Ga naar inhoud


8/1 switch


trust

Aanbevolen berichten

Voor aan mijn schotelarm van de 7 lnb revolver zoek ik een goede verlies-arme 8/1 switch . (e.v. 10/1)

Deze moet schakelen met alleen diseqc 1.1 , geen combinatie met 1.0

En dan moeten ook nog alle aansluitingen aan de onderzijde zitten .

Ik heb al een HAMA gehad (zelfde bouw en schakelend als de AXING SPU 81-00) maar die werkt alleen met de combinatie 1.0 en 1.1.

Werkt goed als je dat instelt en een zenderlijst hebt , maar als ik daarmee ga blindscannen word er niets gevonden .

Daarna heb ik een  op diseqc 1.1 schakelende  GTSAT GT-DS81 in een andere behuizing gebouwd zodat alle aansluitingen aan de onderzijde zitten .

Deze in gebruik genomen , een tweede uitgeleend aan een vriend die me vertelde dat op sommige poorten veel verlies zat .

Zojuist de terug gekregen switch eens getest , op TP 11.939 V op vrijwel alle poorten minimaal verlies , 0.1 of 0.2 dB .

Echter op 12.667 H op sommige poorten 2 of zelfs 3 dB verlies .

Intussen is één poort van  de omgebouwde ook al uitgevallen dus word het tijd voor iets nieuws .

old cam.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wim! Ik gebruik 1/10 Diseqcs heksen al jarenlang (misschien zelfs meer dan 10). Ze werken goed ongeacht de roest. Ik heb het vak achter de antenne waar 4 van een dergelijke diseqcs is geïnstalleerd, maar oorspronkelijk gaan ze in hun eigen plastic doos. Ik weet niet de echte verlies van signaal die ze maken. Als je wilt ik kan kijken voor een van deze in de shoppes en stuur het naar je.

IMG_20160901_164518 (Large).jpg

IMG_20160903_192901 (Large).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dvidas multiprotocol programmable diseqc switch SW101D


Er staat op de Russische site het volgende door Google vertaald:

 

Een aanzienlijk nadeel voor dergelijke apparaten is inertie (voor herconfiguratie van de ene satelliet naar de andere duurt het enige tijd) en de complexiteit van het bewerken.

Combinatie van DiSEqC 1.0, DiSEqC 1.1 en DiSEqC 1.2-protocollen

DiSEqC 10x1-switch SW101D kan tegelijkertijd op elk van deze protocollen
werken.
Dit is de site: http://www.satcore.info/archive-articles/82-sat-disecq.html

 

Dit staat er verder op de site (vertaald vanuit het Russisch)

Ik vraag me alleen af hoe je die verschillende protocollen inschakelt.

 

Schakel instellingen:

  • Inbrengverzwakking - 3 dB
  • Het frequentiebereik is 950-2300 MHz
  • Bedrijfstemperatuur -35 tot +65 graden Celsius
  • De maximale stroom per converter is 0,4 A
  • De stroom van bescherming is 0.6 A
  • Stroomverbruik - 25 mA
  • Uitgangsspanning "Ontvanger" van +12 tot +20 V

De switch kan in zeven modi werken met de volgende protocollen:

  • Modus 1:

DiSEqC-protocol 1.0 of 2.0 (DiSEqC A, B, C, D, maximaal 4 LNB's)

Wordt gebruikt wanneer uw ontvanger alleen het DiSEqC1.0- of 2.0-protocol ondersteunt. In deze modus worden alleen de eerste 4 ingangen van de schakelaar gebruikt (DiSEqC 4х1).

  • Modus 2:

DiSEqC-protocol 1.1 of 2.1 (DiSEqC 1-10 of DiSEqC 1/1 - 3/2, maximaal 10 LNB)

Gebruikt wanneer uw ontvanger DISEqC 1.1 of 2.1 ondersteunt. In deze modus kunt u maximaal 10 LNB verbinden.

  • Modus 3:

DiSEqC-protocol 1.0 of 2.0 mini A, B (DiSEqC A, B, C, D, mini A, B, maximaal 6 LNB)

Wordt gebruikt wanneer uw ontvanger alleen het DISEqC 1.0 of 2.0-protocol ondersteunt en toonburst "A" "B" (mini A, B-opdrachten). Alleen de eerste 4 ingangen van de switch LNB1, LNB2, LNB3, LNB4 voor DISEqC1.0 of 2.0 en LNB5, LNB6 voor mini A, B worden gebruikt. Totaal in deze modus kunt u maximaal 6 LNB verbinden.

