Ga naar inhoud


mediaspeler openpli


Aanbevolen berichten

Hallo openpli gebruikers  ik ben nieuw in deze wereld en heb 2 vragen . Ik zal voor de andere vraag een andere topic maken .

 

Ik ontdekte Kodi als mediaspeler ; dit geeft mij een goed gevoel kwa gebruik.

1. Raad je mij iets anders aan of is dit een goeie keuze ?

2. Bij het eerste gebruik lukt het me niet om audio normaal af te spelen (heel spijtig). Ik bedoel dat films afspelen "met geluid"  wel werkt .

Maar alleen audiofiles afspelen  lukt niet. Ik hoor geen muziek maar gekraak, geknars geruis , ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar ik kan wel vaststellen wanneer dat liedje wordt afgepeeld of gestopt. Bron is een NAS Synology waar ik volgens mij alles heb aan gezet om de audiofiles te kunnen afspelen via mn VU Solo

 

dank voor je reacties

Erik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kodi op een Satelliet ontvanger is niet echt een goede ervaring, beter is om Kodi op een "Dedicated" Media Player te gebruiken, hier heb ik een Eminent EM7580 in gebruik, dat is een echt goede ervaring met Kodi , inmiddels is de opvolger EM7680 beschikbaar.

 

em7680.jpg&f=1

em7680_back.jpg

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tripleboy dank voor de tip

 

De audiobestanden zijn mp3 en aac door elkaar  , die staan in mn muiekbib op een nas .

Systeem OE: PLi-OE
Firmware versie: OpenPLi 6.2-release (2018-09-04-release-6.2)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 3.14.28 / 3.14.28-20180424.r0.0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eraan toevoegen dat ik al mijn Audio vanaf de NAS DS918+ hier laat verwerken door een PIONEER VSX-933 Versterker, de media player word vooral voor Video gebruikt, en dit levert zeer goede resultaten op vooral met ongecomprimeerde Audio als FLAC, Mp3 en aanverwanten gebruik nog maar zelden na deze goede ervaringen.

 

Ook getest met de Satelliet ontvanger als audio bron, dit kan zeker niet niet tippen aan een goede versterker die met het netwerk verbonden is en met de NAS.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

spijtig ik weet niet wat er scheelt . Films afspelen van mn nas via Kodi werkt perfect. Foto's ook . Maar muziek lukt niet .  er is iets mis met het geluid . je ziet het geselecteerde muziekbestand afspelen maar het geluid is krakkelig, je kan er nieks van maken .

nog tips  aub ?


mvg

erik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...