Ga naar inhoud


Mutant hd51 beeld slecht, op satfinder perfect.


SvS

Aanbevolen berichten

Goedeavond allemaal,

 

Ik heb een probleem om goed beeld te krijgen op een mutant hd51 op dezelfde kabel als waar ik met een satfinder v7 wel goed signaal en beeld heb. Ik heb mijn schotel triax 78 voorzien van een enkele Twin lnb. Deze met de satfinder uitgericht op de astra2. Op de satfinder signaal 95% , kwaliteit 84% tevens perfect beeld.

Op de mutant aan dezelfde kabel snr 74% , agc 55% , ber 0 , db 14,5. Beeld soms paar seconden ok, meestal gelijk blokkerig en artifecten.

Nu weet ik dat die waarden niet vergeleken mogen worden maar vraag mij af waar de problemen vandaan komen.

iemand enig idee?

 

EEACAE01-BE9B-4584-8485-29060B2D8D27.jpeg

aangepast door SvS
Link naar reactie
Delen op andere sites


als dat op de satmeter, volgens je bijgevoegde afbeelding perfect is en op die TV aan de Mutant hd51 niet dan is er inderdaad iets verkeerd aan de Mutant...

je zou een ander image kunnen testen voor die Mutant hd51

maar stoorinvloeden van andere apparatuur moet niet vergeten worden zoals de dect telefoon en de led lampen of de buur die de zwik aan de andere kant van de muur heeft staan

 

dan is het als test opstelling eens interessant om die mutant van zijn plek te halen en richting je tvzetel te brengen waar ook de satmeter prima foutloos beeld heeft

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

😣 was al bang dat het een hardware fout kon zijn. Zal deze week de voeding nameten.

Er is geen directe lamp in de buurt wel een WiFi zender, al is deze geplaatst na er al problemen waren. Zal de unit ook een stuk verplaatsen zover de kabel dat toelaat je weet maar nooit. Al heeft de satfinder inderdaad nergens last van op hetzelfde plekje. Andere image heb ik al geprobeerd oplenpli, open ATV , vix en nu de standaard fabriek image.

aangepast door SvS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet op welk kanaal jij die waarden te zien krijgt, maar mijn Mutant HD51 komt (op dit moment) op BBC 1 HD niet hoger dan 65% SNR en 55% AGC. Maar alhoewel mijn schotelafstelling waarschijnlijk niet optimaal is, heb ik een prima ontvangst en nooit last van blokvorming op welk kanaal dan ook. Aan de ontvangstkant kan jouw probleem volgens mij dan ook niet liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De adapter heb ik uitgemeten. Deze doet netjes constant 12.29v zonder fluctuatie. Ook de mutant een meter opzij gezet weg van apparatuur zonder verschil.

wat wel opviel is dat de satfinder nu ook artifecten vertoond in het beeld. 

Ga toch maar nieuwe connectors aanknijpen op de kabel. Het is een kabel met meerdere lagen vlechtwerk aan de buitenkant. Alleen het binnenste vlechtwerk moet aan de f connector en de andere wegsnijden toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze kabel, wist niet goed wat te doen met het tweede vlechtwerk. Heb een filmpje gevonden waar deze beide vlechtwerken gecombineerd worden. Ga ik met 1 kabel uitproberen. Alleen niet vandaag, moet zo nodig onweren op mijn vrije dag 🤨

23F47916-AB70-4670-984E-C3B8FE757D5D.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update, 

heb een kabel van nieuwe connectors voorzien maar het probleem bleef aanwezig.

signal strenght en quality waren echter hoog.

Ik had nog een smalle lnb liggen en heb deze geplaatst i.p.v. de normale lnb. 

Beeld is tot nu toe goed zonder storingen.

lijkt er dus op dat de lnb ondanks dat ie goede waarden gaf defect is. We gaan de komende tijd zien hoe het gaat 😄

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...