Ga naar inhoud


Hoe laat ik mijn Samsung T200HD op DVB-T zoeken?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik ben al uren aan het klooien, normaal pak ik het signaal van de satelliet tuner af om via HDMI naar TV te kunnen kijken, echter wil ik in DVB-T  naar NPO1, 2, 3 en de regionale TV kunnen kijken, want vooral die laatste heb ik niet via de satelliet.

 

Ik heb mijn TV-tje laten zoeken via de antenne ingang waar ik een huisantenne die versterkt wordt door 5 volt aangesloten, ik krijg echter het idee dat ik alleen maar analoog aan het zoeken ben, terwijl dat digitaal moet gebeuren. Een lange tijd geleden had ik een externe DVB-T ontvanger waarbij het signaal prima binnen kwam, soms een hapering door een brommer, maar op zich een prima beeld. Waarom de FTA kanalen niet met de ingebouwde DVB-T tuner het niet pakt begrijp ik niet, of moet ik ergens anders zoeken dan waar de analoge kanalen gezocht worden, ik dacht dat mijn TV-tje alles tegelijk zoekt, het lijkt er op van niet.

 

Graag niet verwijzen naar handleidingen, ik heb al heel wat gezien, wat doe ik verkeerd met zoeken?

 

Weet iemand hoe ik moet zoeken?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


neem hier eens een kijkje 

en heb je al een dvbt 2 toestel ?

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

ik denk dat je tv deze tuner nog heeft 

Analoog, DVB-T

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei smetje limb.BE:

neem hier eens een kijkje 

en heb je al een dvbt 2 toestel ?

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

ik denk dat je tv deze tuner nog heeft 

Analoog, DVB-T

das een nieuwe analoog <> digital video broadcast Terrestrial

als je analoog weglaat klopt het ;)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu voor zenders zoeken / afstemming staat toch de keuze voor antenne of kabel, waarschijnlijk staat de tuner nu op kabel en daarin kan je ook nog kiezen voor digitaal of analoog of allebei.

Als je DVB-T  wil ontvangen moet je scannen in de ANTENNE modus, maar als je in een gebied woont waar al DVB-T2 uitgezonden wordt, ontvang je niets.....

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in het laatste regio wat overgeschakeld moet gaan worden, ik zou het dus nog moeten kunnen ontvangen.

 

Ik zal alle tips meenemen, ik was laat thuis en ben moe, ik zal het deze week nogmaals proberen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok en slaapwel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...