  • Modus 4:

Aangepast DiSEqC-protocol (tot 10 LNB)

Zoals aangegeven in de instructies die aan de switch zijn gekoppeld, blijft deze modus over voor "future", als het mogelijk is om nieuwe DiSEqC-commando's in te voeren. In deze "gebruikers" -modus kunnen maximaal 10 LNB's worden aangesloten.

  • Modus 5:

DiSEqC-protocol 1.1 of 2.1

Deze modus wordt gebruikt wanneer er meer dan 10 converters moeten worden geschakeld. In deze modus wordt alleen de "niet-gecommitteerde switch" van de opdracht DISEqC 1.1 protocol gebruikt. In dit geval wordt de schakelaar SW101D in serie geschakeld met DISEqC 1.0-switches (maximaal 10x4 = 40 LNB) of één DISEqC 1.0 en vier SW101D (tot 40LNB) in serie. De ontvanger moet ondersteuning bieden voor het schakelen van maximaal 64 LNB's via het DISEqC 1.1-protocol.

  • Modus 6:

DiSEqC-protocol 1.2 of 2.2 (programmeerbaar vanaf de ontvanger, maximaal 10 LNB)

Wordt gebruikt wanneer uw ontvanger alleen DISEqC 1.0 en 1.2 ondersteunt. In dit geval worden de DISEqC 1.2-positioneropdrachten gebruikt, die beschikbaar zijn in de meeste ontvangers. De schakelaar in dit geval wordt geprogrammeerd met behulp van de afstandsbediening van de ontvanger, vergelijkbaar met de DiSEqC-klepstandsteller.

  • Modus 7:

Automatische modus. DiSEqC-protocol 1.1 of 2.1 ("niet-toegewezen switch" of "trapsgewijs geschakelde switch" -opdrachten) of DiSEqC-protocol 1.2 of 2.2 (commando's van de klepstandsteller).

Deze modus is het meest universeel. De switch accepteert zowel DiSEqC protocol 1.1 ("niet-gecommitteerde switch" of "gecascadeerde switch" -opdrachten), en DiSEqC 1.2 (commandopositioner). In de ontvanger moet u slechts één van de protocollen (1.1 of 1.2) selecteren, de schakelaar zal het laatste commando dat naar de gewenste modus is verzonden omschakelen.

Standaard zijn de SW101D-switches ingesteld op modus 7. De schakelmodi worden uitgevoerd met een speciaal programmeerapparaat dat niet is opgenomen in het switchpakket:

 

Als u niet over zo'n programmeerapparaat beschikt, kunt u de SW101D naar de gewenste modus schakelen met behulp van de DVB-kaart SS2 en het ProgDVB-programma met de S2DiSEqC-plug-in.

Lijst met alle opdrachten:

Modus 1.E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 FE 01

Modus 2. E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 FD 02

Modus 3. E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 FC 03

Modus 4. E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 FB 04

Modus 5. E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 FA 05

Modus 6. E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 F9 06

Modus 7. E0 F0 48 55 80 7F en E2 F0 49 55 F8 07

De procedure zou als volgt moeten zijn:

Verbind de DVB van de SS2-kaart met de RECEIVER SW101D-connector (wanneer de computer buiten het netwerk is). Start de SS2DiSEqC-plug-in.

In het venster dat verschijnt, voert u onder "DiSEqC1.2 Commands" - "RAW DiSEqC-opdracht" 2 opdrachten in om sequentieel over te schakelen naar de gewenste modus (zie lijst met alle opdrachten).

Voorbeeld: Modus 6

  • Voer E0 F0 48 55 80 7F in en druk op de RAW-knop
  • Voer E2 F0 49 55 F9 06 in en druk op de RAW-knop.

 

De ontvanger instellen in de 7-modus .

