Ga naar inhoud


Mijne oude MTI vs nieuwe Inverto


Johnny UAE

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude T90 terug tegen de muur gehangen en had in eerste instantie de Inverto Premium Quad geplaatst die op mijn TD88 stond.

 

Schotel afgericht op 13e als 0 en had daarna 19 en 23e afgeregeld.

 

Op 23e had ik  een signaal sterke van 86% met Inverto, daarna dacht ik... laat mij eens die oude LNB MTI Quad 0,2 dB High Line AK54-XT2N (wel eerst gekuist 😀) eens uitproberen en heb de Inverto uit de houder gehaald en de MTI geplaatst.

 

Wel, signaal sterkte is nu 90%..... dus diene oude LNB presteerd beter dan die pas aangekochte LNB 🙈🙈.

 

Ik weet wat te doen.... al mijn MTI opkuisen ....

 

Oud maar zo te zien niet  slechter.... heb zo,n 10 MTI te kuisen 😜😜 maar da doe ik met plezier nu.

 

BTW ik ga die T90 gebruiken voor 1W tot 28,2 E met 10 LNB,s.

 

Eerste foto is Inverto, 2de met de MTI.

 

3de is duidelijk.... ne gekuiste - ne ongekuiste MTI en de Inverto

 

 

89A536AC-C01D-44D1-BB95-7C9029DC96EB.jpeg.edf5f5f7d831840071f55acbad415997.jpeg63512EDF-DFDF-4368-BB63-23BBBB935236.jpeg.cfb269f298f1e92fc489db3cdd4a35a4.jpeg

 

 

image.jpg

aangepast door Johnny UAE
  • Like 1

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tuurlijk is nieuwer niet altijd beter

Alleen kijken of het plastic niet beschadigd is

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johnny UAE

 

Een Inverto Black Ultra doet niet onder voor een MTI. Een inverto Black Premium presteert net een beetje minder dan een Black Ultra.
Heb jij een calculator gebruikt om de T90 af te stellen?
Op hoeveel skew heb je de schotel staan?
Zou je eens een foto willen maken hoe de lnb's op de rail staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Beste Johnny UAE

 

Een Inverto Black Ultra doet niet onder voor een MTI. Een inverto Black Premium presteert net een beetje minder dan een Black Ultra.
Heb jij een calculator gebruikt om de T90 af te stellen?
Op hoeveel skew heb je de schotel staan?
Zou je eens een foto willen maken hoe de lnb's op de rail staan.

 

Is nog niet af... 😀. Komende zaterdag doe ik verder. Nu staan der 4 op en ja heb de Calc gebruikt.

aangepast door Johnny UAE

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Hotbird precies in het midden krijg je dus deze calculatie:
https://satlex.be/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=28.35&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=2.35&user_satlo_west_dir=W&location=50.92%2C5.29&cityname=hasselt&la=50.92&lo=5.29&country_code=be

 

Er is de 28,35 oost ingevoerd omdat dat het midden is van de drie Astra 2 satellieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allee.... heb de helft eropstaan en afgeregeld...

 

op 13 heb ik 90% - op 19 heb ik 100% - op 23 heb ik 98% en op 28 heb ik 100%.

 

Was niet gemakkelijk.... heb gemerkt dat de parabool niet meer 100% is door al dat verhuizen, ik heb een kunstwerkje moeten doen om bovenstaande waardes te krijgen. 😜😜. (Wie kan het zien?)

 

Nu begint het te regenen en de rest zal voor later zijn.

 

Enkele foto’s: btw ik heb de 13 niet op 0 gezet omdat ik anders mijn 19 er niet inkreeg door de voorplaathouder.

