Ga naar inhoud


CHROMECAST


Aanbevolen berichten

Beste ,

Omdat wij graag naar ATV5 kijken en nu blijkt dat CD deze heeft verwijderd en alleen nog te zien is op een tablet of telefoon waar je de beelden naar de TV zou kunnen streamen ; zou ik graag willen weten hoe ik dit voor elkaar krijg.

Ik kan nu wel via mijn PC filmpjes van YouTube streamen naar de TV ( op mijn blu-rayspeler PANASONIC DMP -BDT 460  WIFI zit een APP voor YOUTUBE ) ; ik moet dan in het venster van YOUTUBE eerst een TV code invoeren om de verbinding tot stand te brengen.

Nu lees ik op de site van CD  ""Stream programma’s via je Chromecast naar je tv-scherm""  

Waar kan ik dit vinden en heb je hier nog iets extra,  voor nodig   ( Ik heb een Panasonic TX P42-G20  TV )

 

Gaarne advies 

MVG Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei marcow:

Beste ,

Omdat wij graag naar ATV5 kijken en nu blijkt dat CD deze heeft verwijderd en alleen nog te zien is op een tablet of telefoon waar je de beelden naar de TV zou kunnen streamen ; zou ik graag willen weten hoe ik dit voor elkaar krijg.

Ik kan nu wel via mijn PC filmpjes van YouTube streamen naar de TV ( op mijn blu-rayspeler PANASONIC DMP -BDT 460  WIFI zit een APP voor YOUTUBE ) ; ik moet dan in het venster van YOUTUBE eerst een TV code invoeren om de verbinding tot stand te brengen.

Nu lees ik op de site van CD  ""Stream programma’s via je Chromecast naar je tv-scherm""  

Waar kan ik dit vinden en heb je hier nog iets extra,  voor nodig   ( Ik heb een Panasonic TX P42-G20  TV )

 

Gaarne advies 

MVG Hans 

Aanvulling : Kan ik ipv een Chromecast ook een Lankabel van mijn PC naar de TV aansluiten en dan gewoon met LIve naar de uitzending van ATV5 kijken  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebruik je dan op die tablet of telefoon om naar ATV5 te kijken?

Misschien een mooi Android TV kastje?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

 

De optie om  de PC te verbinden met de TV blijkt toch niet haalbaar mede door de afstand .

MIjn vrouw en ik willen juist samen op de Tv naar ATV5 kijken en niet op een telefoon of tablet

Nadat ik gisterenavond op dit forum naar berichten had gezocht ivm de werking van de Canal digitaal Tv app zag ik in een bericht een tip van iemand:

Als je Panasonic Blu-ray speler hebt hoef je geen CHROMECAST te installeren

Dmv de Miracast Android App kun je ook de zenders ontvangen.

Deze heb ik inmiddels geinstalleerd maar omdat ik geen beeld ontvang heb ik inmiddels weer een bericht geplaatst op het forum bij Canal Digitaal

Wil iemand daar nog even naar kijken

Bij voorbaat dank

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zoeken in een Android TV Box. Heb je gelijk ook Kodi.

Daarom vroeg ik wat je op je tablet gebruikt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei marcow:

Aanvulling : Kan ik ipv een Chromecast ook een Lankabel van mijn PC naar de TV aansluiten en dan gewoon met LIve naar de uitzending van ATV5 kijken  

 

Kan wel met een HDMI kabel van Laptop/PC naar TV, dan bekijk je de link die ik heb gegeven, hier getest werk goed, benodigd 1 HDMI kabel en verder geen gezeur met al die troep die ze je proberen aan te smeren.

 

Getest met VLC Player op de PC

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google Cromecast werkt ook heel simpel

Je steekt de cromecast in je tv. Zodra deze is aangemeld in je draadloos netwerk hoef je er niet meer naar om te zien.

 

Je start de app op je tablet of smartphone.

Je klikt op het teken van casten en de verbinding wordt automatisch gemaakt.( TV moet wel aan staan)

Met wat geluk gaat je tv automatisch naar de HDMI input van de cromecast.

Je hoeft zelfs niet in dezelfde kamer te zitten en werkt ook vanaf een pc.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...