Schakel de ontvanger naar de gewenste satelliet, stel de modus van de klepstandsteller in, DISEqC1.2, ga naar de menubediening. Eerst moet u de schakelaar in de "programmeer" -modus schakelen. Op verschillende ontvangers gebeurt dit op verschillende manieren (lees de documentatie voor uw receiver-model). Geproduceerde acties, in principe hetzelfde: u moet een commando verzenden om de positie van de satelliet te onthouden (zie de instructies voor de ontvanger). In de "programmeer" -modus blijft de schakelaar staan totdat de ontvanger wordt uitgeschakeld in de "Standby-modus". Gebruik de knoppen "Move EAST" of "Move WEST" om een van de 10 converters te selecteren die zijn afgestemd op een specifieke satelliet. Elke keer dat u op de "Move EAST" -knop drukt, schakelt de schakelaaringang naar de volgende (neerwaartse) en telkens wanneer u op de "Move WEST" -knop drukt, schakelt de schakelaaringang naar de volgende (naar boven). Door de gewenste converter te selecteren (wanneer de ontvanger het gewenste programma of het signaalkwaliteitsniveau op de gewenste satelliet toont), is het wenselijk om het signaalniveau op andere transponders van deze satelliet te controleren.

Schakel vervolgens de ontvanger naar een ander programma op een andere satelliet en herhaal de "selectie" van de omzetter. Dus voor alle satellieten selecteren we de nodige converters en onthouden we op dezelfde manier de posities van de satellieten.

Door de SW101D-schakelaar in modus 6 (DiSEqC1.2) en tien schakelaars SW101D in modus 5 (DiSEqC1.1) in serie te schakelen, kunt u maximaal 100 converters schakelen !!! Opgemerkt moet worden dat uw ontvanger de mogelijkheid moet hebben om DiSEqC1.2- en DiSEqC1.1-commando's sequentieel te verzenden.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit deel van de tekst behoort tot gemotoriseerde satellietsysteem en niet SW101D.

11 minuten geleden zei Sprietje:

Een aanzienlijk nadeel voor dergelijke apparaten is inertie (voor herconfiguratie van de ene satelliet naar de andere duurt het enige tijd) en de complexiteit van het bewerken.

 
Ik gebruikte ook de Dieseqcs voor trapsgewijze en zij goed gepresteerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:
1 uur geleden zei Sprietje:

Dit is de site: http://www.satcore.info/archive-articles/82-sat-disecq.html

 

Dit staat er verder op de site (vertaald vanuit het Russisch)

Ik vraag me alleen af hoe je die verschillende protocollen inschakelt

 

 

Zo heb je ook de Amiko en Edision 10/1 Premium DiSEqC switch, die protocollen schakel je in met een programmer voor DiSEqC 10/1

handleiding programmer.pdf

programmer.png.8908cb62ba04c6690109df5c4f222d45.png

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EMP DiSEqC switch S8/1PCN-3 (P.168) kan ook met alleen diseqc 1.1 schakelen, zie de pdf. http://www.emp-centauri.cz/pdf/1003227.pdf

Volgens de specificatie wel 5dB verlies gemiddeld.

 

De DiSEqC switch S8/1PCP-W2 (P.168-W) ) kan ook met alleen diseqc 1.1 schakelen, zie de pdf. http://www.emp-centauri.cz/pdf/1003225.pdf

Ook 5dB verlies maar wel alle aansluitingen aan de onderzijde.

 

Ik zou het wel weten, ik kocht de laatstgenoemde. Kost in Duitsland €17,99

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De defaultinstelling van die 10/1 switch is helaas combi diseqc 1.1 en 1.2, lees ik.

Dan krijg je dezelfde effecten als met de HAMA/Axing 8/1 switch: dat-ie ook op motorcommando's reageert.

 

Zonder programmer, of zonder box met de mogelijkheid van RAW commands, onhandige dingen, vind ik.

Maar als je die wel hebt, hoef je 's winters je luie stoel niet uit om de switch te herpogrammeren. :)

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei a33:

Maar als je die wel hebt, hoef je 's winters je luie stoel niet uit om de switch te herpogrammeren

Mijn geschakelde werden geprogrammeerd in Modus5 toen ik ze kocht. Vanaf die tijd ze gewoon werken en ik hoefde niet te herprogrammeren ze. Het is ook mogelijk om te programmeren van SW101D met behulp van SS2 DVB kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei a33:

De defaultinstelling van die 10/1 switch is helaas combi diseqc 1.1 en 1.2, lees ik.

Dan krijg je dezelfde effecten als met de HAMA/Axing 8/1 switch: dat-ie ook op motorcommando's reageert.

 

Zonder programmer, of zonder box met de mogelijkheid van RAW commands, onhandige dingen, vind ik.

