Ga naar inhoud


Ziggo HD kanalen gecodeerd


afred1

Aanbevolen berichten

Ik probeer ook d.m.v. het commentaar het een inzicht te krijgen in de materie.

 

Ik schaf een VU+ Ultimo aan en met kunst en vlieg werk krijg ik beeld. (is geen excuus) 

Nu is dit mogelijk met de instellingen die ik heb uitgevoerd op de VU, Nu blijkt dit ook mogelijk te zijn met div. software. Het is voor jullie makkelijk om de Oscam te lezen. (voor mij niet). 

D.m.v. assistentie van jullie was Ziggo zonder CI zichtbaar. om een 1 of andere reden is dat niet meer zo.

Nu heb ik weer beeld op Ziggo d.m.v. de CI met Ziggo kaart daar in. zoals jullie boven al aangaven heb ik deze weer uitgevoerd.

Het is voor mij onduidelijk hoe ik de Oscam Webinterface moet lezen, jullie vragen om een log dus je krijgt een log (ik nam aan dat deze log de juiste was.)

 

afred.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk niet dat je alleen door het commentaar inzicht kan krijgen maar vooral door jezelf er in te verdiepen.  En natuurlijk zal Ziggo werken met de CI module  maar dan had je net zo goed een Ziggo box kunnen nemen.

 

Wat je moet doen is leren om gaan met de oscam webinterface, daarin kun je letterlijk alles instellen en er staat uitleg bij (in het engels)  als je klikt op een bepaalde instelling. Ik snap dat het uitdagend is en je gaat een hoop instellingen ook niet meteen begrijpen maar je hebt er ook maar enkele nodig.  De webinterface is juist een hele gebruikersvriendelijke manier om de oscam configuratie bestanden te bewerken.

 

De log is wel de juiste maar op het verkeerde moment, als je op een satelliet zender staat zal je geen aanvragen naar de Ziggo kaart sturen. En als een kaart in de CI module zit zie je daar ook niks van terug in de oscam log.

 

Als je ons advies wilt zul je de oscam bestanden moeten bijsluiten.

 

-oscam.conf   (dit zijn globale instellingen)

-oscam.server  (hier staan alle readers in beschreven)

-oscam.user  (hier staan de gebrukers in)

 

De Ziggo kaart kan direct in een cardreader als je die vrij hebt maar je zult de reader in oscam wel correct moeten instellen. En dan geef ik een tip. Het belangrijkste is de juiste CAID en Provider idents zijn ingevuld.  En bij Ziggo kaarten specifiek moet je vaak ook de juiste camid/camkey (invullen in boxkey en rsakey veld)   Maar we willen je best helpen maar dan moet je wel de juiste informatie geven.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...