.
Zelfs de smalste lnb, de Inverto Multiconnect is breder dan 23mm.
Als je de Astra 28,35 laat vallen en je verplaatst die naar de 26 oost positie, dan moet die op een afstand van 36mm van de Astra 23,5 staan hart op hart.
Als je dan bijv. voor beide lnb's de Megasat lnb's gebruikt die maar een kop van 30mm hebben, dan kunnen ze dicht genoeg bij elkaar. Je zult echter met deze smalle lnb's wel wat minder signaal krijgen dan met de Inverto Black Ultra Twin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sprietje:


Als je de Astra 28,35 laat vallen en je verplaatst die naar de 26 oost positie, dan moet die op een afstand van 36mm van de Astra 23,5 staan hart op hart.
Als je dan bijv. voor beide lnb's de Megasat lnb's gebruikt die maar een kop van 30mm hebben, dan kunnen ze dicht genoeg bij elkaar. Je zult echter met deze smalle lnb's wel wat minder signaal krijgen dan met de Inverto Black Ultra Twin.

Inderdaad de astra 2 komt te vervallen, de schotel is nu goed uitgericht, Hoe kan ik met toch met die 40mm lnb van inverto de schotel uitrichten? Kan ik eerst de badr4 zoeken? En moet ik daarvoor ook de hoek verstellen want zo als hij nu is ingesteld heb ik volle ontvangst op de overige 3 sats(Astra1,3 en hotbird) 

I

3 uur geleden zei Sprietje:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met andere woorden, een eigen schotel voor Badr.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad cees, ik had gehoopt dat hij zelf ook tot die conclusie zou komen want als je smalle lnb's neemt, ben je er nog niet. De koppen van smalle lnb's zijn dan wel klein genoeg, de behuizing is een stuk breder. Een Megasat met 2 aansluitingen is 40mm breed, en dat is dus eigenlijk al te veel. Een lnb met 1 aansluiting is maar 36mm maar dan nog is het probleem niet opgelost.
Gibertini heeft lnb-klemmen voor lnb's met een hals van 23mm maar die zijn zo dik, dat ze buitenwerks 42mm zijn en daarmee kun je ze dus niet op 36mm zetten tenzij je er weer het nodige vanaf weet te vijlen.
Dus het beste/makkelijkste is een schotel er bij of een Gibertini 125 nemen.

 

23mm houders.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...