Maar als je die wel hebt, hoef je 's winters je luie stoel niet uit om de switch te herpogrammeren. :)

 

Groet,

A33

 

Ik lees op die RU site , 

 

Standaard zijn de SW101D-switches ingesteld op modus 7. De schakelmodi worden uitgevoerd met een speciaal programmeerapparaat dat niet is opgenomen in het switchpakket:

 

  • Modus 7:

Automatische modus. DiSEqC-protocol 1.1 of 2.1 ("niet-toegewezen switch" of "trapsgewijs geschakelde switch" -opdrachten) of DiSEqC-protocol 1.2 of 2.2 (commando's van de klepstandsteller)

 

De GT switch hier heb ik getest met een signaal (11.939) van 14.3 dB rechtstreeks van de lnb naar de CT5000+ .

Toen de switch ertussen op steeds een andere poort , met die TP op de poorten 14.3 of 14.2 dB

Zonder switch op TP 12.7667  11.8 dB en met de switch ertussen op :

poort 1 - 9.7 dB   poort 2 - 9.4 dB     poort 3 - 11.5 dB    poort 4 - 11.2 dB    poort 5 - 11.3 dB    poort 6 - 10.7 dB    poort 7 - 11.6 dB   poort 8 - 8.6 dB

 

Die Loss waarde voor de SW101D is 3 dB  met de Centauri voor sat 5 dB , dat betekent dat die dus nog meer verlies hebben dan de  GTSAT GT-DS81 ( 2 dB )

http://www.gt-sat.com/wp-content/uploads/2016/07/GT-DS81.pdf

 

Heeft iemand een dergelijke verlies-test al eens uitgevoerd met zo'n Centauri ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verlies in een diseqc-switch is frequentie afhankelijk.
Als er staat 2dB typ zegt dat niet alles.
Er wordt met typical bedoeld gemiddeld.
Spaun geeft bijvoorbeeld op 2dB maximaal. Dat is dus op de hoogste frequenties. Op de lagere frequenties is dat een stuk lager, meestal de helft.
Daarnaast moet je maar aannemen dat wat de fabrikant schrijft waar is want daar ben je dus ook niet zeker van. Bekende fabrikanten zoals Spaun zullen niet ver naast de waarheid zitten maar onbekende fabrikanten schrijven er dikwijls maar wat op los.
Daarom heb ik ook weinig vertrouwen is de specificaties van die Russische switch en in GT-Sat ook minder dan in Spaun.

Ik zou zeggen, lees de test van 2/1 diseqc-switches maar eens van het blad Satvision en kijk meteen ook eens hoe goed deze switches schakelen (zie laatste pagina)

 

Satvision Test 2-1 diseqc-switch.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2017 om 18:30 zei trust:

Ik heb al een HAMA gehad (zelfde bouw en schakelend als de AXING SPU 81-00) maar die werkt alleen met de combinatie 1.0 en 1.1.

Werkt goed als je dat instelt en een zenderlijst hebt , maar als ik daarmee ga blindscannen word er niets gevonden .

 

Even een vraag:

Deed je die blindscan terwijl je al een lock had op de bedoelde satelliet (met de bedoelde LNB)?

Of deed je de blindscan zonder een lock, of zelfs vanaf een andere satellietpositie?

 

In dat laatste geval kan het zijn, dat de ontvanger (door het ontbreken van een lock) herhaalde motorpositioneringsopdrachten geeft, die door de HAMA/Axing worden gebruikt als diseqc 1.2-schakelopdrachten naar een andere poort. En dan lukt een blindscan natuurlijk niet...

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei trust:

Ik lees op die RU site , 

 

Standaard zijn de SW101D-switches ingesteld op modus 7. De schakelmodi worden uitgevoerd met een speciaal programmeerapparaat dat niet is opgenomen in het switchpakket:

 

  • Modus 7:

Automatische modus. DiSEqC-protocol 1.1 of 2.1 ("niet-toegewezen switch" of "trapsgewijs geschakelde switch" -opdrachten) of DiSEqC-protocol 1.2 of 2.2 (commando's van de klepstandsteller)

 

 

Dus: inderdaad 1.1 of 2.1, of 1.2 of 2.2!

(Die laatste twee had je niet vet gemaakt: had je eroverheen gelezen?)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ A33  , scannen deed/ doe ik als ik al max signaal heb , de schotel draait dan niet meer .

Het is voor dat blindscannen voor mij van belang dat het met alleen diseqc 1.1 kan , niet een combinatie van 1.0 en 1.1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...