 

 

42F813C5-0D2C-44E7-A6AC-8D54C5C0B811.jpeg

37EB846E-0166-4C34-AC71-7950C626306E.jpeg

DE878170-4194-4327-8DC2-875CDD38C562.jpeg

856FB7FD-18E4-4EC0-84D8-D48B96995FC2.jpeg

F26C958F-5DE8-4CF7-A10F-E6CA9BACBA3E.jpeg

4EACE37A-7582-41D4-A7B2-06B9B102CCB5.jpeg

aangepast door Johnny UAE
  • Like 1

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan. Ik kan geen fouten ontdekken in de montage en afstelling.
Wat is nu de nul-positie om er voor de zorgen dat de draagarm niet in de weg zit voor de lnb's?
Ja die draagarmen zitten vaak in de weg als de lnb's die je gebruikt lang en/of hoog zijn.
De nieuwe PLL-lnb's van Inverto hebben een zeer compacte behuizing, ook die met 4 aansluitingen. Dat is voor een T90 wel een vooruitgang. Maar ja, als je deze MTI-lnb's nog hebt, zou je wel gek zijn om ze niet te gebruiken want die zijn erg goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn verroeste SatConn’s uit de dozen gehaald, programmer erop om te testen en om in modus 5 te zetten....

 

Komende week aansluiten ....

 

Hou je op de hoogte..

 

 

image.jpg

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik deze link er ook bij zetten, voor wie (zonder programmer) zo'n 10/1 switch wil herprogrammeren met Raw Diseqc Commands:

https://www.sat4all.com/forums/topic/361297-81-switch/

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatCon aangesloten en heb gemerkt dat er minder dB verlies is vergeleken met die 4/1 Venton Switch (1.5 dB beter signaal).

 

Heb nu volgende config (signaal sterkte):

 

8 en 7W (10dB) - 4 en 5W (12dB) - 8.0 en 1W (12.5dB) - 4.8 en 5E(12dB) - 9 en 10E (14dB) - 13E (12dB) - 16E (13dB) - 19.2 en 20E (>15dB) - 23.5E(>15dB) - 28.2 en 28.5E (>15dB)

 

Meer dan voldoende signaal :)  heb goede reserve voor stevige regenbuien - komende zondag es kijken want ze voorspellen onstuimig weer.

 

Indien het weer het toestaat - diene 2de SatCon aansluiten... kan wachten maar gezien het dB verlies van die Venton switch ga ik die toch veranderen...

 

 

 

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Johnny UAE:

SatCon aangesloten en heb gemerkt dat er minder dB verlies is vergeleken met die 4/1 Venton Switch (1.5 dB beter signaal).

 

Heb nu volgende config (signaal sterkte😞

 

Volgens mij doet de signaalsterkte niet zoveel met de regenreserve, die is vooral afhankelijk van de signaalkwaliteit als ik het goed begrepen heb.

De signaalsterkte moet vooral in de range liggen, die je receiver verlangt en aankan.

 

Signaalkwaliteit door een switch blijft meestal ongeveer gelijk.

Al heb ik eens gemerkt dat er met 8 switches achter elkaar weinig meer van het signaal over was: https://www.sat4all.com/forums/topic/346048-invloed-switch-op-zapsnelheid/?do=findComment&comment=2301771

Ik herinner me alleen niet, hoe het toen zat met signaalsterkte en signaalkwaliteit; daar had ik niet afzonderlijk naar gekeken (de test was opgezet als test van de werking van switches in serie...).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei a33:

 

Ik herinner me alleen niet, hoe het toen zat met signaalsterkte en signaalkwaliteit; daar had ik niet afzonderlijk naar gekeken (de test was opgezet als test van de werking van switches in serie...).

 

Groet,

A33

 

Wat ik eigenlijk wilde aanhalen was dat ik eerst op mijn DM7020HD op beide Sat ingangen identieke Venton 4/1 switch had .... dan heb ik op de A ingang die Satcon geplaatst en heb gemerkt dat het signaal minder gedempt was op die Satcon met toch 1,5 dB wat toch veel is..... 

 

Eerst dacht ik... op de A ne Satcon en op de B hou ik die Venton... maar nu gaat die B ingang ook op een Satcon vermits ik die toch heb liggen.

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...